Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

14 timer siden, SoftKitty skrev:

På Bloggerne snakket hun om hvordan journalister og bloggere er helt like og virker som hun mener hun kommer med noen veldig skarpe observasjoner... men hun har likevel null forståelse for at hun må følge et regelverk som er ennå strengere for journalister?  

Synes virkelig ikke man kan sammenligne journalister og bloggere. Det er klart journalister ønsker lesere, men de fleste ønsker også å bidra til  samfunnsoppdraget de har. Nå snakker jeg generelt om journalister og ikke se og hør-journalister. De kan man derimot sammenligne med bloggere, som kun er ute etter klikk. Om hun mener alle journalister og bloggere har den samme jobben, så er hun veldig lite opplyst.

Men også se og hør-journalister jobber etter VVP, og har visse "regler" de må forholde seg til. Da burde det ikke vere vanskelig for bloggere å følge de reglene de har.

Forstår VIRKELIG IKKE hvorfor det skal vere så vanskelig å følge regler, da dette er jobben deres. Sutreguri sjæl burde skaffe seg en "ekte" jobb, og se hvordan arbeidslivet faktisk fungerer. Man kan ikke stjele matvarer om man jobber i matbutikk, og tenke at det er urettferdig om arbeidsgiver anmelder deg til politiet om de finner ut av det.

Den eneste som har uttalt seg positivt til "bloggpoliti", er KU, som har forstått hva bloggere faktisk er. De lever av å reklamere for ulike produkt, og da skulle det bare mangle at det blir merka som reklame også. Jeg blir oppgitt av av Anniken skal klage på dette.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hun elsker jo å klage, hun lever og ånder for det. Selv når hun trener, så filmer hun seg selv mens hun sier «jeg har det heeeelt jævlig nå», bare fordi hun er sliten.

På en måte skulle jeg ønske hun kunne få innsikt i hva det virkelig vil si å ha det vanskelig. Ikke for at jeg vil henne vondt, men det hadde vært fint om hun kunne forstå konseptet «jævlig» litt bedre når hun først skal være selvoppnevnt influencer. Det er ikke når man er sliten etter trening eller en flyreise, det er ikke følelsen man har flere år etter et brudd med ungdomskjæresten. Jeg er nesten redd for hvordan det vil gå med henne hvis hun opplever noe virkelig tøft. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Daisy_B said:

Men hun elsker jo å klage, hun lever og ånder for det. Selv når hun trener, så filmer hun seg selv mens hun sier «jeg har det heeeelt jævlig nå», bare fordi hun er sliten.

På en måte skulle jeg ønske hun kunne få innsikt i hva det virkelig vil si å ha det vanskelig. Ikke for at jeg vil henne vondt, men det hadde vært fint om hun kunne forstå konseptet «jævlig» litt bedre når hun først skal være selvoppnevnt influencer. Det er ikke når man er sliten etter trening eller en flyreise, det er ikke følelsen man har flere år etter et brudd med ungdomskjæresten. Jeg er nesten redd for hvordan det vil gå med henne hvis hun opplever noe virkelig tøft. 

Hun var jo i slummen i Kambodsja og møtte kvinner som jobber seg ihjel med å sy fast fashion (sweat shop). Hva skjedde med det engasjementet? Hvis hun ønsker å gjøre noe viktig i livet, hvorfor gjør hun ikke mer for å opplyse folk om fast fashion og for eksempel fronte klesmerker som gir penger til veldedighet, eller få seg jobb hos en hjelpeorganisasjon eller noe? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, EiJente skrev:

Hun var jo i slummen i Kambodsja og møtte kvinner som jobber seg ihjel med å sy fast fashion (sweat shop). Hva skjedde med det engasjementet? Hvis hun ønsker å gjøre noe viktig i livet, hvorfor gjør hun ikke mer for å opplyse folk om fast fashion og for eksempel fronte klesmerker som gir penger til veldedighet, eller få seg jobb hos en hjelpeorganisasjon eller noe? 

Å «go slumming» er et gammelt fenomen. Folk i komfortable tilværelser ønsker å oppleve noe helt nytt og annerledes, og kan dra trygt hjem til sitt gamle liv etterpå. Det var vel tilfelle for henne også, og nå er det glemt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke kjennskap til henne før denne sesongen av Bloggerne. Ikke sett bloggen eller hennes Instagram. Så mitt inntrykk var begrenset til de kanskje tjue minuttene på skjermen forrige uke, til jeg gikk inn på Instagrammen hennes idag. Overraskende mye kropp og halvseksualiserte bilder. Trodde, basert på det lille jeg så på tv, ikke at hun var så opptatt av å pushe kropp. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Vipser skrev:

Klikka på linken og haha! Anniken i Teenage boss! Sikkert gammelt nytt for alle andre enn meg 😂

Husker dette godt. Hun har ikke akkurat blitt mindre bortskjemt og  noe smartere med alderen.

Endret av Perle
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ClickB4it skrev:

Inneholder direktelink til bloggen. 

I praksis har hun vel vært det, men hun har visst to halvsøsken som hun i 2014 ikke visste hvor befant seg

Oi, fra mor eller far sin side? De virker som gode foreldre for henne, så rart at de har forsømt de andre - hvis det er tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nicecar skrev:

Oi, fra mor eller far sin side? De virker som gode foreldre for henne, så rart at de har forsømt de andre - hvis det er tilfellet.

Fra far sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva det er med henne, men hun trigger huden av meg. Den siste reportasjen i minmote angående det at hun latet som hun besvimte, for så å bli hentet av ambulanse. Altså, jeg har ikke ord. Det er IKKE det folk betaler skatt for. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, lille humla skrev:

Vet ikke hva det er med henne, men hun trigger huden av meg. Den siste reportasjen i minmote angående det at hun latet som hun besvimte, for så å bli hentet av ambulanse. Altså, jeg har ikke ord. Det er IKKE det folk betaler skatt for. 

Helt enig, men da må man være desperat etter hjelp og det å bli sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev:

Helt enig, men da må man være desperat etter hjelp og det å bli sett. 

Ikke noe unnskyldning (synes jeg), jeg har selv venner som sliter alvorlig psykisk. Har null problem at skatten går til deres helse og/eventuelt deres innleggelser. Vi er nok enige, men jeg liker ikke at slike mennesker som roper "ulv ulv" skal lire av seg bagateller i media. Det er ikke så synd på henne som hun tror. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
17 minutter siden, lille humla skrev:

Ikke noe unnskyldning (synes jeg), jeg har selv venner som sliter alvorlig psykisk. Har null problem at skatten går til deres helse og/eventuelt deres innleggelser. Vi er nok enige, men jeg liker ikke at slike mennesker som roper "ulv ulv" skal lire av seg bagateller i media. Det er ikke så synd på henne som hun tror. 

Jeg tror kanskje hun trengte den innleggelsen om hun var så desperat etter å bli sett. Man er jo tydeligvis ikke frisk om man finner på noe sånt. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg tror kanskje hun trengte den innleggelsen om hun var så desperat etter å bli sett. Man er jo tydeligvis ikke frisk om man finner på noe sånt. 

Der er vi enige, om at hun kanskje ikke hadde det helt bra. Innleggelse kan vi være veldig uenige om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
29 minutter siden, lille humla skrev:

Der er vi enige, om at hun kanskje ikke hadde det helt bra. Innleggelse kan vi være veldig uenige om.

Sant nok. Nå kjenner jeg ikke så godt til hennes historie så vet ikke hva hun slet med eller ville ha hjelp til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...