Gå til innhold

Restegarn, stoooore mengder - tips til hekling el strikking?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har også gitt bort mye, men har fortsatt mye. Har også prøvd å selge på FInn, men ikke lett. Føler det er vanskelig å blande så mange ulike garntyper, noe er rein ull, noe superwashbehandla, noe merino, osv ...hvordan blir resultatet da? Har altfor mye kvalitetsgarn til å ikke lage noe fint så blir glad for tips :) 

Anonymkode: 5f5ad...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lappeteppe.

Anonymkode: d263c...ad6

Takk for svar. Ja har tenkt litt på det, men kan det bli noe fint med maaange farger og ulike garntjukkelser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et evigvarende prosjekt der jeg hekler blomster av restegarn, til lappeteppe. Det blir da veldig fullt av hull, og det går veldig sakte, og det blir veldig tungt 😅 Men da går det fint å kombinere farger og ulike garntykkelser, syns jeg.

Anonymkode: c3c81...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for svar. Ja har tenkt litt på det, men kan det bli noe fint med maaange farger og ulike garntjukkelser? 

Jeg holder på med et lappeteppe med ulike garntype og farger.

Jeg har strikket i ulike teknikker og brukt dobbel tråd på mange lapper for å få alle ca. like tykke. Enten to tråder i samme garn eller to ulike garn.

Tenker å ha ca. like farger i diagonale striper ala dette bilde, men jeg har stort sett lapper i rosa/lilla, svart, grått og hvitt/offwhite. Prøvde å legge ut lappene random, men det ble for rotete.

5018097_1850442.jpg.ca05989c81436cf33eab5e712df9f311.jpg

Anonymkode: d263c...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem som deg:rodme:... Jeg orker ikke lappeteppe, synes det blir for kjedelig. Men jeg fant ut at jeg kunne strikke putetrekk. Har strikket tre forskjellige i forskjellige garnkvaliteter (brukte dobbel tråd av tynt garn) med utgangspunkt i mønstre fra boken Villmarksinteriør. Putetrekkene blir ikke helt i samme størrelse som i boken, pga forskjellig garn, men da fant jeg bare en annen innleggspute som passet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har laget rilleteppe av restegarn. Gikk helt fint selv om det var MANGE ulike typer garn. :)
Noe lignende som dette: https://litlokalen.wordpress.com/2013/05/23/resterilleteppet-veks/ 

Anonymkode: b6702...865

ååå det var veldig fint :) hvor mange masker la du opp? ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/13/2022 at 12:39 PM, AnonymBruker said:

ååå det var veldig fint :) hvor mange masker la du opp? ts

Begynner å bli noen år siden, så husker ikke helt nøyaktig, men en plass mellom 200 og 250 tror jeg. :)

Anonymkode: b6702...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...