Gå til innhold

Overleve hyttetur med svigers

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff... Jeg har på følelsen av at mine foreldre, spesielt moren min, kommer til å ende opp som jeg-vil-hjem-fra-påskeferien-NÅ-svigers. Samboeren min har aldri vært med oss på hytta før og kunne ikke bli med i år pga jobb, men gruer meg allerede

-Oppvekking kl 06-07, alt avhenger av når morgenfuglene av mine foreldre våkner, så frokost 07:30

-Lovnader om å sitte og jobbe på hytta og at det er så godt og stille der oppe, men nærmeste man kommer er totalt 10 minutter jobb før middagen mens resterende familie kommuniserer med roping mellom etasjene 

-Frokost, lunsj, middag, til faste tider og ikke mellommåltider. Godt og snacks tas ved spilling om kvelden, ikke greit å spise utenom når alle er samlet 

-Alle skal sitte helt oppå hverandre i samme rom hele tiden for det er jo så koselig (oversettelse: det er ikke greit å lande eller slappe av på soverommet på dagtid)

Anonymkode: c01ac...f94

Det høres slitsomt ut 😅

Anonymkode: 2b694...048

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hahaha. Akkurat som min eks svigermor. Glad jeg slipper!!! 

-Hei, sekken din står i gangen. Sett den på rommet. 

-Hva skal du i skapet? 

Skulle ha en kopp vann.. 

-ikke noe mat før kl xx. Og ikke noe etter. 

det var bare styr og stress, ikke noe kos, bare sure miner og irritert svigermor som vil ha oss der men ikke. 

Anonymkode: cfc95...bcf

😳 Jeg klarer nesten ikke å tro at voksne folk oppfører seg sånn.

Anonymkode: 3a5de...5fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres slitsomt ut 😅

det ER slitsomt og jeg angrer hvert år for at jeg drar, men når man sitter i en liten leilighet ellers så virker påskekos på fjellet så koselig 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Uff... Jeg har på følelsen av at mine foreldre, spesielt moren min, kommer til å ende opp som jeg-vil-hjem-fra-påskeferien-NÅ-svigers. Samboeren min har aldri vært med oss på hytta før og kunne ikke bli med i år pga jobb, men gruer meg allerede

-Oppvekking kl 06-07, alt avhenger av når morgenfuglene av mine foreldre våkner, så frokost 07:30

-Lovnader om å sitte og jobbe på hytta og at det er så godt og stille der oppe, men nærmeste man kommer er totalt 10 minutter jobb før middagen mens resterende familie kommuniserer med roping mellom etasjene 

-Frokost, lunsj, middag, til faste tider og ikke mellommåltider. Godt og snacks tas ved spilling om kvelden, ikke greit å spise utenom når alle er samlet 

-Alle skal sitte helt oppå hverandre i samme rom hele tiden for det er jo så koselig (oversettelse: det er ikke greit å lande eller slappe av på soverommet på dagtid)

Og du er en voksen dame som bestemmer selv? Eller?…. 🙄

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
kraftwerk skrev (Akkurat nå):

Og du er en voksen dame som bestemmer selv? Eller?…. 🙄

Jo, men i likhet med mannen til ts så blir jeg også litt liten når jeg er rundt foreldrene mine. Jeg er fremdeles bare barnet i deres hode, men jeg jobber med å sette grenser 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
kraftwerk skrev (23 minutter siden):

Når man spiller brettspill eller bruker andre ting så rydder man umiddelbart opp etter seg, og det er noe du burde ta deg tid til -SAMMEN med 3 åringen. Hvis ikke lærer du jo ungen at man ikke trenger å rydde opp etter seg, hvis du bare skal fly etter ungen for så å kanskje rydde opp 30-60 minutter senere. Det er ikke slik jeg ville gjort det hvis jeg var på besøk hos noen.  Det er faktisk frekt, og jeg forstår godt at svigerfar reagerer hvis det er slik at du bare flyr etter ungen og etterlater både matvarer og dritt på benken, samt brettspill fordi ungen plutselig skal gjøre noe annet. Her har du en gyllen mulighet til å starte med anstendig oppdragelse.

Syntes dog svigerfaren din er ganske frekk som kommenterer vannet, og sier at dere kanskje ikke blir invitert igjen. Har ikke svigermoren din konfrontert han før? Og mannen din da? Han sier ingenting? Men syntes faktisk du skal se litt inn i deg selv her også, er alt det du tillater deg selv og barnet ditt OK når man er gjest?! 

Men de skulle jo fortsette spillet? 

Anonymkode: 9f340...286

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
kraftwerk skrev (1 time siden):

Høres ut som at svigerfaren din har tvangstanker, og han er nok ikke bevisst på dette. Kan tro på at dette er svært belastende for han. Jeg kan ta utgangspunkt i meg selv, jeg har det også ryddig 99% av tiden, og samboeren min blir gal av at jeg må rydde vekk genseren han tok av seg «fordi den ligger i veien»… Ikke så kult, og det blir slitsomt noen ganger å MÅTTE ha det strøkent og rent hele tiden. Samboer ber meg slappe av.  Jeg er dog ikke slik med barn, da rydder jeg bare når de er ferdig - men har ikke barn selv enda, så blir en utfordring når alt søl og rot kommer etterhvert 😅… 

Når man spiller brettspill eller bruker andre ting så rydder man umiddelbart opp etter seg, og det er noe du burde ta deg tid til -SAMMEN med 3 åringen. Hvis ikke lærer du jo ungen at man ikke trenger å rydde opp etter seg, hvis du bare skal fly etter ungen for så å kanskje rydde opp 30-60 minutter senere. Det er ikke slik jeg ville gjort det hvis jeg var på besøk hos noen.  Det er faktisk frekt, og jeg forstår godt at svigerfar reagerer hvis det er slik at du bare flyr etter ungen og etterlater både matvarer og dritt på benken, samt brettspill fordi ungen plutselig skal gjøre noe annet. Her har du en gyllen mulighet til å starte med anstendig oppdragelse.

Syntes dog svigerfaren din er ganske frekk som kommenterer vannet, og sier at dere kanskje ikke blir invitert igjen. Har ikke svigermoren din konfrontert han før? Og mannen din da? Han sier ingenting? Men syntes faktisk du skal se litt inn i deg selv her også, er alt det du tillater deg selv og barnet ditt OK når man er gjest?! 

Veldig fint resonnert svar men hvis du hadde lest hva som ble skrevet så skulle vi tilbake til spillet, vi var ikke ferdige. Så anstendig oppdragelse gir jeg mine barn da vi pleier rydde sammen. 

Hva annet er det vi tillater oss som gjester som du mener vi burde skjerpe oss på utifra det jeg har skrevet tidligere? Eller bare antar du.. og burde se litt inn i DEG selv? 

ts

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som min svigermor. Hun er så streng på maten i tillegg at alt porsjoneres ut. Og har man med seg noe ekstra til seg selv blir hun fornærmet. Da blir det fult rabalder. Og man skal ikke gjøre noe uten dem. Da blir hun også sur.
Jeg var der med 4 mndr gml baby som jeg ammet. Skulle være 2 dager alene med dem og baby mens mannen måtte på et oppdrag m jobben (helt plutselig utrykning) og de kjørte samme regime, og det var null hjelp til baby/ forståelse for at babyer må sove (typ startet gressklipperen rett ved vogna osv osv)

jeg var så utslitt og utsultet av å aldri få mat eller hvile at jeg faltisk besvimte. Datt om midt på gulvet med baby i armene. Måtte si som sant var at jeg hadde jo ikke spist, for ingen kunne holde baby inder frokosten slik at jeg fikk iallefall ett stykke brød. Jeg drar aldri mer på hytta sammen med dem. Nå er vi på hytta uten dem fordi de er syke og ikke kan være her,  og jeg tør ikke flytte på en ting. Sist la jeg to ubrukte damebind i skapet på do. Det ble det rabalder av 🙈 tenk om jeg glemmer noe denne gangen. Huff og huff.

Anonymkode: 3ffea...80c

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men de skulle jo fortsette spillet? 

hva om brettspillet ble liggende fremme i mange timer, før de faktisk skulle fortsette spillet?

og i mellomtiden skulle bordet kanskje brukes til å for eksempel spise middag eller noe. 

Anonymkode: 2b68f...4ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hva om brettspillet ble liggende fremme i mange timer, før de faktisk skulle fortsette spillet?

og i mellomtiden skulle bordet kanskje brukes til å for eksempel spise middag eller noe. 

Da kunne man bedt de rydde før de skulle feks spise

Anonymkode: 7793b...65b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Da kommuniserer man det..... Sannsynligvis hadde de som spilte visst om det også. Det er jo ikke sånn at et måltid bare daler helt uventet ned fra oven.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå lager du helt andre premisser enn det som faktisk står der. Hvorfor gjør du det? Er det den typiske kg-hetsen av ts, der alt blir vridd til at det er ts som gjør feil, og det hn skriver sikkert ikke er riktig?

Anonymkode: 2ca8b...81b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen hadde mast slik på min 3åring mens hun leker hadde jeg revet i til dem. Det er et barn! Barn skal få leke, hvis ikke kan de se å droppe å invitere og/eller dra på besøk! 

Reis hjem. 

Anonymkode: f6604...709

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...