Gå til innhold

Alenemor med 2 jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. 

Jeg er en mann i 30 årene som ønsker å bli sammen med en alenemor med 2 jenter i barneskolealder. 

Vi kjenner hverandre fra før og jeg kjenner til hennes livssituasjon. 

Hu ble dessverre gitt altfor lite samvær med jentene siden far og hans familie var noen manipulerende drittsekker. Itillegg så gikk hu gjennom et helvete under ekteskapet, skillsmissen og tiden etter.

Jeg er en mann som har lang erfaring fra omsorgsarbeid og føler jeg kan kanskje med tiden hjelpe å lege sårene hennes og være en bedre (ste)far for døtrene hennes enn deres biologiske far.

Frøkna er 4-5 år eldre enn meg. 

Hvordan ville dere damer taklet en slik situasjon ? Blir 4-5 år for mye for dere ? Hva synes dere om at en yngre mann vil hjelpe til med dine barn ? Blir alenemødre overbeskyttende og avvisende ? 

Er ikke ute å fisker etter likes, jeg vil ha genuine svar før jeg tar noe skritt videre. 

Endret av EnduranceMax
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres bare merkelig ut. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres litt for desperat ut, du kommer til å skremme henne vekk 

Anonymkode: 8eb6d...f50

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Du nevner ikke med et ord om hun faktisk er interessert i deg? Det er jo det viktigste. Merkelig innfallsvinkel her. 4-5 år er ikke mye, men ha respekt for hennes og barnas grenser. Det er ikke sikkert noen av dem ønsker en ny "far" inn i bildet.

Husk også at du sannsynligvis bare har ene siden av saken når det gjelder barnefordelingn. Og da har man aldri den fulle sannheten. Det er mye man ikke vet.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En mann som spesifikt ønsker å bli stefar, det får alle alarmklokker til å ringe. Det skjønner du selv hvis du tenker deg litt om.

Anonymkode: dd067...576

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er denne dama attraktiv? Det er det viktigste spørsmålet.

Anonymkode: 8f3dd...bee

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

En mann som spesifikt ønsker å bli stefar, det får alle alarmklokker til å ringe. Det skjønner du selv hvis du tenker deg litt om.

Samme tenkte jeg. 

Anonymkode: 13c21...4f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Enig med første setning. Den andre er bare pinlig nedlatende hersketeknikk.

Anonymkode: 721a9...45c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skjønner at det kan høres merkelig ut, men ikke alle menn ønsker egne barn. 

Jeg er interessert i jenta, og har ikke noe problem med at hu har barn fra før, hadde ikke et stort ønske om å bli stefar for noen egentlig 😅

Har selv hatt venner og kolleger som har vokst opp med å se mye dritt fra biologiske foreldre, som har blitt tatt mye bedre vare på av stefar/stemor. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er denne dama attraktiv? Det er det viktigste spørsmålet.

Anonymkode: 8f3dd...bee

I mine øyne er hu det ja. 

Skrevet
Engel skrev (13 timer siden):

Du nevner ikke med et ord om hun faktisk er interessert i deg? Det er jo det viktigste. Merkelig innfallsvinkel her. 4-5 år er ikke mye, men ha respekt for hennes og barnas grenser. Det er ikke sikkert noen av dem ønsker en ny "far" inn i bildet.

Husk også at du sannsynligvis bare har ene siden av saken når det gjelder barnefordelingn. Og da har man aldri den fulle sannheten. Det er mye man ikke vet.

Jeg skal jo ikke sparke inn døra og tvinge meg på som den nye typen hennes. Må jo gi et forsøk, vil hu ikke så vil hu ikke, er ikke verre enn det.

Ville ha råd fra dere for å kunne lese signalene hennes bedre.

Skrevet
EnduranceMax skrev (14 timer siden):

Hei. 

Jeg er en mann i 30 årene som ønsker å bli sammen med en alenemor med 2 jenter i barneskolealder. 

Vi kjenner hverandre fra før og jeg kjenner til hennes livssituasjon. 

Hu ble dessverre gitt altfor lite samvær med jentene siden far og hans familie var noen manipulerende drittsekker. Itillegg så gikk hu gjennom et helvete under ekteskapet, skillsmissen og tiden etter.

Jeg er en mann som har lang erfaring fra omsorgsarbeid og føler jeg kan kanskje med tiden hjelpe å lege sårene hennes og være en bedre (ste)far for døtrene hennes enn deres biologiske far.

Frøkna er 4-5 år eldre enn meg. 

Hvordan ville dere damer taklet en slik situasjon ? Blir 4-5 år for mye for dere ? Hva synes dere om at en yngre mann vil hjelpe til med dine barn ? Blir alenemødre overbeskyttende og avvisende ? 

Er ikke ute å fisker etter likes, jeg vil ha genuine svar før jeg tar noe skritt videre. 

Har du barn selv? Du er en snill mann så du ville bli en god stefar men jeg er litt skeptisk. Du får ansvar for hennes barn og det ansvaret må du være villig til å ta hvis du går inn i et forhold med henne. 

Skrevet
TLR skrev (1 minutt siden):

Har du barn selv? Du er en snill mann så du ville bli en god stefar men jeg er litt skeptisk. Du får ansvar for hennes barn og det ansvaret må du være villig til å ta hvis du går inn i et forhold med henne. 

Nei, er usikker på om jeg vil ha barn selv egentlig. 

Ansvar har jeg ikke noe problem med å ta 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ut som om du vil være sammen med henne for barnas del, og ikke fordi du har følelser for henne? 

Anonymkode: c1f29...599

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres jo ut som om du vil være sammen med henne for barnas del, og ikke fordi du har følelser for henne? 

Anonymkode: c1f29...599

Jeg vil være med henne fordi jeg er tiltrukket, barna er bonus. Jeg er trygg på meg selv og vet at jeg kan bidra med positivitet i den heimen der. 

Kjenner x-mannen og vet hva slags idiot han er. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
EnduranceMax skrev (21 minutter siden):

Du kunne jo invitere henne ut på en middag. Bli bedre kjent med henne. Hvis hun har tid siden hun er alene med barn? 

Skrevet
EnduranceMax skrev (18 minutter siden):

Men, du tar ansvar for at barne er med på aktiviteter. Du kjører de rundt 4 dager i uka. Du tar deg av de når de trenger trøst?

• Liker 1
Skrevet
EnduranceMax skrev (18 minutter siden):

Jeg vil være med henne fordi jeg er tiltrukket, barna er bonus. Jeg er trygg på meg selv og vet at jeg kan bidra med positivitet i den heimen der. 

Kjenner x-mannen og vet hva slags idiot han er. 

Er denne x mannen sjalu eller hevnsyk så må du være forsiktig 

• Liker 1
Skrevet
TLR skrev (1 minutt siden):

Du kunne jo invitere henne ut på en middag. Bli bedre kjent med henne. Hvis hun har tid siden hun er alene med barn? 

Det er nok en god start ja 😊. Ja, hun får kun 2 helger i måneden, så det skal nok la seg gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
Ernest skrev (2 minutter siden):

Men, du tar ansvar for at barne er med på aktiviteter. Du kjører de rundt 4 dager i uka. Du tar deg av de når de trenger trøst?

Dette er noe som må fordeles ja. Heldigvis så skjer alt av idrett innenfor gåavstand fra hjemmet 😊.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...