Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

En annen ting som slår meg i tankene, Anniken har skrevet hvor kult og tøft det var og bli sammen med Mikkel. Å være den kuleste jenta med den kuleste typen og den kuleste bilen, der hun kunne vise fingen til resten av gjengen i Drammen. Hun hadde skutt gullfuglen! Så ble det brått slutt etter mye krangel og sjalusi, hun lå rundt for og ta hevn på Mikkel, men han brydde seg ikke. Så jeg undrer hva som var verst? Å ikke være med i den kule gjengen lenger, eller at M ikke brydde seg om at hun lå rundt og ikke ville ha henne tilbake. Såå mye drama på 6 små måneder. En sommerflørt ville jeg kalt det. Ikke et forhold. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde faktisk aldri lest bloggen, eller hørt noe særlig om denne bloggeren før jeg så innlegget på nrk... Og jeg må si at rarere oppførsel av en debatant skal du lete lenge etter.  

Anmelderen fikk jo omtrent ikke svare på spørsmålene fra A. Dessuten var A. så såra og personlig indignert at jeg skjønner ikke hvordan forlaget kunne la henne stille opp slik, men penger er penger og pr er pr...

Å angripe en BOKANMELDER så personlig er bare uhøflig og rett og slett frekt. Hadde hun klagd på det faglige, som analyse av skrivemåte og hvordan boka er skrevet i forhold til målgruppen, så ok. Men å sitte og forsvare uthenging av navngitte personer som ikke har gitt samtykke er rett og slett...rart!! 

A. må finne seg i at boka blir anmeldt uten at hun reagerer med å trekke inn anmelderens personlige liv og erfaringer inn i debatten. 

Mitt inntrykk er at A. ikke takler kritikk og har et forvrengt bilde på sin egen posisjon i forhold til andre. 

Ikke imponert!! 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Leselusa skrev:

Jeg hadde faktisk aldri lest bloggen, eller hørt noe særlig om denne bloggeren før jeg så innlegget på nrk... Og jeg må si at rarere oppførsel av en debatant skal du lete lenge etter.  

Anmelderen fikk jo omtrent ikke svare på spørsmålene fra A. Dessuten var A. så såra og personlig indignert at jeg skjønner ikke hvordan forlaget kunne la henne stille opp slik, men penger er penger og pr er pr...

Å angripe en BOKANMELDER så personlig er bare uhøflig og rett og slett frekt. Hadde hun klagd på det faglige, som analyse av skrivemåte og hvordan boka er skrevet i forhold til målgruppen, så ok. Men å sitte og forsvare uthenging av navngitte personer som ikke har gitt samtykke er rett og slett...rart!! 

A. må finne seg i at boka blir anmeldt uten at hun reagerer med å trekke inn anmelderens personlige liv og erfaringer inn i debatten. 

Mitt inntrykk er at A. ikke takler kritikk og har et forvrengt bilde på sin egen posisjon i forhold til andre. 

Ikke imponert!! 

Veldig enig i det du skriver her. Dette kom forfatteren svært dårlig ut av, hun virket jo direkte fornærmet og forurettet fordi hun følte at anmelderen ikke hadde sympati for henne. Det var rett og slett pinlig både å se og høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde en veldig dårlig tone under intervjuet, og spesielt setningen "hva da utleverer.... *lite surt stønn* jeg nevner i èn bisetning at han var utro". Hun skjønner virkelig ikke problemet med å utlevere andres privatliv? Hallo. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Spøkelse skrev:

Hun hadde en veldig dårlig tone under intervjuet, og spesielt setningen "hva da utleverer.... *lite surt stønn* jeg nevner i èn bisetning at han var utro". Hun skjønner virkelig ikke problemet med å utlevere andres privatliv? Hallo. 

«Jeg nevnte i en bisetning [sett inn noe tabu og personlig] herreguuud assa. Folk må jo stå for hva de gjør lizzm.... *tvinne hår rundt en finger* 

hvor BLÅST kan man være...

🙄

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat

Jeg sitter med boka hennes nå. Kleint hvordan hun forteller om første gang hun fikk mensen, om hvordan hun strevde med å sette inn en tampong, om hvor tørr penisen til den første sexpartnere var og om at hun ikke visste hvor klitoris var. 

Så er det også sjokkende å se hvor mye hun utleverer om mora, besteforeldrene og oldemora. Om folk som ikke blir fremstilt i et godt lys. 

Ellers synes jeg det virker som et gjennomsnittlig tennåringsliv. Virker som om det meste har vært normalt bortsett fra mobbing og det at hun måtte passe på mora som gikk i tusen knas da bestemora døde. Det gjorde oppriktig vondt å lese😰

Ellers er det ekstremt lange beskrivelser om overfladiske ting,om gjenstander, steder, klær og sminke. Og litt bloggpreget der mange sider forsvinner til screenshot av samtalene mellom hun og ex-en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg sitter med boka hennes nå. Kleint hvordan hun forteller om første gang hun fikk mensen, om hvordan hun strevde med å sette inn en tampong, om hvor tørr penisen til den første sexpartnere var og om at hun ikke visste hvor klitoris var. 

Så er det også sjokkende å se hvor mye hun utleverer om mora, besteforeldrene og oldemora. Om folk som ikke blir fremstilt i et godt lys. 

Ellers synes jeg det virker som et gjennomsnittlig tennåringsliv. Virker som om det meste har vært normalt bortsett fra mobbing og det at hun måtte passe på mora som gikk i tusen knas da bestemora døde. Det gjorde oppriktig vondt å lese😰

Ellers er det ekstremt lange beskrivelser om overfladiske ting,om gjenstander, steder, klær og sminke. Og litt bloggpreget der mange sider forsvinner til screenshot av samtalene mellom hun og ex-en. 

Har hun tatt vare på så gamle meldinger???? Her er det noe annet enn kjærlighetssorg, det høres mer ut som hat og hevn, ikke sorg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt morsomt at hun poengterer at alle som blir hengt ut i boken fikk lese og godkjenne alt på forhånd. Mens anmelderen sier at han som ble hengt ut som utro, overhodet ikke hadde fått lese og aldri hadde gitt tillatelse om han hadde blitt spurt.

Flaut å lyve om noe sånt, synes jeg.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 29.9.2018 den 17.28, Berga skrev:

Har hun tatt vare på så gamle meldinger???? Her er det noe annet enn kjærlighetssorg, det høres mer ut som hat og hevn, ikke sorg. 

Ja. Ikke vet jeg

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Ja. Og så har hun illustrert en del med tegninger av deres samtaler, og deres kyss. Parallelt med dette forklarer hun at hun suger han. 

Denne boka er bare kommersiell. Null literær verdi.

Det ante meg, særlig etter forlagets utspill i media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fireball skrev:

Synes det var litt morsomt at hun poengterer at alle som blir hengt ut i boken fikk lese og godkjenne alt på forhånd. Mens anmelderen sier at han som ble hengt ut som utro, overhodet ikke hadde fått lese og aldri hadde gitt tillatelse om han hadde blitt spurt.

Flaut å lyve om noe sånt, synes jeg.

Forlaget argumenterer med at exen  + han som ikke ble spurt er med i Broiler og utgjør en duo. Da holdt det at exen som del av duoen godkjente manuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Ja. Og så har hun illustrert en del med tegninger av deres samtaler, og deres kyss. Parallelt med dette forklarer hun at hun suger han. 

Denne boka er bare kommersiell. Null literær verdi.

Når bloggere med mange lesere får tilbud om å skrive bok, så handler jo det selvfølgelig om at forlagene vet st bloggens lesere vil kjøpe boka uavhengig av kvalitet. Alle slike bøker vil toppe listene rett og slett fordi de har sikret seg leserne på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
På 29.9.2018 den 17.39, Berga skrev:

Det ante meg, særlig etter forlagets utspill i media. 

Mye minner om en dagbok skrevet på ungdomsskolen. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CecilieX skrev:

Forlaget argumenterer med at exen  + han som ikke ble spurt er med i Broiler og utgjør en duo. Da holdt det at exen som del av duoen godkjente manuset. 

Seriøst..?!? 😐

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, Zenhouse skrev:

Forlaget sammenligner boka med Knausgård sine. Kaller det bekjennelseslitteratur. 

Det er forlaget sitt, det.

De er enten svært bevisst på at de utnytter en naiv blogger (med stort ego) og prøver å bygge opp en slags litterær illusjon, eller så er de helt og aldeles på bærtur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Ufattelig kleint. Mye minner om en dagbok skrevet på ungdomsskolen. 

Jeg skrev også dagbok på ungdomsskolen. Heldigvis har jeg aldri gitt det ut, ville dødd av skam om jeg hadde lest det i dag. Kanskje noen bloggere også dør av skam om noen år når de går tilbake og leser hva de har publisert. Jammen glad jeg aldri hadde muligheten til å publisere mine tenårings- og tidlig i tjueårenetanker for 20 år siden. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på et hvordan enkelte mener deres motgang er så mye verre for dem enn andre. Har du det virkelig vondt så kan du sette deg inn i andres situasjoner også. Men det bloggeren driver med her er ren og skjær dyrking av egen motgang. Jeg har sett det i nære kretser også og det er slitsomt å være med mennesker som tror de er noe helt unikt og at ingen andre har hatt det like tøft som dem. De elsker oppmerksomheten andre gir dem pga det. Rett og slett næring som booster egoet deres.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...