AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Del Skrevet 12. april 2022 For eksempel. Hunden min heter for Fido Sønnen min heter for Ole. Hva er greia, er det dialekt eller hva? Anonymkode: b2d51...fc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #2 Del Skrevet 12. april 2022 Har jeg aldri hørt folk si 🤔 Anonymkode: 4459c...194 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gereon Rath Skrevet 12. april 2022 #3 Del Skrevet 12. april 2022 Hvor sier de det? Jeg har aldri hørt folk si det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Del Skrevet 12. april 2022 Er ikke det typisk nord norsk? Vet de sier «æ blir å dra på butikken» osv også..🤷♀️ Høres helt feeeeil ut Anonymkode: adac8...397 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #5 Del Skrevet 12. april 2022 Det er trønderdialekt, men enig i at det er rart. Anonymkode: d40ed...443 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Del Skrevet 12. april 2022 Har også hørt det blant nordmøringer Anonymkode: 9273d...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #7 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er ikke det typisk nord norsk? Vet de sier «æ blir å dra på butikken» osv også..🤷♀️ Høres helt feeeeil ut Anonymkode: adac8...397 Hva er galt med denne setningen? 😂 Er nordnorsk og det hørtes helt normalt ut. Heter for er ikke en typisk nordnorsk ting i hvertfall. Anonymkode: 40522...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #8 Del Skrevet 12. april 2022 Helt vanlig for oss her Trøndelag, spesielti nord. Har også hørt det blant nordlendinger. Anonymkode: 78440...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 12. april 2022 #9 Del Skrevet 12. april 2022 Det er trøndersk.. Hvorfor sier nordlendinger han eller hun før navnet til den de skal møte. Skal dra til han Per. Skal ringe ho Lise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 12. april 2022 #10 Del Skrevet 12. april 2022 Mumsmums skrev (1 minutt siden): Det er trøndersk.. Hvorfor sier nordlendinger han eller hun før navnet til den de skal møte. Skal dra til han Per. Skal ringe ho Lise. Godt spørsmål. Vi gjør bare det. Har forsøkt å legge denne "uvanen" fra meg etter at jeg flyttet fra Nord. Går ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 12. april 2022 #11 Del Skrevet 12. april 2022 Mumsmums skrev (3 minutter siden): Hvorfor sier nordlendinger han eller hun før navnet til den de skal møte. Skal dra til han Per. Skal ringe ho Lise. Det er dialekt, slik alle dialekter har egne ord/uttrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 12. april 2022 #12 Del Skrevet 12. april 2022 Lacuna skrev (1 minutt siden): Godt spørsmål. Vi gjør bare det. Har forsøkt å legge denne "uvanen" fra meg etter at jeg flyttet fra Nord. Går ikke Samme🙈 Har greid å ikke begynne å si jeg heter for😅 Men får spørsmål spes fra barn om hvorfor jeg sier han/ho🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #13 Del Skrevet 12. april 2022 Vi trøndere sier det. Aldri tenkt over 🤣 Vi kan jo også si; ka hu sa d for? Litt av samme greia kanskje 🤔 Har ingen forklaring på det heller 😁 Anonymkode: 11a18...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå