Gå til innhold

Det er tøft å vite at folk ikke må holde seg hjemme når de har korona mer

Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Ja det er kanskje mildere koronavirus enn det var før jul, men for meg betyr ikke det noe. For meg er korona en fæl sykdom som kan gi meg enda mer angst hvis jeg får det, eller hvis noen jeg er glad i blir alvorlig syk, og får det kommer jeg til å gjøre. Føler meg dømt til å få det. Jeg har ikke noe valg. Nei kan ikke isolere meg. Det er umulig. Så kan jo bli smittet når som helst. Målet mitt er selvfølgelig å få bort redselen noe som føles umulig men jeg gir aldri opp å nå det målet. 

Det som er enda tøffere er at noen liker at jeg er så redd og har det tøffere nå enn når vi hadde tiltak. For dem hadde det tøffere den gang med tiltak mens nå uten tiltak er det jeg «som får svi». Vet ikke hvorfor de liker det for jeg likte ikke at folk hadde det tøft under tiltaka. Så jeg er glad mange har fått det bedre nå❤️

Det eneste tiltaket jeg skulle ønske ble værende nå er det at folk som er smittet må holde seg hjemme til de er frisk. I alle fall de første dagene. Hvorfor skal folk gå på jobb med korona og smitte andre? Hva hvis noen som ikke tåler det like godt blir smittet? 

Hva tenker dere om at folk ikke må være hjemme når de er smittet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppfordringen er da å holde seg hjemme når en er syk, uansett hva en er syk for.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
zemer skrev (28 minutter siden):

Oppfordringen er da å holde seg hjemme når en er syk, uansett hva en er syk for.

Hadde bare alle gjort det, å holdt seg hjemme når de er syk, men det er alltid mange som ikke gjør det når det er noe folk ikke er nødt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (2 timer siden):

Ja det er kanskje mildere koronavirus enn det var før jul, men for meg betyr ikke det noe. For meg er korona en fæl sykdom som kan gi meg enda mer angst hvis jeg får det, eller hvis noen jeg er glad i blir alvorlig syk, og får det kommer jeg til å gjøre. Føler meg dømt til å få det. Jeg har ikke noe valg. Nei kan ikke isolere meg. Det er umulig. Så kan jo bli smittet når som helst. Målet mitt er selvfølgelig å få bort redselen noe som føles umulig men jeg gir aldri opp å nå det målet. 

Det som er enda tøffere er at noen liker at jeg er så redd og har det tøffere nå enn når vi hadde tiltak. For dem hadde det tøffere den gang med tiltak mens nå uten tiltak er det jeg «som får svi». Vet ikke hvorfor de liker det for jeg likte ikke at folk hadde det tøft under tiltaka. Så jeg er glad mange har fått det bedre nå❤️

Det eneste tiltaket jeg skulle ønske ble værende nå er det at folk som er smittet må holde seg hjemme til de er frisk. I alle fall de første dagene. Hvorfor skal folk gå på jobb med korona og smitte andre? Hva hvis noen som ikke tåler det like godt blir smittet? 

Det der gjelder absolutt alle andre smittsomme sykdommer også. 
så Jeg tenker at det nå er vurdert til at korona ikke utgjør noen større risiko enn andre smittsomme sykdommer, og dermed trengs det ikke strengere regler for den enn for andre sykdommer. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder for alle sykdommer..folk er ikke flinke nok til å holde seg selv eller barn hjemme med sykdommer. Om det er Korona, omgangssyke eller influensa.

Så det kommer jo an på hvor syke de er..og om de har testet seg.

Så vi må nok bare se det som en "influensa" og heller ta vare på oss selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (38 minutter siden):

Dette gjelder for alle sykdommer..folk er ikke flinke nok til å holde seg selv eller barn hjemme med sykdommer. Om det er Korona, omgangssyke eller influensa.

Så det kommer jo an på hvor syke de er..og om de har testet seg.

Så vi må nok bare se det som en "influensa" og heller ta vare på oss selv

Hvorfor teste? Er en syk bør en uansett være hjemme. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Warrior skrev (På 12.4.2022 den 19.08):

Jeg tenker at det er på tide at du kommer over denne irrasjonelle angsten din nå. 

Gå til psykolog. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
rosemarin skrev (På 12.4.2022 den 21.26):

Det der gjelder absolutt alle andre smittsomme sykdommer også. 
så Jeg tenker at det nå er vurdert til at korona ikke utgjør noen større risiko enn andre smittsomme sykdommer, og dermed trengs det ikke strengere regler for den enn for andre sykdommer. 

Det har du rett i. Det gjelder alle sykdommer, men det er så mange som aldri har vært flink med å holde seg selv eller barna sine hjemme når de er syke. Alltid noen som dukker opp rundt omkring febersyk, med sår hals, hoste, skikkelig snørrete osv. Til og med med omgangssyke. Det jeg ikke skjønner er hvorfor noen med vilje vil smitte andre. Som kan få det mye hardere enn de selv. 

Når vi hadde tiltak synes jeg folk var mye flinkere med å holde seg hjemme når de var syke. Nå føles det som om mange tenker at de kan gjøre hva de vil og ikke bry seg om andre. Derfor skulle jeg ønske tiltaket om å holde seg hjemme når folk er syk ble værende. 

johnjohn skrev (19 timer siden):

Jeg tenker at det er på tide at du kommer over denne irrasjonelle angsten din nå. 

Gå til psykolog. 

Jobber med å bli bedre men det tar tid å få bort angst. Ikke sikkert jeg noen gang får det helt bort men målet i første omgang er å takle angsten bedre uten å få panikk og bli sint. Gir i alle fall aldri opp med å kjempe mot angsten for korona. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man syk nok så orker man ikke gå ut, så vidt man orker gå ut av senga. Så de fleste drar jo ikke på jobb osv dersom de er skikkelig dårlige.

Ellers virker din angst og ha blitt veldig trigget av de ekstremt alt for mange artiklene om korona de siste to årene. Alle sykehusbildene og skremselsoverskrifter. 

Dersom du får covid nå vil du sannsynligvis ikke bli sykere enn du blir av en influensa eller sterk forkjølelse. Du vil føle seg syk og redusert, men det vil gå over. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder med helseangst holder jeg meg for meg selv. Heldigvis kan man få mat levert på døren. For meg betyr det i disse periodene ingenting om covid befengte løper ned dørene til butikkene. Jeg er trygg og det er det viktigste❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...