Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

11 timer siden, orfeus skrev:

Vanskelig eller ikke, det er altså kun kopiering. Slike tegninger blir ofte godt likt fordi det virker imponerende at noen kan tegne slik, men det ER ikke vanskelig, det tar bare litt tid å kopiere et foto. Kunst er det imidlertid ikke, ettersom det ikke har noen verdi utover at det er godt kopiert, så hvis det ikke er laget av en profesjonell kunstner som har en dypere mening med å lage kitsch er bildet ikke verdt noe mer enn andre typer amatørhåndverk. De som gidder å lage slike bilder har alltid kjøpere, nettopp fordi det har en slags håndverksmessig dimensjon. 

GODT at noen kommenterer dette. Jeg har nemlig irritert meg over dette i det siste. Det er dessverre mange Instagram-"kunstnere" som kopierer, tar interiørbilder og bruker bloggere etc. for å få følgere og tjene peng.

Hun her, med flere, kopierer direkte fra bilder av fotografer, minst 4 av plakatene som selges på nettsiden, er fotografier av modeller jeg har sett flere ganger på Google, Pinterest, og andre Instagram-"kunstner"-profiler som har brukt samme bilde :fnise:
De er prikk like, og sett ved siden av hverandre ser man at dette er en direkte kopi, har lagret noen bilder og det hele er komisk, og litt trist. Noen bruker også tegnebrett, så her er det vel bare å slenge inn et bilde av en dame i Photoshop, tegne over, slenge på noe fjær og selge i vei som limited edition art prints. 

Merkelig at folk tør å gjøre slikt, det er flaut mtp. egen "kunst" og skummelt fordi man kan havne i trøbbel med loven. Regner med at få av disse har vært i kontakt med fotografene selv for tillatelse til å bruke bildene  og selge videre.Lurer på hva de selv sier til dette, da de faktisk ikke kan nekte for at dette er kopier.

Men men, avsporing. Disse, som mange bloggere, burde virkelig lese seg opp. 

Endret av skogsbaer
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dere skal være litt forsiktige med å uttale dere for mye om metodene hun bruker og hvor "enkelt" det er, når alt kun er spekulasjoner :) kanskje dere heller skal lage en egen tråd der dere kritiserer dagens "kunst"? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er unødvendig å prate om dette mer her. :) Men jeg må bare si at det ikke er spekulasjoner når en tegning er prikk likt et fotografi. (Metodene kanskje, ja) Snakker ikke om kunst som ligner litt - men portretttegninger av damer som er .prikk. like et modellfotografi funnet på nett. Men sikter ikke kun til henne, dette er det mange som gjør. Gir meg her, bevis og videre samtale får jeg heller ta med spesielt interesserte :fnise: 

God helg, Annijor er megadigg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fitnessjenta skrev:

Tror dere skal være litt forsiktige med å uttale dere for mye om metodene hun bruker og hvor "enkelt" det er, når alt kun er spekulasjoner :) kanskje dere heller skal lage en egen tråd der dere kritiserer dagens "kunst"? 

Enig med @skogsbaer i at det er en diskusjon som ikke behøver tas her, men tro meg, jeg spekulerer ikke, dette er et fagfelt jeg kjenner svært godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er stadig sammen. Reiser, er med venner, ute og spiser, Anniken er på Snappen til Anders daglig. Koselig å se! I dag var hun i riktig så godt humør. Flott jente! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Et stort HURRA for Anniken! Hadde bare andre bloggere også fulgt etter, eller i det minste tatt litt ansvar..

https://www.vgtv.no/video/149009/toppblogger-foelte-meg-kjempestygg

Enig enig enig! Til tross for det noe negative inntrykket som man kunne få gjennom å se henne på bloggerene, er det ingen som kan si at denne jenta ikke er god å ha i dagens bloggnorge! Hun er ærlig både mtp utseendepress, og angst.

Har henne på snap, og liker henne skikkelig godt. Synes det er veldig bra at hun og Anders har funnet tilbake til hverandre. Han virker så oppriktig omsorgsfull og snill. Heier på de begge to. 

Endret av Nettroll
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nettroll skrev:

Enig enig enig! Til tross for det noe negative inntrykket som man kunne få gjennom å se henne på bloggerene, er det ingen som kan si at denne jenta ikke er god å ha i dagens bloggnorge! Hun er ærlig både mtp utseendepress, og angst.

Har henne på snap, og liker henne skikkelig godt. Synes det er veldig bra at hun og Anders har funnet tilbake til hverandre. Han virker så oppriktig omsorgsfull og snill. Heier på de begge to. 

Hva heter hun på Snap? Jeg har kun Anders, og det er topp og se de så mye sammen 😍👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Hotellet said:

Hva heter hun på Snap? Jeg har kun Anders, og det er topp og se de så mye sammen 😍👍🏼

A9unicorn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Et stort HURRA for Anniken! Hadde bare andre bloggere også fulgt etter, eller i det minste tatt litt ansvar..

Åh, dette var bra å se! Synes Anniken er tøff, og ikke minst så himla flott! Bra hun setter fokus på dette, for det er det alt for få toppbloggere som gjør.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SelinaKyle skrev:

Jeg skulle akkurat inn hit og lage dette innlegget selv. 😊 

Så utrolig bra! Jeg blir så innmari glad når jeg ser sånt. HUN er et godt forbilde for alle dagens ungjenter! 👏🏼❤️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hotellet skrev:

Hva heter han på Snap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var nydelig og flott av henne og "stå fram" med alt hun har sluttet med, og at Anders har fått henne til å omfavne det naturlige. Av med vipper, hairextencions, negler og dyre hudbehandlinger som hun sier hun ikke betalte for. Hun var sponsa herfra til evigheten og pusha dette på leserne sine som IKKE fikk det sponsa. Bare det lange håret hennes kostet 10-tusen sier hun. Anders har fått henne til å bli mer opptak av økologiske sminkeprodukter og mat. Først når alt det ytre, staffasjen var tatt av så følte hun seg kjempestygg. Men hun var fast bestemt på å gro ut egne vipper, eget hår og negler. Dette hyller jeg henne for! Anniken er virkelig nydelig og trenger ikke å sminke seg engang. Hun har skutt gullfuglen med Anders Gran! ❤️👏🏼👏🏼👏🏼

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

Skulle tatt av meg vipper og sluttet å sminke meg om jeg var like naturlig vakker som Anniken. Hun er virkelig nydelig og trenger ikke alt rælet for å være fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig flott av henne, helt enig i det. Det jeg reagerte litt på var at hun sa behandlingene hennes kostet titusenvis av kroner, men at hun ikke betalte et rødt øre av dette. Kanskje en talemåte, men jeg må bare spørre dere som vet bedre enn meg her: er det ikke slik at bloggere skal skatte av sånt? Så om en frisørtime koster 10 000, så må bloggeren likevel betale noen kroner?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...