Gjest Salt&pepper Skrevet 28. september 2018 #761 Del Skrevet 28. september 2018 Hun kom jo bare med usaklige kommentarer/argumenter, som det virker som at hun fra VG ble satt ut av. Det bare noe som A sa som jeg ikke forsto helt: Da hun fra VG sier at S sier selv at han ikke fikk lese og godkjenne, hadde ingen anelse om at hun skulle komme ut med bok nå som han ble omtalt i, svarer hun med at hun har skrevet denne boken i over 6 år som S har visst om. Og at han da har hatt 6 år på å si noe til henne. Eh, er det hans ansvar? Fordi hun en gang kanskje nevnte at hun skulle skrive bok, så det hans ansvar å skjønne at boken blir skrevet og faktisk blir gitt ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 28. september 2018 #762 Del Skrevet 28. september 2018 2 minutter siden, Salt&pepper skrev: Hun kom jo bare med usaklige kommentarer/argumenter, som det virker som at hun fra VG ble satt ut av. Det bare noe som A sa som jeg ikke forsto helt: Da hun fra VG sier at S sier selv at han ikke fikk lese og godkjenne, hadde ingen anelse om at hun skulle komme ut med bok nå som han ble omtalt i, svarer hun med at hun har skrevet denne boken i over 6 år som S har visst om. Og at han da har hatt 6 år på å si noe til henne. Eh, er det hans ansvar? Fordi hun en gang kanskje nevnte at hun skulle skrive bok, så det hans ansvar å skjønne at boken blir skrevet og faktisk blir gitt ut? Ja, merkelig. Om noen skulle skrevet en bok så hadde jeg ikke automatisk tenkt at den omhandlet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Salt&pepper Skrevet 28. september 2018 #763 Del Skrevet 28. september 2018 En til ting jeg tenker på: De fleste forfattere får bøkene sine anmeldt. Noen får gode anmeldelser, mens andre får middels og noen får dårlige. Så hvorfor skal ikke hennes bok bli anmeldt? Eller rettere sagt: Få dårlig anmeldelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 28. september 2018 #764 Del Skrevet 28. september 2018 7 minutter siden, Salt&pepper skrev: En til ting jeg tenker på: De fleste forfattere får bøkene sine anmeldt. Noen får gode anmeldelser, mens andre får middels og noen får dårlige. Så hvorfor skal ikke hennes bok bli anmeldt? Eller rettere sagt: Få dårlig anmeldelse. Hun skriver bedre enn andre bloggere, synes jeg. Språklig er hun flink. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 28. september 2018 #765 Del Skrevet 28. september 2018 Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev: Hun skriver bedre enn andre bloggere, synes jeg. Språklig er hun flink. Nei 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 28. september 2018 #766 Del Skrevet 28. september 2018 1 minutt siden, minister-mio skrev: Nei Why? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 28. september 2018 #767 Del Skrevet 28. september 2018 (endret) Har annijor barn? Siden hun sier «du har vertfall ikke barn» til anmelderen av boka..? Eller er det fordi hun innbiller seg at vi med barn vil synes boka fortjener bedre terningkast siden hun selv mener den er et «hjelpemiddel» (nærmest en «gave») - til foreldre med barn? (Spesifikk tenåringsjenter..) ? Har hun glemt at boka koster penger ? Det er ikke en «tjeneste/«gave» hun gir « til folket» (foreldre og tenåringer) via å skrive utelukkende om seg selv og sitt tenåringsdrama, for penger, om det er hva hun tror... og ja: det hun skriver om er platt og banalt. Alle har vi hatt kjærlighetssorg. I motsetning til forfatteren er vi «grasrot» folka inneforstått med at det er en del av livet som ikke gir oss særbehandling eller ekstra oppmerksomhet eller bekreftelse. Akkurat som at de fleste av oss ikke har tid eller overskudd til å gråte over at øyenvippene våre er ulike. Vi, de fleste av «Ola og Kari Nordmann» har reelle problem å takle. Dette blir som å lese om at Paris Hilton skriver om sin PTSD fordi hun måtte ta rutefly. Endret 28. september 2018 av veggteppe 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 28. september 2018 #768 Del Skrevet 28. september 2018 52 minutter siden, J.. skrev: Kjærlighetssorg er noe alle før eller senere går igjennom,det finnes ikke unikt. Besvimelsen var fake. Å droppe ut av skolen er heller ikke unikt,det er faktisk også veldig vanlig (trist nok). Altså - at man hadde en kjip opplevelse som tenåring unnskylder ikke en rævva oppførsel langt ut i 20åra. Og hun burde virkelig fortsette å gå til psykolog,det har tydeligvis ikke hjulpet. At noe ikke er unikt, gjør det ikke mindre jævlig for den det gjelder. Vi er alle forskjellig med ulike tålegrenser, og det burde vel være greit å respektere! Tror også man skal huske at boken er som en dagbok, der mye av de overfladiske tingene som beskrives er tankene til ei jente i midten av tenåra, da alle små eller store ting er verdens undergang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 28. september 2018 #769 Del Skrevet 28. september 2018 Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev: Why? Mulig en kombinasjon av manglende evner og dårlig opplæring, men det blir bare spekulasjoner 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Salt&pepper Skrevet 28. september 2018 #770 Del Skrevet 28. september 2018 2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Hun skriver bedre enn andre bloggere, synes jeg. Språklig er hun flink. Jeg har ikke lest den enda, så kan ikke si noe på det enda. Kan godt hende hun er flink. Men når hun har skrevet bok, blir den anmeldt som andre bøker og hun må ta dem til selv. Hun kan være uenig eller bli lei seg, det er greit, men hun må stå i det. Hun har ingen rett til å angripe de som anmelder boken. Det blir rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Salt&pepper Skrevet 28. september 2018 #771 Del Skrevet 28. september 2018 2 minutter siden, veggteppe skrev: Har annijor barn? Siden hun sier «du har vertfall ikke barn» til anmelderen av boka..? Eller er det fordi hun innbiller seg at vi med barn vil synes boka fortjener bedre terningkast siden hun selv mener den er et «hjelpemiddel» (nærmest en «gave») - til foreldre med barn? (Spesifikk tenåringsjenter..) ? Har hun glemt at boka koster penger ? Det er ikke en «tjeneste/«gave» hun gir « til folket» (foreldre og tenåringer) via å skrive utelukkende om seg selv og sitt tenåringsdrama, for penger, om det er hva hun tror... og ja: det hun skriver om er platt og banalt. Alle har vi hatt kjærlighetssorg. I motsetning til forfatteren er vi «grasrot» folka inneforstått med at det er en del av livet som ikke gir oss særbehandling eller ekstra oppmerksomhet eller bekreftelse. Akkurat som at de fleste av oss ikke har tid eller overskudd til å oppdage at øyenvippene våre er ulike. Vi, fe fleste av «Ola og Kari Nordmann» har reelle problem å takle. Dette blir som å lese om at Paris Hilton skriver om sin PTSD fordi hun måtte ta rutefly.. Siden denne boken nærmest blir omtalt som en selvhjelp bok (eller tar jeg feil?), hvordan skal/kan den hjelpe? Slik jeg har forstått det så forteller hun om sine opplevelser, følelser, etc. Ok, men så? Skriver hun hvordan hun kom seg ut av kjærlighetssorgen? Hva som kan hjelpe med å føle seg bedre? Altså, hvilke verktøy gir denne boken som skal være så mye til hjelp? Jeg er bare nysgjerrig, har ikke fått lest den selv enda : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 28. september 2018 #772 Del Skrevet 28. september 2018 3 minutter siden, Monky skrev: At noe ikke er unikt, gjør det ikke mindre jævlig for den det gjelder. Vi er alle forskjellig med ulike tålegrenser, og det burde vel være greit å respektere! Tror også man skal huske at boken er som en dagbok, der mye av de overfladiske tingene som beskrives er tankene til ei jente i midten av tenåra, da alle små eller store ting er verdens undergang. Så om jeg skriver en bok om hvor smertefull hemorider er, hor traumatisk det er å gå på apoteket og kjøpe hemoridekrem, og jeg bruker hele fire år av livet mitt på boka mi om hemorider, så kan jeg gå amokk på de som tillater seg å si at tema for boka kanskje er både litt banalt og platt..? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 28. september 2018 #773 Del Skrevet 28. september 2018 Akkurat nå, Salt&pepper skrev: Siden denne boken nærmest blir omtalt som en selvhjelp bok (eller tar jeg feil?), hvordan skal/kan den hjelpe? Slik jeg har forstått det så forteller hun om sine opplevelser, følelser, etc. Ok, men så? Skriver hun hvordan hun kom seg ut av kjærlighetssorgen? Hva som kan hjelpe med å føle seg bedre? Altså, hvilke verktøy gir denne boken som skal være så mye til hjelp? Jeg er bare nysgjerrig, har ikke fått lest den selv enda : ) Hun omtaler den som det. At du selger noe som selvhjelpsbok betyr ikke at folk skal takke deg for innsatsen om det er rett og slett er banalt makkverk du har gulpa opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Salt&pepper Skrevet 28. september 2018 #774 Del Skrevet 28. september 2018 Akkurat nå, veggteppe skrev: Så om jeg skriver en bok om hvor smertefull hemorider er, hor traumatisk det er å gå på apoteket og kjøpe hemoridekrem, og jeg bruker hele fire år av livet mitt på boka mi om hemorider, så kan jeg gå amokk på de som tillater seg å si at tema for boka kanskje er både litt banalt og platt..? Akkurat sånn jeg tenker! Hva gir henne rett til det? Aldri sett andre forfattere reagere sånn. Iallfall ikke så usaklig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Salt&pepper Skrevet 28. september 2018 #775 Del Skrevet 28. september 2018 Akkurat nå, veggteppe skrev: Hun omtaler den som det. At du selger noe som selvhjelpsbok betyr ikke at folk skal takke deg for innsatsen om det er rett og slett er banalt makkverk du har gulpa opp. Er det jeg spør om: Hva i boken gjør boken til en selvhjelpsbok? I følge henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 28. september 2018 #776 Del Skrevet 28. september 2018 (endret) På 28.9.2018 den 22.32, veggteppe skrev: Så om jeg skriver en bok om hvor smertefull hemorider er, hor traumatisk det er å gå på apoteket og kjøpe hemoridekrem, og jeg bruker hele fire år av livet mitt på boka mi om hemorider, så kan jeg gå amokk på de som tillater seg å si at tema for boka kanskje er både litt banalt og platt..? Nå er jo ikke hemoroider det samme som kjærlighetssorg da. Endret 3. desember 2018 av Jegskulleønskeat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 28. september 2018 #777 Del Skrevet 28. september 2018 1 minutt siden, Salt&pepper skrev: Er det jeg spør om: Hva i boken gjør boken til en selvhjelpsbok? I følge henne Aner ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 28. september 2018 #778 Del Skrevet 28. september 2018 12 minutter siden, veggteppe skrev: Dette blir som å lese om at Paris Hilton skriver om sin PTSD fordi hun måtte ta rutefly. 😂 Ja, det er skikkelige i-landsproblemer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 28. september 2018 #779 Del Skrevet 28. september 2018 6 minutter siden, Salt&pepper skrev: Er det jeg spør om: Hva i boken gjør boken til en selvhjelpsbok? I følge henne Det kan godt være at den hjelper noen andre slik at de ikke føler seg så alene, at det føles som en trøst å lese om at det finnes noen som forstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 28. september 2018 #780 Del Skrevet 28. september 2018 1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev: Nå er jo ikke hemoroider det samme som kjærlighetssorg da. Virker som om enkelte her inne ikke forstår hvor smertefullt det kan være å bli forlatt av den man elsker. Jo du takk. Jeg har opplevd det. Jeg har opplevd mye og sett mye. Og jeg har såpass stor respekt for mine medmennesker at jeg skjønner at jeg ikke er så forbanna unik. Mine følelser er ikke så unike. ALLE har vi opplevd det. Så skal du skrive ei bok om noe ALLE har opplevd sjøl bør den bringe noe nytt på bordet. Eller i det minste være jækla velskrevet. Hvis ikke er det narsissistisk oppgulp du selger som om det du har opplevd er noe helt særegent andre ikke har opplevd. Og da er du ikke bare narsissistisk og selvsentrert, men også ufattelig arrogant og uvitende overfor andre. «kjenn ditt publikum». Er det noe som heter. Hvem skriver hun for? Seg selv? Eller lesere? hvem er leserne isåfall og HVA har hun å tilby dem egentlig ? Annet enn sladder? Å utlevere andre er jo nettopp det: sladder. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå