Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

1 time siden, CecilieX skrev:

Han Simen sier at han ikke setter pris på negativ omtale med fullt navn, forlaget forsvarer det med "ikke er negativt eller usant ord er skrevet om Simen". Hahaha hva er dette for noe useriøst tulleforlag?

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Depresjon er en narsissistisk tilstand, det vet alle som har lest Sylvia Plath. Men uten noen litterære kvaliteter, og  en total mangel på selvinnsikt, så skulle denne boken aldri blitt gitt ut.

Jeg måtte sjekke dette såkalte "Forlaget". Og med titler som "Dating: Slik fungerer det" (2016) og "Det kvinner vil ha, det menn vil ha" (2017) så er det tydelig at dette er et foretak startet ene og alene for å tjene penger på dårlige oversettelser av amerikansk selvhjelpssvada. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Zenhouse said:

Forlaget sammenligner boka med Knausgård sine. Kaller det bekjennelseslitteratur. 

Det reagerte jeg og på. Hvilket forlag er dette egentlig?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nutz skrev:

Det reagerte jeg og på. Hvilket forlag er dette egentlig?

Panta forlag. Har ikke hørt om det før. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat

Jeg tror jeg forstår bedre nå hvorfor hun faktisk ble syk av kjærlighetssorg. Hun skrev at hun som barn ble mye mobbet, at hun ble innelåst på badet og ikke fikk komme ut. Dette sitter nok i som et traume. Og det er nokså vanlig at traumatiserte knyttes ekstremt sterkt til andre mennesker. Hun manglet noe, hun kjente ikke seg selv. Hun var desperat etter kjærlighet, anerkjennelse og aksept. Og da han slo opp så var det egentlig ikke bruddet som var problemet, men ubearbeidede traumer fra barndommen som ikke hadde fått kommet ut (hun beskrev selv at gjennom flere år så gråt hun ikke etter en gutt i skolegården hadde bedt henne om å stoppe og gråte). Da Mikkel slo opp, så raknet hun. Da kom alle følelsene til overflaten. Derfor ble hun syk; ikke pga han, men pga hun ikke hadde tatt følelsene på alvor da hun var mindre. Hun hadde kanskje ikke fått hjelp til å bearbeide mobbingen. 

Kjempetrist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, CecilieX said:

Forlaget argumenterer med at exen  + han som ikke ble spurt er med i Broiler og utgjør en duo. Da holdt det at exen som del av duoen godkjente manuset. 

Det er så absurd og useriøst at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Fra nettsidene til Panta: "Vi brenner etter å få bøkene ut til store grupper lesere og høyt plassert på bestselgerlistene." Det er vel viktigere enn etikk og moral, da? :klo:

Endret av Rosmarin(ert)
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Jegskulleønskeat said:

Jeg tror jeg forstår bedre nå hvorfor hun faktisk ble syk av kjærlighetssorg. Hun skrev at hun som barn ble mye mobbet, at hun ble innelåst på badet og ikke fikk komme ut. Dette sitter nok i som et traume. Og det er nokså vanlig at traumatiserte knyttes ekstremt sterkt til andre mennesker. Hun manglet noe, hun kjente ikke seg selv. Hun var desperat etter kjærlighet, anerkjennelse og aksept. Og da han slo opp så var det egentlig ikke bruddet som var problemet, men ubearbeidede traumer fra barndommen som ikke hadde fått kommet ut (hun beskrev selv at gjennom flere år så gråt hun ikke etter en gutt i skolegården hadde bedt henne om å stoppe og gråte). Da Mikkel slo opp, så raknet hun. Da kom alle følelsene til overflaten. Derfor ble hun syk; ikke pga han, men pga hun ikke hadde tatt følelsene på alvor da hun var mindre. Hun hadde kanskje ikke fått hjelp til å bearbeide mobbingen. 

Kjempetrist...

Jeg tror vi skal holde oss for gode til å bedrive hobbypsykologi. Det skinner igjennom at du ikke har greie på dette. 

Dessuten glemte du å skrive at du også holder på å skrive bok...

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
15 minutter siden, Speedmaster skrev:

Jeg tror vi skal holde oss for gode til å bedrive hobbypsykologi. Det skinner igjennom at du ikke har greie på dette. 

Hva mener du at jeg ikke har greie på dette? Jeg sier ikke at det er fakta, ei heller at jeg er psykolog. Jeg ga min mening til hvorfor jeg tror hun tok kjærlighetssorgen så tungt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg hvilket forlag jeg skal gå til når boka om mine ørten kjærlighetssorger er ferdig skrevet. Alle er like smertefulle og gjenkjennelsesfaktoren er høy. Koster visst ikke annet enn integriteten min og et par andres, samt et par heite avsløringer om fotballgutta fra tettstedet jeg kommer fra.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, formula skrev:

I fjor viste Forleggerforeningens Bransjestatistikk  at Panta var Norges 15. største forlag i 2016. På ett år hadde de fordoblet omsetningen og klatret ti plasser på lista. 

Men så gikk BOK365 gjennom Pantas regnskapstall og så at her var noe som ikke stemte; lite tydet på at omsetningstallet forlaget hadde rapportert inn til Forleggerforeningen var riktig. 

BOK365 forsøkte gjentatte ganger å komme i kontakt med Panta, etter hvert med assistanse fra Forleggerforeningen. Til slutt viste det seg at "Panta ved et arbeidsuhell hadde rapportert inn doble omsetningstall for 2016."

Dermed rykket de ned fra 15. til 23. plass.

Alle kan gjøre feil og "arbeidsuhell" kan skje, men reagerte de ikke selv på bykset? Og hvorfor var det så vanskelig å komme i kontakt med dem? (Etter datoene å dømme tok det flere måneder fra BOK365 først forsøkte å komme i kontakt (sensommeren) til listen ble endelig oppdatert (november)). 

Jeg tenker mitt.

Så nei, ikke av de mest seriøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Kjempetrist...

49 minutter siden, Speedmaster skrev:

Jeg vet ikke hvorfor jeg prøver å forsvare noe jeg ikke engang har konstatert. Jeg sa ikke at det var derfor hun tok det så tungt. Jeg forstår jo selvsagt at det var mange faktorer som bidro til at det ble som det ble. Hun var i utgangspunktet sensitiv, fanget opp alt som en svamp, hadde sine opp og nedturer. I familien var det mye sykdom, og da bestemora døde så gikk mora i oppløsning og Anniken var redd for at mora holdt på å dø av sorg. Så var det mobbingen, fylla, utestenging, utroskap, konflikter med familie og venner, panikkangst, depresjon, utbrenthet og søvnparalyse. Håpløs forelskelse, brudd, dårlig søvn, drop-out fra skolen og hun raste ned i vekt som følge av at kroppen ikke tok opp næring. Så var det psykolog, sykehusinnleggelser. Osv.

Det er mange grunner til at hun reagerte som hun gjorde. Ikke kun pga mobbingen, men fordi hun i utgangspunktet var sårbar og hadde problemer med å løse opp i konflikter. Hun var kontaktsøkende, usikker og redd for det meste. Hun var ikke trygg på seg selv, og higet etter all oppmerksomhet hun kunne få. 

Jeg tror det er som hun sier. Noe var ødelagt inni henne- og det førte til uendelige netter med gråt, skrik, sorg og fortvilelse. Selvmordstanker osv. Masse ubearbeidet følelser som gjorde at hun tilslutt eksploderte og mistet seg selv. Dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Jegskulleønskeat, det er mange som mener noe om A nå her i tråden, de fleste er vel enig i at det er noe sykelig over å «dyrke» en kjærlighetssorg over så lang tid. Men jeg synes dine tanker rundt det at når en sliter med mange uløste ting, godt kan ha noe for seg.  En hendelse som i utgangspunktet selvfølgelig er tung, men overkommelig( bruddet i dette tilfelle) kan bli «ryggsekken» der alt av vonde følelser blir putta opp i. 

Jeg synes du har mange fine refleksjoner. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 30.9.2018 den 1.32, Zenhouse skrev:

@Jegskulleønskeat, det er mange som mener noe om A nå her i tråden, de fleste er vel enig i at det er noe sykelig over å «dyrke» en kjærlighetssorg over så lang tid. Men jeg synes dine tanker rundt det at når en sliter med mange uløste ting, godt kan ha noe for seg.  En hendelse som i utgangspunktet selvfølgelig er tung, men overkommelig( bruddet i dette tilfelle) kan bli «ryggsekken» der alt av vonde følelser blir putta opp i. 

Jeg synes du har mange fine refleksjoner. 

Takk.

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg vet ikke hvorfor jeg prøver å forsvare noe jeg ikke engang har konstatert. Jeg sa ikke at det var derfor hun tok det så tungt. Jeg forstår jo selvsagt at det var mange faktorer som bidro til at det ble som det ble. Hun var i utgangspunktet sensitiv, fanget opp alt som en svamp, hadde sine opp og nedturer. I familien var det mye sykdom, og da bestemora døde så gikk mora i oppløsning og Anniken var redd for at mora holdt på å dø av sorg. Så var det mobbingen, fylla, utestenging, utroskap, konflikter med familie og venner, panikkangst, depresjon, utbrenthet og søvnparalyse. Håpløs forelskelse, brudd, dårlig søvn, drop-out fra skolen og hun raste ned i vekt som følge av at kroppen ikke tok opp næring. Så var det psykolog, sykehusinnleggelser. Osv.

Det er mange grunner til at hun reagerte som hun gjorde. Ikke kun pga mobbingen, men fordi hun i utgangspunktet var sårbar og hadde problemer med å løse opp i konflikter. Hun var kontaktsøkende, usikker og redd for det meste. Hun var ikke trygg på seg selv, og higet etter all oppmerksomhet hun kunne få. 

Jeg tror det er som hun sier. Noe var ødelagt inni henne- og det førte til uendelige netter med gråt, skrik, sorg og fortvilelse. Selvmordstanker osv. Masse ubearbeidet følelser som gjorde at hun tilslutt eksploderte og mistet seg selv. Dessverre. 

Jeg tror absolutt at du er inne på noe, og jeg betviler ikke at hun har hatt det vanskelig og vondt selv om hun er privilegert, og i mine øyne, ganske bortskjemt. Hun bør jo egentlig trekke seg tilbake og få hjelp. Men jeg synes det er rart at hun behandler andre så dårlig, for da burde hun jo ha mer rom og forståelse for andre menneskers følelser og lidelser også. Kjenner mennesker som har vært gjennom både flere og mye tøffere opplevelser og traumer (ikke at det er en konkurranse), men de har både mye mer tålmodighet, empati og respekt for andre nettopp fordi de har hatt det fælt selv. De tenker seg ofte ekstra om, ser ting gjennom andres øyne, og går i seg selv.. helt motsatt av hva som skjer her. Synes hele problemet er mangelen på respekt for andre, hun bryr seg jo kun om seg selv virker det som, både før, i prosessen med boken og etter. Det ødelegger en del uansett hvordan man vrir og vender på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
På 30.9.2018 den 1.48, Brielle skrev:

Jeg tror absolutt at du er inne på noe, og jeg betviler ikke at hun har hatt det vanskelig og vondt selv om hun er privilegert, og i mine øyne, ganske bortskjemt. Hun bør jo egentlig trekke seg tilbake og få hjelp. Men jeg synes det er rart at hun behandler andre så dårlig, for da burde hun jo ha mer rom og forståelse for andre menneskers følelser og lidelser også. Kjenner mennesker som har vært gjennom både flere og mye tøffere opplevelser og traumer (ikke at det er en konkurranse), men de har både mye mer tålmodighet, empati og respekt for andre nettopp fordi de har hatt det fælt selv. De tenker seg ofte ekstra om, ser ting gjennom andres øyne, og går i seg selv.. helt motsatt av hva som skjer her. Synes hele problemet er mangelen på respekt for andre, hun bryr seg jo kun om seg selv virker det som, både før, i prosessen med boken og etter. Det ødelegger en del uansett hvordan man vrir og vender på det.

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Det hun nok burde ha gjort var å gå i behandling for å rydde ordentlig opp i tanker, følelser og relasjoner. Så kunne hun heller tenkt på å skrive en bok om f.eks 10 år til når alt har roet seg og hun har det bedre med seg selv. Hun er tydelig preget enda, noe som gjør at det er vanskelig å ta imot konstruktiv kritikk nå. Hun trenger hjelp, og burde ta en pause fra sosiale medier for å samle seg. Jeg ønsker henne alt godt, og tror hun trenger gode mennesker rundt seg slik at hun kan få det bedre med seg selv. Jeg unner ingen å ha det vondt, så det fortjente hun aldri. Mener bare at å skrive en bok midt i kaoset fort kan ende opp med at man angrer på enkelte ting man skrev senere. Sånn sett er det bedre å komme ut av skallet og snakke om den vanskelige tiden når det meste har stabilisert seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det hun nok burde ha gjort var å gå i behandling for å rydde ordentlig opp i tanker, følelser og relasjoner. Så kunne hun heller tenkt på å skrive en bok om f.eks 10 år til når alt har roet seg og hun har det bedre med seg selv. Hun er tydelig preget enda, noe som gjør at det er vanskelig å ta imot konstruktiv kritikk nå. Hun trenger hjelp, og burde ta en pause fra sosiale medier for å samle seg. Jeg ønsker henne alt godt, og tror hun trenger gode mennesker rundt seg slik at hun kan få det bedre med seg selv. Jeg unner ingen å ha det vondt, så det fortjente hun aldri. Mener bare at å skrive en bok midt i kaoset fort kan ende opp med at man angrer på enkelte ting man skrev senere. Sånn sett er det bedre å komme ut av skallet og snakke om den vanskelige tiden når det meste har stabilisert seg.

Kunne ikke ha vært mer enig! 👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...