Kinder Skrevet 2. mai 2022 #441 Del Skrevet 2. mai 2022 CecilieX skrev (1 time siden): Jeg multisiterer fordi dere begge er innom samme tema. For det er akkurat det. Hvem er det som skal dømme ham? Det er jo hele poenget. Vi har et rettssystem som gjør den jobben for oss. Men i dagens samfunn er det ikke reelt sett slik, fordi det er hva folk vil ha som avgjør hvem som får mulighetene. Media hyper den som mange vil følge med på. Genererer du oppmerksomhet, genererer du penger. Når man oppretter en tråd eller deltar i den så opphøyer man seg til dommer. Og jeg er helt uenig i at noen fraskriver seg ansvaret for ytringene sine og at de ikke tillegges noen vekt. For til syvende og sist er det dette som veier tungt for om noen velger å gi Hulsker en ny sjanse. Hva opinionen tenker. Hans muligheter avgjøres av hvordan flertallet dømmer ham, og hvordan denne opinionsvinden blåser. Og fremstår det som om konsensus er at Hulsker ikke kan få en mulighet, så får han heller ikke det. Nå dramatiserer du veldig. Selvsagt vil noen gi Hulsker en ny sjanse, selv om han ikke nødvendigvis havner på TV-skjermen igjen. Du har rett i at domstolene dømmer det juridiske oppi dette her. Men samfunnet har også sine normer, etikk, verdier og regler man også må følge. Konsekvensene av å bryte dem er ikke nødvendigvis bot eller fengsel, men det er klart man for eksempel kan miste jobben, miste medlemskap i diverse fritidsaktiviteter, miste venner, bli latterliggjort, snakket om, miste kjæreste, få kjeft, bli utestengt fra klubber osv., om man bryter noe av overnevnte. Poenget er at man høyst sannsynlig vil komme ut for en eller flere sanksjoner. Og det er det som har skjedd med B.H nå. Du skal lete lenge om du prøver å finne et samfunn uten noe som helst normer, etikk, verdier eller regler. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 2. mai 2022 #442 Del Skrevet 2. mai 2022 Muffin man skrev (37 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hvor dette kommer fra i forhold til det jeg skrev? Har ikke lest at noen støtter disse personene i tråden. Alt jeg har lest er at navn og sammenlikninger blir brukt får å undergrave meningene til de man er uenige med selv om de er totalt meningsløse å trekke inn i forhold til konteksten. Konteksten er kanselleringskultur og tilgivelse. De er eksempler på at verden ikke er svart/hvitt. Poenget mitt er at innleggene fra personen oppfattes som lite nyanserte. Jeg nyanserer med disse eksemplene, undergraver ikke. Men oppfatt det gjerne slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 2. mai 2022 #443 Del Skrevet 2. mai 2022 CecilieX skrev (32 minutter siden): Og ingen sier at det er peanøtter heller. Det som diskuteres er hvorvidt han skal ha muligheter til å komme tilbake til samfunnet og en jobb i offentligheten dersom han er rehabilitert og har sonet straffen som utmåles. Og hvorvidt det er nødvendig å legge ekstra press på et menneske som allerede har opplevd konsekvenser og er under etterforskning. Overdramatiserer igjen. Ingen her har da nektet denne personen å komme tilbake til samfunnet? Ærlig talt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vetikka Skrevet 2. mai 2022 #444 Del Skrevet 2. mai 2022 Lill skrev (1 time siden): I følge deg skal ALLE få en ny sjanse. Du nyanserer overhodet ikke, og det oppfattes som en dårlig hersketeknikk. Det er ikke alle som fortjener det nei. Det er i tillegg stor forskjell på å miste jobben fordi man ikke lenger innfrir kriteriene for å fylle stillingen (som foreks etter en kriminelle handling) en hvis man mister den fordi noen ikke tåler trynet ditt. Og det er virkelig ikke opp til deg eller meg hva som skjer videre med B.H. Det vil være opp til potensielle og nåværende arbeidsgivere. Og mens man venter på det, så man bare akseptere at folk ikke liker handlingene hans og helst vil slippe å se denne personen i det offentlige rom. Og du har heller ikke kommentert mine kommentar om at det ikke bare er negativt med kanselleringskultur (Seville og Epstein som eksempler). Vittig at du snakker om at andre ikke nyanserer, når du selv ikke klarer å skille mellom en angrende synder som setter spørsmålstegn ved sin egen oppførsel (fullstendig klar over at han har en lignende hendelse fra 12 år tilbake) og en person som helt bevisst gjør slike handlinger og står for dem. Hvis ikke det er svart/hvitt-tenking, så vet ikke jeg… 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 2. mai 2022 #445 Del Skrevet 2. mai 2022 (endret) Vetikka skrev (11 minutter siden): Vittig at du snakker om at andre ikke nyanserer, når du selv ikke klarer å skille mellom en angrende synder som setter spørsmålstegn ved sin egen oppførsel (fullstendig klar over at han har en lignende hendelse fra 12 år tilbake) og en person som helt bevisst gjør slike handlinger og står for dem. Hvis ikke det er svart/hvitt-tenking, så vet ikke jeg… Jeg diskuterer ikke med folk som ikke kan debattere redelig. Du er en av de. Endret 2. mai 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vetikka Skrevet 2. mai 2022 #446 Del Skrevet 2. mai 2022 Lill skrev (6 minutter siden): Jeg diskuterer ikke med folk som ikke kan debattere redelig. Du er en av de. Nøyaktig når har jeg vært uendelig? Sitér, for der vil jeg veldig gjerne vite. Du har ikke svart på noen av de legitime spørsmålene jeg har stilt deg. For meg fremstår det bare som at du ikke kan argumentere for deg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vetikka Skrevet 2. mai 2022 #447 Del Skrevet 2. mai 2022 Uredelig skulle det stå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muffin man Skrevet 2. mai 2022 #448 Del Skrevet 2. mai 2022 (endret) Lill skrev (56 minutter siden): Konteksten er kanselleringskultur og tilgivelse. De er eksempler på at verden ikke er svart/hvitt. Poenget mitt er at innleggene fra personen oppfattes som lite nyanserte. Jeg nyanserer med disse eksemplene, undergraver ikke. Men oppfatt det gjerne slik. Verden er ikke svart/hvitt nei.. Du gjør den til det ved å bruke Bernt Hulsker og ABB som to eksempler samt ignorerer det faktum at det finnes et spekter av nyanser innenfor alvorlighetsgraden av slike saker. Hvis jeg sier at det å være villig til å tilgi og å være villig til å gi en ny sjanse er viktig verdier, og ABB blir koblet inn i mitt velmenende utsagn som et ekstremt eksempel for å ta meg på et smutthull i det jeg sier. Blir ikke jeg satt i en litt ekkel og unødvendig forsvarsposisjon?? Personlig mener jeg det er bedre å tilgi for mye enn for lite om man ønsker harmoni og at verden skal blir et bedre sted. Dette er et generelt utsagn. Endret 2. mai 2022 av Muffin man Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 2. mai 2022 #449 Del Skrevet 2. mai 2022 Skal vi tippe Bernt gjør comeback på TV hos en annen kanal i 2023? Tipper de som har rettighetene til norsk fotball henter ham... TV 2 eller hvem det er 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 2. mai 2022 #450 Del Skrevet 2. mai 2022 Line Andersen, Northug, you name it. De kommer alle tilbake. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licorne Skrevet 2. mai 2022 #451 Del Skrevet 2. mai 2022 45 minutter siden, Muffin man said: Verden er ikke svart/hvitt nei.. Du gjør den til det ved å bruke Bernt Hulsker og ABB som to eksempler samt ignorerer det faktum at det finnes et spekter av nyanser innenfor alvorlighetsgraden av slike saker. Hvis jeg sier at det å være villig til å tilgi og å være villig til å gi en ny sjanse er viktig verdier, og ABB blir koblet inn i mitt velmenende utsagn som et ekstremt eksempel for å ta meg på et smutthull i det jeg sier. Blir ikke jeg satt i en litt ekkel og unødvendig forsvarsposisjon?? Personlig mener jeg det er bedre å tilgi for mye enn for lite om man ønsker harmoni og at verden skal blir et bedre sted. Dette er et generelt utsagn. Var jeg som nevnte ABB, men som jeg skrev så var det jo kun ment som et ekstremt eksempel på at en persons handlinger definitivt sier noe om hva slags menneske man er - og ikke en kommentar til noe du sa. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drivhus Skrevet 2. mai 2022 #452 Del Skrevet 2. mai 2022 Jeg er blant dem som digger Bernt Hulsker. Han er høyt oppe på lista når det gjelder humor og sjarm, ler så jeg skriker av den fyren der. Så ja, «fansen» kommer til å savne underholdning fra den kanten. Han er såpass unik i væremåte i media, at han er umulig å erstatte. Tror ikke det var/er smart av selskapet å la han gå. Savner han allerede. Han dreit seg ut èn kveld. Vi kommer nok til å få en bedre versjon, og ikke minst flere versjoner, av hva som skjedde. (PS. Håper ikke alle dørvakter over hele Norge kommer til å stå frem i lokalavisene nå og fortelle navngitt om alle gangene vi har oppført oss skammelig, og at lokalavisene trykker det) 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 2. mai 2022 #453 Del Skrevet 2. mai 2022 Jotun skrev (21 minutter siden): Jeg er blant dem som digger Bernt Hulsker. Han er høyt oppe på lista når det gjelder humor og sjarm, ler så jeg skriker av den fyren der. Så ja, «fansen» kommer til å savne underholdning fra den kanten. Han er såpass unik i væremåte i media, at han er umulig å erstatte. Tror ikke det var/er smart av selskapet å la han gå. Savner han allerede. Han dreit seg ut èn kveld. Vi kommer nok til å få en bedre versjon, og ikke minst flere versjoner, av hva som skjedde. (PS. Håper ikke alle dørvakter over hele Norge kommer til å stå frem i lokalavisene nå og fortelle navngitt om alle gangene vi har oppført oss skammelig, og at lokalavisene trykker det) Ja, jeg skjønner. Det er dørvakta som er problemet her, og du antyder at noen lyver om hva som skjedde. Litt av noen «fans» denne fyren har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licorne Skrevet 2. mai 2022 #454 Del Skrevet 2. mai 2022 21 minutter siden, Jotun said: Jeg er blant dem som digger Bernt Hulsker. Han er høyt oppe på lista når det gjelder humor og sjarm, ler så jeg skriker av den fyren der. Så ja, «fansen» kommer til å savne underholdning fra den kanten. Han er såpass unik i væremåte i media, at han er umulig å erstatte. Tror ikke det var/er smart av selskapet å la han gå. Savner han allerede. Han dreit seg ut èn kveld. Vi kommer nok til å få en bedre versjon, og ikke minst flere versjoner, av hva som skjedde. (PS. Håper ikke alle dørvakter over hele Norge kommer til å stå frem i lokalavisene nå og fortelle navngitt om alle gangene vi har oppført oss skammelig, og at lokalavisene trykker det) 1. Han har ikke bare «driti» seg ut én gang, du kan sjekke sist han ble arrestert for vold mot en dørvakt. 2. Seksuell trakassering, vold og rasisme er ikke å «drite seg ut». 3. Dørvakter som opplever slike ting burde definitivt kunne fortelle om det for å fjerne stigmaet og sette fokus på hvordan folk kan finne på å oppføre seg i fylla, og hvor utsatt de er for slike hendelser som dette. 4. Var det ikke smart av selskapet å la han gå fordi du synes han er skikkelig morsom? Forstår du ikke at han er en liability for selskapet per dags dato? 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drivhus Skrevet 2. mai 2022 #455 Del Skrevet 2. mai 2022 Lill skrev (1 minutt siden): Ja, jeg skjønner. Det er dørvakta som er problemet her, og du antyder at noen lyver om hva som skjedde. Litt av noen «fans» denne fyren har. Nei, det er ikke det jeg sier. Jeg trenger vel ikke gjenta det mange andre har sagt om dette? Det får politiet ta seg av selvfølgelig. Hvor mange kilder har vi fått egentlig? Ser VG prøver å opprettholde «Enkel servering» og noe «Drømdag» uten han. Noe vesentlig mangler. Not funny. Synes jeg. Som eksempel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vetikka Skrevet 2. mai 2022 #456 Del Skrevet 2. mai 2022 @Lill :): Jeg venter fortsatt på eksempler på når jeg var uredelig. Ettersom jeg har svært få innlegg på KG, så bør det vær en smal sak å oppdrive Noe av det første som dukket opp da jeg tilfeldigvis leste en annen tråd på KG (Johnny Depp/Amber Heard) er deg som sier at, «det er dårlig debattskikk å melde seg ut fordi de som er uenige blir tilegnet egenskaper som ikke stemmer. Det er hersketeknikk på sitt verste!» Det begynner å bli mange selvmotsigelser fra din kant… 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 3. mai 2022 #457 Del Skrevet 3. mai 2022 (endret) Vetikka skrev (8 timer siden): @Lill :): Jeg venter fortsatt på eksempler på når jeg var uredelig. Ettersom jeg har svært få innlegg på KG, så bør det vær en smal sak å oppdrive Noe av det første som dukket opp da jeg tilfeldigvis leste en annen tråd på KG (Johnny Depp/Amber Heard) er deg som sier at, «det er dårlig debattskikk å melde seg ut fordi de som er uenige blir tilegnet egenskaper som ikke stemmer. Det er hersketeknikk på sitt verste!» Det begynner å bli mange selvmotsigelser fra din kant… Så bra at du eksemplifiserer denne uredelige debattskikken din selv. Jeg har ikke meldt meg ut av debatten, men gidder ikke å drive med brukerdebatt med en person som åpenbart ikke har lest forumreglene. Endret 3. mai 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 3. mai 2022 #458 Del Skrevet 3. mai 2022 https://www.tv2.no/nyheter/14763861/ Hulsker er ferdig i VG. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vetikka Skrevet 3. mai 2022 #459 Del Skrevet 3. mai 2022 Lill skrev (18 minutter siden): Så bra at du eksemplifiserer denne uredelige debattskikken din selv. Jeg har ikke meldt meg ut av debatten, men gidder ikke å drive med brukerdebatt med en person som åpenbart ikke har lest forumreglene. Du har ikke meldt deg ut av diskusjonen, men du meldte deg ut av diskusjonen med meg. Du ignorerte å svare på hva du legger i ‘å fritas for dårlig oppførsel’ og og ‘skal man bare gi opp og avskrive folk som har dritt på draget mer enn én gang?’ Helt adekvate spørsmål. Når du senere i diskusjonen beskylder andre for å være lite nyanserte, og jeg gjør deg obs på din egen svart/hvitt-tenking, så er jeg plutselig uredelig, uten at du kan gi noen eksempler på dét når jeg etterspør. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 3. mai 2022 #460 Del Skrevet 3. mai 2022 Hummingbird2 skrev (37 minutter siden): https://www.tv2.no/nyheter/14763861/ Hulsker er ferdig i VG. Arbeidsgiver må anse at alvorlighetsgraden av det som har skjedd har vært høy? Her avslutter de altså arbeidsforholdet før det foreligger noe dom. Er det vanlig praksis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå