Gå til innhold

Folk er fæle!!! Alle som rakker ned på barnløse og sier de blir ensomme uten barn. Hva med oss som ikke kan få barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenkerer dere på det? Dere er virkelig fæle sånn dere holder på!

Ser i mange tråder her flere nevne at man blir ensom uten barn, ikke får besøk på gamlehjemmet, mister kontakten med venner osv som får barn.

HVA I HELVETTE FÅR DERE TIL Å SI NOE SÅNT? DERE ER VIRKELIG ONDE, FÆLE MENNESKER!!!!!

Det går tross alt an å tenke på de som av ulike grunner ikke kan få barn. Rart det er krig og mobbing her i verden sier bare jeg....

Anonymkode: 62e50...440

• Liker 5
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så man skal ikke påpeke faktum? Hvis du er så sårbar at det fremmede mennesker på Internett sier, så bør du logge av KG.

Anonymkode: c8962...4d0

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes de som får barn som sitter ensomme på eldresenter. Barna besøker de aldri! Så det kan fort skje at noen blir skuffet om de skaffet seg barn for at de skal ta seg av dem.

Anonymkode: 21a67...718

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fordi folk med barn ikke klarer å forestille seg et sosialt liv uten barn, selv om det er fullt mulig. 

Det krever nok litt mer av barnløse å unngå å bli ensomme, de må legge litt mer energi og innsats i sitt eget liv. Men ved å engasjere seg i ulike hobbier og eventuelt frivillig arbeid, så kan man få et rikt og sosialt liv uten barn :)

Anonymkode: d8a77...0f0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk tenker seg ikke om. De blir så provoserte over kvinner som ikke vil ha barn at de tenker ikke på de som så veldig gjerne vil ha men ikke kan få.

Anonymkode: 4d830...5e5

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke enig med de som sier slikt som du beskriver, men her synes jeg det virker som om du tar deg nær av kommentarer som ikke gjelder deg.
Kanskje blir du så oppslukt av det du selv står i, at du ikke ser at du ikke er målgruppen for kommentarene?

For å ta et annet eksempel - å ikke ta vaksiner.

Når noen påpeker at det er egoistisk å ikke vaksinere seg er det alltid noen som sier "men hva med meg? Jeg KAN ikke ta vaksinen, er jeg også egoist?"

Nei, det er ikke egoistisk å ikke kunne ta vaksinen, det er jo nettopp for å beskytte deg og dine like at alle vi andre burde vaksinere oss, det er de som tar valget om å ikke vaksinere seg som er egoistene, ikke de som ikke kan.

Kommentarene gjelder ikke de som ikke har et valg.

Og det samme er det her også, kommentarene gjelder ikke deg, og de andre som ikke har et valg.
Kommentarene er rettet til de som har tatt et aktivt valg,
(Og jeg gjentar, jeg er ikke enig med kommentarene og argumentasjonen, men jeg ser hvem de er rettet mot, og det er ikke ufrivillig barnløse)

Anonymkode: 78b56...979

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er ufrivillig barnløs så er det kanskje greit å ikke gå inn på tråder der folk diskuterer om de bør få barn eller ikke? Det må jo være åpenbart utifra trådtittelene at dette er noe som berører et sårt tema for deg?

Akkurat som om jeg ikke går inn på "hvordan styler du hytta di?"-tråder for å klage på at jeg ikke har hytte...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er heller ikke veldig hyggelig å kalle folk fæle, hvis vi skal ned på det nivået. 

Klart folk kan ha et like bra liv uten barn som med. Og det at noen sier at du ikke kan det, påvirker faktisk ikke sannheten. Hva folk påstår og sier endrer ikke noe. Jeg kan kalle deg en rosa elefant til jeg blir blå i trynet, men du er likevel ikke en rosa elefant. 

Anonymkode: cbe76...f80

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ser i mange tråder her flere nevne at man blir ensom uten barn, ikke får besøk på gamlehjemmet, mister kontakten med venner osv som får barn.

HVA I HELVETTE FÅR DERE TIL Å SI NOE SÅNT? DERE ER VIRKELIG ONDE, FÆLE MENNESKER!!!!!

Det går tross alt an å tenke på de som av ulike grunner ikke kan få barn. Rart det er krig og mobbing her i verden sier bare jeg....

Det er en vond situasjon å ikke få barn når ønske er der.

Jeg selv prøvde å bli gravid i starten av 20 åra. Klarte det ikke, og så for meg ett liv som barnløs. I en alder av 35 ble jeg plutselig gravid (samme mann) og 3.5 år senere tok jeg eggdonasjon og fikk tvillinger. 

Enkelte kaster bare ut av seg dessverre.

Anonymkode: 83289...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke enig med de som sier slikt som du beskriver, men her synes jeg det virker som om du tar deg nær av kommentarer som ikke gjelder deg.
Kanskje blir du så oppslukt av det du selv står i, at du ikke ser at du ikke er målgruppen for kommentarene?

For å ta et annet eksempel - å ikke ta vaksiner.

Når noen påpeker at det er egoistisk å ikke vaksinere seg er det alltid noen som sier "men hva med meg? Jeg KAN ikke ta vaksinen, er jeg også egoist?"

Nei, det er ikke egoistisk å ikke kunne ta vaksinen, det er jo nettopp for å beskytte deg og dine like at alle vi andre burde vaksinere oss, det er de som tar valget om å ikke vaksinere seg som er egoistene, ikke de som ikke kan.

Kommentarene gjelder ikke de som ikke har et valg.

Og det samme er det her også, kommentarene gjelder ikke deg, og de andre som ikke har et valg.
Kommentarene er rettet til de som har tatt et aktivt valg,
(Og jeg gjentar, jeg er ikke enig med kommentarene og argumentasjonen, men jeg ser hvem de er rettet mot, og det er ikke ufrivillig barnløse)

Anonymkode: 78b56...979

Om man skriver ting som at barn er meningen med livet og at man blir ensom og alene som barnløs så gjelder det da uansett hva årsaken er, om det er selvvalgt eller ei. 

Anonymkode: 4d830...5e5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så man skal ikke påpeke faktum? Hvis du er så sårbar at det fremmede mennesker på Internett sier, så bør du logge av KG.

Anonymkode: c8962...4d0

Men ærlig talt, det handler om folk og hva de skriver, ikke temaene i seg selv. Og dette var tråder for de som var barnløse. Da kommer alle med barn inn og sier at livet uten barn ikke er et liv. Det er så frekt!!!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gjelder jo mange temaer, folk skal synse og mene så mye om hva som er fasiten på alt mulig. Hver og en av oss prøver vel å få til et så godt liv som mulig for oss selv ut fra det man har/kan  få osv.

Utrolig dumt at det er noen sånne stigmatiserende forutinntatte fasiter på alt mulig som man måler seg opp mot for å vurdere verdien og lykken på livet sitt istedet for å kunne fokusere på det som en selv synes er viktig.
Det påvirker jo hva «alle» mener om en dersom man velger /har ufrivillig et litt mIndre a4-liv men gjør det beste ut av det og har det helt fint

Anonymkode: 026ab...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tenker at personlige valg ikke er et offentlig valg. Så folk får la være å henge seg opp i at noen vil ha barn og andre ikke. Plager ikke meg om naboen får eller ikke får barn. Man tar jo noen valg. Noen angrer man på andre ikke. Det er jo en del av livet at det er sånn. Jeg ville ikke ha barn, og har fått to. Angrer meg ikke for det første valget eller det andre. 

Anonymkode: 26669...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok fordi vi som er frivillig barnløse bryter med normen om at alle kvinner ønsker seg barn. Vi er et lite mindretall som bevisst velger noe annet, og for noen kan det oppleves som truende eller skummelt, som med alt annet som bryter med normaliteten. Når mennesker føler seg truet eller redde kan de bli ufine, og på internett er det ekstra lett. De gamle stereotypiene som frivillig barnløse lever dessverre videre på nett.

jeg skjønner godt at det er sårt og leit for deg TS. Når man sliter med å få det tilsynelatende alle andre får lett, må det være veldig trist, og jeg forstår at du lett kan ta til deg alle disse kommentarene. Men tenk heller at disse kommentarene er rettet mot slike som meg, og prøv å rist det av deg. 

Anonymkode: 7b07f...143

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det ER et faktum at man får færre besøk på gamlehjemmet om man er barnløs. Men man kan også få barn som ikke gidder/prioriterer å besøke også. Eller flytter utenlands, eller dør først. Garanti for besøk har ingen. 

Med den eldreomsorgen som er her til lands så håper jeg inderlig å dø brått  og ikke havne på pleiehjem. Eller være avhengig av hjemmehjelp. Det er ikke akkurat bra service det heller. 

Vil du ha barn så kan du bli fostermor. Og vil du ikke så er det også helt greit selvsagt. Folk trenger noe å si så det ikke skal bli noe pinlig stillhet og smalltalker ting uten innhold og refleksjon. Får du barn så spør de når du skal ha neste..  og neste.. og hund..  osv osv

Anonymkode: 20a2b...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hjelpes, ts. Jeg forstår dessverre alt for godt hvordan det er å være ufrivillig barnløs. Det vondeste for meg er å være med familie og venner med små barn som jeg selvfølgelig unner dem, men er lei meg og misunnelig på samme tid.

Men at det skrives om temaet på kg kunne ikke falle meg inn å krenkes over. På kg skrives alt mulig rart og det beste er å holde seg unna de trådene man eventuelt vet trigger en negativ reaksjon. Det er nå uansett et nettforum og jeg mener folk bør få lov til å skrive omtrent hva enn de ønsker her inne. 

Anonymkode: 39b5f...590

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke alltid det er et ønsket valg heller. Altså som meg da, er i siste halvdel av 30 åra-finner ingen mann, føler meg ikke istand til eller ønsker å aktivt skaffe meg et barn på egenhånd fordi det er tøft å ha ansvar alene og jeg føler meg ikke mentalt klar eller istand til å ta det ansvaret nå. Har nok med meg selv. Så er jo greia da, at ja, det er jo et valg, men det betyr ikle at jeg har tatt et valg om at jeg overhodet ikke vil ha barn. Men omstendighetene er ikke på min side og tiden renner ut. Så da blir det som det blir da. 

Anonymkode: 026ab...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Hvorfor folk sier sånt vet jeg ikke men prøv å ikke bry deg om det Ts❤️ Du blir ikke automatisk ensom uten barn. Det er tull. Det varierer fra folk til folk hvem som er/blir ensom og ikke. Ja det er eldre uten barn som er ensom men det er også mange eldre uten barn som er langt i fra ensom. 
Det er mange med barn også som er ensom som eldre. Barna bor et helt annet sted i landet eller til og med i utlandet. Barna besøker sjelden/aldri mora og faren. De har aldri tid eller vil ikke. Det er trist men dessverre mange som har det sånn selv med barn.

Hørt om flere med barn som føler seg ensom uten venner. Mens flere uten barn lever livet, og har flere venner. 

Så det at folk sier at du kommer til å bli ensom uten barn og ikke ensom med barn må du prøve å ikke bry deg om. Ingen kan vite på forhånd hvem som blir ensom og ikke. For det finnes ensomme både med og uten barn så nei det er ikke sånn at får man barn så blir man aldri ensom. Jo visst kan med det. Dessverre. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om man ikke kan få barn, men vil ha barn, så kan man adoptere.

Anonymkode: e957b...909

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...