Gå til innhold

Covid, hvordan gikk det med deg?

Nice

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som sa at jeg får nok ikke covid. Er lærer og hele klassen pluss alle som jobber i klassen var blitt syke, men ikke jeg. Barna mine var også blitt syke uten at vi isolerte dem av den grunn. Men i forrige uke testet jeg positiv, og har nå vert syk en uke.

Jeg er skremt over hvor dårlig form jeg er i. Har ikke hatt spesielt høy feber, men fortsatt mye hodepine, kraftig forkjølet, ekstremt trøtt og utmattet. Klarer ikke å gjøre noe særlig uten at jeg må hvile meg på sofaen eller sove. Har sove to ganger på sofaen i dag.

Kjenner at hodet ikke henger særlig med heller, er distre og glemsk. (noe jeg aldri er)

Hadde det ikke vert for at jeg har fri nå, så hadde jeg måtte sykemeldt meg, for jeg er helt kjørt.

Hvordan hadde du det? 

Hvor lenge varte det for din del og er det noen her som har fått long-covid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Var syk i et par dager. Det gikk over like fort som det kom. Har heller ingen senvirkninger 

Anonymkode: 36f0f...679

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det overraskende lett. Kjenner ingen som har fått senvirkninger. Forøvrig uvaksinert.

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk med feber de tre første dagene. Vond hals 4 - 5 dager. Veldig forkjøla i 14 dager, og mye hodepine. Lukt og smak forvant på dag 5, og ble borte i 14 dager. 14 dager etter smitte ble formen bedre og snørra roet seg. Kjenner fortsatt at det er noe galt med kroppen 5 uker etter positiv test, men er jo ikke syk 🙃. Veldig lav energi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt det to ganger, men vet ikke hvilke versjoner. Fikk aldri hverken den berømte hosten, tap av smak eller hodepinen og var ikke mer syk enn en forkjølelse. Har vært betydelig sykere ved influensa tidligere. 

Første gang var i mars 2021. 

Slapp, tett i nesen, litt lav feber og trøtt. Varte i maks tre dager. Ingen senvirkninger.

Andre gang var i februar 2022.

Dårlig mage, slapp,vond hals, trøtt, snørrete/tett nese, forhøyet temperatur uten at det føltes som feber. Varte i maks to-tre dager. Ingen senvirkninger. 

Jeg er vaksinefri.Rakk ikke å bli tilbudt vaksine før jeg fikk corona første gangen.

Endret av K@tt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kun potte tett i nesa i 2 uker trodde jeg skulle bli skikkelig dårlig siden jeg kun har 1 vaksine . Men har aldri hatt noe så mildt i hele mitt liv som omikron .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt feber i 2 dager, tett etter det. Ikke sår hals, ikke vondt i hodet. På jobb etter 4 dager som den gang ikke var ett valg. Uvaksinert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dårlig den første uka med sår hals, tørrhoste og litt hodepine. Mistet ikke smak og lukt. Etter den første uka ble jeg raskt bedre. Er vaksinefri.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt feber i 2 døgn. Hostet en sjelden gang, type en host og thats it. Fikk dessverre streptokokker oppå det hele, og det var et rent helvete. Selve koronaen var ikke noe big deal. Uvaksinert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble smittet 3 uker etter fødsel (nå er det 12 uker siden fødselen) og går masse turer i oppoverbakke med vogn i høyt tempo, er på mamma og babytrening, har mye energi og overskudd til tross for koviden og manglende jern og d-vitamin i tillegg. Hadde 1 dose vaksine (har fortsatt, vil ikke ha flere da jeg ikke er gravid/overvektig/gammel/andre sykdommer) Var bare litt sår i hals/bihuler og vondt i hodet i 3 dager under sykdommen. Så sånn var det med det :)

Endret av mingus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6

Jeg ble smittet i forrige måned. Hadde klart meg så lenge, men var forberedt på at det var bare snakk om tid. Jeg var uggen i formen dag 1, 3-5 og aller verst dag 2 når testen slo ut positiv. Feber, muskelverk og sår hals, men heldigvis mistet jeg ikke smak og luktesans som jeg må innrømme var en av mine store frykter da det er så viktig for livskvaliteten min. Jeg merker ingenting i etterkant nå, men priser meg lykkelig over at det var omikron varianten og ikke de andre jeg ble smittet med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...