Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

2 timer siden, ReinaSiete skrev:

Er hun ikke godt inn i 20-årene nå? 
Hun har en helt utrolig selvgod,barnslig og frekk måte å svare for seg på.

3 ord Anniken; bortskjemte j*vla drittunge. 

Og de tre siste ordene dine: Hvor voksne, modne og konstruktive var de? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Llise skrev:

Jeg har ikke ord for hvor provoserende holdningene hennes til regelverket i Norge er. Hun bare fortsetter og fortsetter og fortsetter med klaginga. Finn deg en annen jobb, hvis du får sammenbrudd over å måtte følge regler.

Hater at jeg lar meg irritere, men sånn er det.

Enig. Regler på arbeidsplassen du velger å jobbe, er regler på arbeidsplassen... 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle

Hun er så bortskjemt og umoden 🤦🏼‍♀️ Hadde hatt godt av å prøve seg i en vanlig jobb, men hadde vel hengt ut arbeidsplassen og fått sammenbrudd der også...🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest shadowofthewind
6 timer siden, Brielle skrev:

Hun er så bortskjemt og umoden 🤦🏼‍♀️ Hadde hatt godt av å prøve seg i en vanlig jobb, men hadde vel hengt ut arbeidsplassen og fått sammenbrudd der også...🙄 

Det er heller ikke mange i hennes alder som har en bil som henne. Hun hadde vel nektet å kjøre i en helt vanlig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, shadowofthewind skrev:

Det er heller ikke mange i hennes alder som har en bil som henne. Hun hadde vel nektet å kjøre i en helt vanlig bil.

Hva slags bil har hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
10 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Var dette innlegget veldig klagete?

Du tuller, ikkesant? Hun henger på en måte ut arbeidsplassen sin, og klager på at fordi hun er fra Norge så må hun følge (de dumme) reglene vi har her. Hun skriver det i en sarkastisk/spydig tone. Gjør narr av -og rakker ned på, både arbeidsplassen sin, Norge og lovene vi har her. Har skjønt at du prøver å se det beste i alt og alle, men alt kan virkelig ikke unnskyldes hele tiden. Alle er ikke ofre her i verden og får fripass til å si og gjøre som de vil fordi de er "unnskyldt". Det er helt vanlig å måtte følge vanlige lover og regler på en arbeidsplass. Uten å være spydig og henge dette ut offentlig etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regler er noe dritt! 

Jeg takker Anniken for påminnelsen om hvorfor jeg gidder å ha regler, sette grenser og være konsekvent med mine barn. Sånn at de ikke blir sånn som henne, som syter for at hun må følge noen enkle retningslinjer i jobben sin. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
2 timer siden, Brielle skrev:

Du tuller, ikkesant? Hun henger på en måte ut arbeidsplassen sin, og klager på at fordi hun er fra Norge så må hun følge (de dumme) reglene vi har her. Hun skriver det i en sarkastisk/spydig tone. Gjør narr av -og rakker ned på, både arbeidsplassen sin, Norge og lovene vi har her. Har skjønt at du prøver å se det beste i alt og alle, men alt kan virkelig ikke unnskyldes hele tiden. Alle er ikke ofre her i verden og får fripass til å si og gjøre som de vil fordi de er "unnskyldt". Det er helt vanlig å måtte følge vanlige lover og regler på en arbeidsplass. Uten å være spydig og henge dette ut offentlig etterpå.

Det er mulig jeg ikke forstod helt hva som stod før nå. Takk for forklaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Lill3My said:

Og de tre siste ordene dine: Hvor voksne, modne og konstruktive var de? 

Det påsto jeg vel aldri heller.

Det skulle forresten vært en semikolon i setningen din, ikke kolon. Semikolon brukes til å lage opphold mellom helsetninger. Kolon brukes til å angi.

Konstruktivt nok?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
På 3.12.2018 den 16.24, ReinaSiete skrev:

Er hun ikke godt inn i 20-årene nå? 
Hun har en helt utrolig selvgod,barnslig og frekk måte å svare for seg på.

3 ord Anniken; bortskjemte j*vla drittunge. 

Er det nødvendig å skrive slikt? Hun kunne kanskje ha reagert på en anderledes måte, men å gå til personangrep er heller ikke greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ReinaSiete skrev:

Det påsto jeg vel aldri heller.

Det skulle forresten vært en semikolon i setningen din, ikke kolon. Semikolon brukes til å lage opphold mellom helsetninger. Kolon brukes til å angi.

Konstruktivt nok?

Kolon kan også brukes her tror jeg. Det kan brukes i forkant av noe som skal ramses opp, eller som et slags "nå kommer det". I dette tilfelle var det et spørsmål jeg kom med. Altså er spørsmålet det som "skulle komme" /listes opp. Dette var ikke to helsetninger, da "og hva med dine tre ord" ikke er en fullstendig setning. Semikolon kan brukes når en kunne avsluttet en setning, men velger å la være. 

Tja... Hvor konstruktivt syntes du det er å diskutere kolon og semikolon i en debattråd som handler om bloggeren Annijor? 

Endret av Lill3My
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Lill3My said:

Kolon kan også brukes her tror jeg. Det kan brukes i forkant av noe som skal ramses opp, eller som et slags "nå kommer det". I dette tilfelle var det et spørsmål jeg kom med. Altså er spørsmålet det som "skulle komme" /listes opp. Dette var ikke to helsetninger, da "og hva med dine tre ord" ikke er en fullstendig setning. Semikolon kan brukes når en kunne avsluttet en setning, men velger å la være. 

Tja... Hvor konstruktivt syntes du det er å diskutere kolon og semikolon i en debattråd som handler om bloggeren Annijor? 

Det er omvendt kjære deg. Men vi avslutter her. Jeg trolla deg bare litt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Debatten om boka humper og går ennå, idag tilsvar til forlaget bak boka, fra bokanmelder Cathrine Krøger, som bl.a kaller det hele slett forlagsarbeide.

Sitat

Jeg spør da hva som er forbilledlig i Anniken Jørgensens «Bare en natt til», der fortelleren ikke legger skjul på at boka er en hevngjerrig forsvarstale. At boka vitner om elendig forlagsarbeid og Jørgensen begår grove overtramp, er allerede fastslått. Forlaget har måttet redigere vekk partier i senere opplag.

https://www.dagbladet.no/kultur/vitner-om-elendig-forlagsarbeid/70531003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

«Ole Jacob Madsen beskriver en samtid og en psykologstand som hauser opp psykiske plager blant unge, og med det sykeliggjør dem. Dette på bekostning av virkelig psykisk syke, som lever sine lidelsesfulle liv i skyggen av eksempelvis bloggere som overgår hverandre i en selvsentrert kamp om offerrollen.»

Anniken fikk diagnosen utbrenthet og depresjon. Det er sykdommer. Ikke sykeliggjøring av normale tilstander. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...