Gå til innhold

Alenemor med 2 jenter

Fremhevede innlegg

Skrevet
EnduranceMax skrev (Akkurat nå):

Ikke temperament nei, og spesielt ikke mot kvinnfolk. Men jeg har vært i et miljø der man skulle være fryktløs. Har snudd livet 180 grader. Liker ikke å se urett og er ikke redd for å gripe inn i slike saker. 

Ett tips er å bare la henne holde på med sin ex. Det kommer ingenting godt utav om du gjør noe heller motsatt. Bare vær støttende for henne og hennes barn. Ikke ta noen rolle annet enn å være hennes kjæreste og morroklump til barna. Alt annet vil bare slå tilbake til deg og du blir sittende igjen med sorteper. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå):

Ett tips er å bare la henne holde på med sin ex. Det kommer ingenting godt utav om du gjør noe heller motsatt. Bare vær støttende for henne og hennes barn. Ikke ta noen rolle annet enn å være hennes kjæreste og morroklump til barna. Alt annet vil bare slå tilbake til deg og du blir sittende igjen med sorteper. 

Akkurat det jeg har planer om 😊. Jeg ønsker ikke å ta over farsrollen. Jeg synes det er viktig at barn har mulighet til å treffe begge foreldrene og at foreldrene ikke skal prakke sine meninger om sin eks, på barna. 

Funket det ikke, så funket det ikke, men ikke dra barn inn i skittkastingen. 

• Liker 1
Skrevet
EnduranceMax skrev (2 timer siden):

Ikke temperament nei, og spesielt ikke mot kvinnfolk. Men jeg har vært i et miljø der man skulle være fryktløs. Har snudd livet 180 grader. Liker ikke å se urett og er ikke redd for å gripe inn i slike saker. 

Vanskelig å fatte dine intensjoner. Ift at barna skal treffe sine foreldre, så kan man ALDRI si at det ikke funket! Alt må legges tilrette.

Skrevet
EnduranceMax skrev (14 timer siden):

Akkurat det jeg har planer om 😊. Jeg ønsker ikke å ta over farsrollen. Jeg synes det er viktig at barn har mulighet til å treffe begge foreldrene og at foreldrene ikke skal prakke sine meninger om sin eks, på barna. 

Funket det ikke, så funket det ikke, men ikke dra barn inn i skittkastingen. 

Du skrev du har snudd ditt liv 180 grader . Fra HVA? Tenk over hva du bringer til torgs i en allerede hardt rammet familie . Du virker snill, men det er nå først å fremst HUN som må like deg. Å det får du jo ikke svar på, før du tar mot til deg å inviterer henne på date☺️

AnonymBruker
Skrevet

Pr dato, i Norge, skal det mye til for at far for mer samvær med barna enn mor.. . Det er lov å bruke huet her, dette høres ut som en stygg sak. Og som noen sa lenger oppe, det et alltid to sider av en sak. Ville funnet ut hva barnefaren har på henne som gjør at han får mest samvær.

Og, dropp stefar-tullet, barna har en far og du kan være like god støtte som Per eller Pål.

Anonymkode: e0a55...d72

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Alenemødre bør vise spesielt stor forsiktighet mot en date som viser for stor interesse for unga deres. Ikke normal oppførsel ha slik interesse for andres unger. Å ville bli reservepappa. De fleste normale menn ville hatt naturlig skepsis mot slikt. 

Anonymkode: 4bf3e...ed5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts, hvilken relasjon har dere? Er vel det som er det viktige her. Det med ungene er ikke relevant nå. Det får du ta om den tid kommer. Først må du bli kjent med damen.

Anonymkode: 5a47d...543

AnonymBruker
Skrevet
EnduranceMax skrev (På 12.4.2022 den 19.17):

Hei. 

Jeg er en mann i 30 årene som ønsker å bli sammen med en alenemor med 2 jenter i barneskolealder. 

Vi kjenner hverandre fra før og jeg kjenner til hennes livssituasjon. 

Hu ble dessverre gitt altfor lite samvær med jentene siden far og hans familie var noen manipulerende drittsekker. Itillegg så gikk hu gjennom et helvete under ekteskapet, skillsmissen og tiden etter.

Jeg er en mann som har lang erfaring fra omsorgsarbeid og føler jeg kan kanskje med tiden hjelpe å lege sårene hennes og være en bedre (ste)far for døtrene hennes enn deres biologiske far.

Frøkna er 4-5 år eldre enn meg. 

Hvordan ville dere damer taklet en slik situasjon ? Blir 4-5 år for mye for dere ? Hva synes dere om at en yngre mann vil hjelpe til med dine barn ? Blir alenemødre overbeskyttende og avvisende ? 

Er ikke ute å fisker etter likes, jeg vil ha genuine svar før jeg tar noe skritt videre. 

Er en del viktige spørsmål vi burde hatt svar på før vi kan gi konkrete tips, men skjønner godt mye kan være vanskelig av hensyn til personvernet.

Er bruddet med eksen og/eller rettsaker som følge av bruddet relativt ferskt ville jeg ventet litt. Konsentrer deg om en vennskapelig tone i det lengste.

Leser mellom linjene at det kan være ‘bagasje’ og/eller psykisk sykdom inne i bildet. Ville funnet nøye ut av disse tingene. Kan det feks være en diagnose/tilstand du bør skaffe deg mer kunnskaper om? 1 av 10 nordmenn har feks en form for personlighetsforstyrrelse. Det er ganske mye. Det trenger derimot ikke være av alvorlig art, men greit å vite litt om før man går i relasjon.

Bare eksen (og hun) vet sikkert hvorfor han fikk hovedomsorgen for barna. Dersom far får hovedomsorgen fremfor mor er det ofte rus, vold eller alvorlig psykiatri involvert. Her må det grundige bevis til. Det holder ikke med løse påstander. 
Det er alltid to sider av en historie. Regner med ikke har hatt  samme dialog med eksen som henne. Du har mest sannsynlig bare fått hennes versjon.

Dette trenger ikke bety at du ikke skal fortsette å støtte henne og være der for henne. Men kan være greit å ha i bakhodet. 

Så til slutt det uskyldige spørsmålet om aldersforskjellen. Det blir en bagatell oppi det hele. Er dere over 25 år er 5-6 år ingenting. Jeg lever selv i et godt langvarig samboerskap sammen med en mann som er 8 år yngre enn meg. Du virker moden og empatisk og det er det viktigste.

Anonymkode: f0038...772

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som om du vil være helt og redde henne fra alt som er galt i livet hennes siden du har hatt det tøft selv. 

Jeg påtok meg denne rollen i mitt tidligere forhold. Det gikk ut over grensene mine og så mye mer fordi jeg aldri ville gi opp. Dummeste jeg har gjort. Anbefales ikke!

Anonymkode: 3ecf5...644

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere som svarer her mangler leseforståelse. "be henne på middag, hvis hun har tid.. kjøre barn fire dager i uka, hun er alene med barn, bla bla.2

Dette er en mor som har samvær med sine barn 2 helger i måneden. 

TS: Gjør et framstøt. De første møtene uten barn, funker dette, kan du møte barna etter et stykke tid. 

Anonymkode: bbcf6...553

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du så ordentlig og skal redde henne som en helt i din hvite hest?

Men lager samtidig ca 40 tråder om dagen hvor du desperat søker sexchat på nett ?

Nice 👍🏼👍🏼👍🏼

Anonymkode: 9c1a7...d55

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger og spekulasjoner. 

- Matas, mod. 

Endret av Matas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...