Gå til innhold

Bernt Hulsker

Centimeteren

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
Kinder skrev (39 minutter siden):

Les innlegget da. Det står jo bare forsvar. Selv om man skriver at det ikke er forsvar, så tar ikke det bort forsvaret. Akkurat det samme opplegget som de folka som påstår at «jeg er ikke rasist, men…»

Men du får selvsagt lov til å mene det du mener, jeg er ikke ute etter å endre ditt synspunkt. Nå begynner diskusjonen med deg å gli ut til usakligheter og langt unna temaet for tråden.

Det må du nesten forklare. Hva er det som er usaklig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kattedama
Vetikka skrev (58 minutter siden):

Om det er normalt eller ei, har vel ingenting med å gjøre om han er rasist eller ikke!? 

Bernt Hulsker selv har tatt sterk avstand fra sine egne handlinger. Hadde han kommet til seg selv igjen og sagt «jeg står inne for det jeg sa og gjorde» hadde saken vært en helt annen, og DA hadde jeg forstått at folk kansellerer.. men vi er ikke der! Han innrømmer jo selv at han er syk, trenger hjelp og har oppsøkt det. Hva er det folk vil?

Det er ikke noen motsetning i å synes at oppførselen til Bernt Hulsker var bedriten, men samtidig ønske at han ikke blir dømt nord og ned. Det er fullt mulig å ha to tanker i hodet samtidig. 

Dette handler om at du påstår at han ikke er sånn til vanlig, jeg har svart deg at det ikke er en karakterbrist. Han har som tidligere nevnt vært i en situasjon med en dørvakt for noen år tilbake. Er det da en karakterbrist? Tenker at det er flott at man kan være overbærende i enkleste situasjoner, denne er ikke en av de. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 minutter siden):

Dette handler om at du påstår at han ikke er sånn til vanlig, jeg har svart deg at det ikke er en karakterbrist. Han har som tidligere nevnt vært i en situasjon med en dørvakt for noen år tilbake. Er det da en karakterbrist?

Jeg kjenner ikke Bernt Hulsker personlig, så jeg aner ikke hvordan han er til vanlig. Men verken han eller de som kjenner han syntes han lignet seg selv denne aktuelle kvelden. Jeg har aldri nevnt karakterbrist, jeg sa at han var helt ute av karakter. Du sa derimot at han ikke var ute av karakter, bare mistet kontrollen over den - som om at han er en ond person, men at han vanligvis klarer å skjule det. Heh…

At han i 2010 også har en uheldig episode å se tilbake på, er definitivt ikke bra, det er et stort forbedringspotensiale her…

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Han har et temperamentsproblem som også viste seg da han spilte fotball. Han er en av få spillere som har snakket på seg direkte rødt kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (2 timer siden):

Vi vel påstå at du utmåler straff, til og med på livstid» når du konkluderer med at det «ikke er noen vei tilbake til offentligheten etter dette». Det er noe mer enn å «mene noe om oppførselen». At du «ikke har sansen» er greit, men det å snakke om den typen konsekvenser er av en helt annen art. 

Det er derfor vi har et rettssystem som utmåler straff som faktisk står i forhold til det du har gjort. 

Jeg må da få mene at jeg helst ikke ser han i en rolle i det offentlige rom? Er jo ikke det samme som fengselsstraff. Han kan fortsatt jobbe i media bak kulissene.

Syntes ditt forsvar av ham grenser til det absurde. Tipper du er nært knyttet til ham på en eller annen måte. 

Endret av AllahBallah
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (1 time siden):

Han har et temperamentsproblem som også viste seg da han spilte fotball. Han er en av få spillere som har snakket på seg direkte rødt kort. 

Nei, dette handler ikke om temperament. Temperament hadde vært om han hadde hatt en uoverstemmelse med en tredjepart og feks slått ned personen. 

Mener du å egle seg seksuelt innpå kvinner og kalle en person som bare gjør jobben sin for en jævla neger, og uttalelser om at han ikke kan gjøre dette mot en hvit person handler om temperament?? 😅 Muligens noe personlighetsforstyrrelse eller liknende.

Endret av AllahBallah
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Vetikka skrev (20 minutter siden):

Jeg kjenner ikke Bernt Hulsker personlig, så jeg aner ikke hvordan han er til vanlig. Men verken han eller de som kjenner han syntes han lignet seg selv denne aktuelle kvelden. Jeg har aldri nevnt karakterbrist, jeg sa at han var helt ute av karakter. Du sa derimot at han ikke var ute av karakter, bare mistet kontrollen over den - som om at han er en ond person, men at han vanligvis klarer å skjule det. Heh…

At han i 2010 også har en uheldig episode å se tilbake på, er definitivt ikke bra, det er et stort forbedringspotensiale her…

Fyren har et problem, være seg temperament eller aggresjon så er det et problem. Det er jo kjent i de kretsene han frekventerer.  Eller man kan velge det å kalle det en del av hans karakter. Å påstå et jeg kaller han ond er å  bygge stråmann og lite konstruktiv bidrag til debatten. Absurd å kalle en episode uheldig, når denne episoden var vold mot en dørvakt og 10.000 i bot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (19 minutter siden):

Og i tillegg fått direkte rødt før å ha løpt ned dommeren. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
AllahBallah skrev (20 minutter siden):

Jeg må da få mene at jeg helst ikke ser han i en rolle i det offentlige rom? Er jo ikke det samme som fengselsstraff. 

Åpenbart oppfattes det som det i enkelte kretser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (1 time siden):

Her @CecilieX, er ett av innleggene jeg mener. «Jeg forsvarer ikke det han har gjort, men….». Altså, hele innlegget er en  lang forsvarstale. I tillegg til uriktige påstander som at Bernt kun har driti seg ut EN gang. Utover det får du nesten lese igjennom tråden selv. Om du fortsatt mener at jeg ikke har dekning for påstandene mine, bryr jeg meg egentlig særdeles lite om. 

😂😂😂 flott at du bruker mitt innlegg som eksempel

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (7 minutter siden):

Fyren har et problem, være seg temperament eller aggresjon så er det et problem. Det er jo kjent i de kretsene han frekventerer.  Eller man kan velge det å kalle det en del av hans karakter. Å påstå et jeg kaller han ond er å  bygge stråmann og lite konstruktiv bidrag til debatten. Absurd å kalle en episode uheldig, når denne episoden var vold mot en dørvakt og 10.000 i bot. 

Ja, han har et problem, han har jo innrømmet det selv og søkt hjelp. Det er ingenting å diskutere. 

Hva du insinuerer kan ikke jeg stå ansvarlig for. Det har du bare deg selv å skylde for. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (2 timer siden):

Poenget, synes jeg, er ikke så mye angående lovlig/ulovlig, men det moralske aspektet og følgene av folks reaksjoner. Som arbeidsgiver i f.eks tv-bransjen, ville jeg neppe satset på BH som deltaker i et av mine programmer nå. Jeg tror nazihilsenen og bruken av n-ordet overfor en syrisk flyktning samt klåingen på kvinner vil være noe folk husker lenge, det vil henge ved ham, og jeg ville faktisk vært redd for seertall og frykte mye negativ omtale om jeg ga ham en jobb i offentligheten etter dette. 

Jeg er jammen ikke sikker på om jeg nødvendigvis hadde gitt ham jobb i det hele tatt. Hva hadde f.eks min syriske kontorsjef tenkt om det, hva hadde kvinnene i firmaet tenkt? Ingen kan tvinges til å ansette BH i en jobb, og selv om jeg er sikker på at han får jobb igjen, vil det nok være arbeidsgivere som vegrer seg. 

Er veldig enig her. 
Jeg ser heller ikke helt den at dette er skrevet så mye om? Det er selvfølgelig nevnt etter hans eget IG innlegg på ulike medier, men utenom det har det vært så mye? Denne tråden og sikkert på Jodel, men har det vært så mye ellers? 
Det strafferettslige får domstolen ta seg av, men som flere skriver her så er det dette med moral, etikk og hva slags forbilder man er, en god del av oss har jo jobber der dette er viktig. 
Det er jo også en kjensgjerning at de av oss som har fulgt med på fotball de 20 siste årene vet at dette ikke er et engangstilfelle. Veldig bra at han legger seg flat, søker hjelp og jeg tror/håper han har støttende personer rundt seg, men jeg synes ikke det er galt at slik oppførsel får konsekvenser også for jobb ol. De aller, aller fleste av oss klarer å oppføre oss i ulike situasjoner også mtp sykdommer ol. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill :) skrev (15 minutter siden):

Enig. Ser også likhetstegn ved hva han sier da han la seg langflat i 2010, som da han la seg langflat nå sist. Så undrer meg litt over hvor ektefølt det faktisk er. https://www.budstikka.no/sport/tidligere-stabaek-spiller-beklager-dorvakt-vold/425552!/

Han virker heller ikke som en videre sjarmerende fyr, når man leser om hans karriere som fotballspiller. Her er en liten oppsummering i Bergens Tidende https://www.bt.no/sport/i/awwmy5/start-fansen-fornoeyd-bare-vi-faar-en-spiss

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Vetikka skrev (48 minutter siden):

Ja, han har et problem, han har jo innrømmet det selv og søkt hjelp. Det er ingenting å diskutere. 

Hva du insinuerer kan ikke jeg stå ansvarlig for. Det har du bare deg selv å skylde for. 

Jeg insinuerer ikke, men henviser til tidligere historikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (2 timer siden):

Og? 

Litt usikker på hva jeg mente der, for jeg måtte plutselig i et møte på jobben så avsluttet litt brått 😊 Tror kanskje jeg mente at han tydeligvis har et problem med dørvakter (som vil kaste ham ut eller noe) uavhengig av etnisiteten på dørvakten 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lill :) skrev (54 minutter siden):

Jeg insinuerer ikke, men henviser til tidligere historikk. 

Du antydet langt på vei både det ene og det andre.

Er det en grunn til at du redigerer x antall av innleggene dine i ettertid? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Vetikka skrev (2 minutter siden):

Du antydet langt på vei både det ene og det andre.

Er det en grunn til at du redigerer x antall av innleggene dine i ettertid? 

Den uredelige debatteringen, brukerdebatt og begynnende avsporing gjør at jeg setter strek her. Tråden trenger ikke den type støy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har nevnt, dette var ikke uventa for oss som har fulgt med på fotball noen år. Han har vært en usympatisk bølle. Noen som så episoda med B.H. i Nytt på Nytt? Puteflaut. Minner meg mye om en bekjent. Klønete sosialt, og sier dumme ting for å tøffe seg, men angrer etterpå. Kanskje er det noe han sliter med. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...