Gå til innhold

Adoptere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke få barn selv via seddonasjon? Hvorfor adoptere? 

Anonymkode: 3bb21...ef2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Akkurat som det er det verste som kan skje en. En har ingen garanti ved biologiske barn heller.

Anonymkode: 784db...6d5

Ingen garantier. Men det er overveiende sannsynlig at et adoptivbarn har traumer å jobbe med. Det er det ikke alle foreldre som er forberedt på.

Anonymkode: 1b616...624

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat som det er det verste som kan skje en. En har ingen garanti ved biologiske barn heller.

Anonymkode: 784db...6d5

TS er singel - det er ekstremt lite kompatibelt med å ha et barn med spesielle behov. Adoptert eller ei. 

Anonymkode: 1c734...7f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Og akkurat det er jeg redd for. Jeg tror ikke Jar styrken eller viljen til å være mor får et barn med store problemer eller handikap. Derfor er jeg litt usikker. Jeg er også usikker mtp om dette vil begrense livet mitt. Jeg vil jo fortsette å kunne reise, jobbe, være aktiv, selv om jeg har et barn. Mvh TS

Anonymkode: da9fa...4db

Er du seriøs? Som enslig mor til et adoptivbarn kan du selvfølgelig ikke opprettholde livsstilen du har i dag i ett og alt. Du kan ha med barnet på mye spennende, ja, men du kan selvfølgelig ikke leve singellivet. Og som mange skriver: Barnet har antakelig «skader» som gjør det ekstra krevende å ta vare på. 

Anonymkode: 1c734...7f0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jo uansett at du vil se på et adoptert barn som ditt eget barn? Mvh TS

Anonymkode: da9fa...4db

Ja, vi liker å tenke slik. Men når barnet vokser til og viser til å være komplett blottet for anger, forståelse for andre, har psykopatiske trekk som en ikke får gjort noe med, og for eksepel forgriper seg på andre individer så forblir det med å være en tanke. Da er det vanskelig å se det som sitt eget. 

Anonymkode: e2af8...219

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...