AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #1 Del Skrevet 11. april 2022 Skal kjøpe ny bil og er veldig usikker. Hvilke av disse bilene tror dere det er smartest å kjøpe? 1. Ford Focus 2014 mod, gått bare 30 000 km på grunn av én eldre eier. 2. Nissan Qashqai 2014 mod, gått 104 000 km med masse utstyr og alt av service er fulgt. Focusen koster 20 000 mer. Anonymkode: 0bd7d...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #2 Del Skrevet 12. april 2022 Forden! Generelt mer pålitelig bil og mindre kjørt er en stor fordel. Prut som en marokkaner og plutselig er prisforskjellen bare 5000 kr. Anonymkode: 633a1...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Del Skrevet 12. april 2022 Ford. Nisssn er drit! Anonymkode: 76da5...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Del Skrevet 12. april 2022 Ville definitivt gått for Forden. Lav kilometer, kun en eier. Om den ene eieren er eldre så må man sikkert få blåst litt ut av bilen, men mest sannsynlig mindre slitasje. Med mindre personen er av typen som har kjørt på konstant høyt turtall som visse eldre gjør Anonymkode: b1153...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 12. april 2022 #5 Del Skrevet 12. april 2022 Hvilket drivstoff? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Del Skrevet 12. april 2022 Focus. Anonymkode: 4ece8...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #7 Del Skrevet 12. april 2022 PetterKanin skrev (6 timer siden): Hvilket drivstoff? Bensin begge to. Ser alle her skriver Focus, men endte etter mye fram og tilbake opp med Nissan da den var mer utstyrt, bedre på vinterføre her vi bor og godt å slippe registerreim. Har kjørt Fockus i mange år nå, og greit med litt forandring også da. Merket også at jeg ble litt skeptisk når en 8 år gammel bil har gått så lite. Den kan ha stått veldig lenge🤔 Får da håpe det var et greit valg. Alltid skummelt å kjøpe ny bil, synes jeg. Anonymkode: 0bd7d...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #8 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Får da håpe det var et greit valg. Alltid skummelt å kjøpe ny bil, synes jeg. Anonymkode: 0bd7d...99e Det er det, men du er flink som spør om råd. Når du nå går tvert imot, kan du jo finne ut av hvorfor folk er så skeptiske til Nissan på egenhånd. Anonymkode: 633a1...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 13. april 2022 #9 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bensin begge to. Ser alle her skriver Focus, men endte etter mye fram og tilbake opp med Nissan da den var mer utstyrt, bedre på vinterføre her vi bor og godt å slippe registerreim. Har kjørt Fockus i mange år nå, og greit med litt forandring også da. Merket også at jeg ble litt skeptisk når en 8 år gammel bil har gått så lite. Den kan ha stått veldig lenge🤔 Får da håpe det var et greit valg. Alltid skummelt å kjøpe ny bil, synes jeg. Anonymkode: 0bd7d...99e Da ville jeg også gått for Nissan. Japanske biler har et rykte på seg for driftssikkerhet og det er det gode grunner til. Selv om Ford ikke er så ille i dag som det de en gang var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #10 Del Skrevet 13. april 2022 Har dårlig erfaring med Nissan som bensinbil og hadde ikke valgt det, men som elbil er jeg fornøyd. Men jeg er enig i at det er en fordel å slippe registerreim - selv om jeg ikke tror det hadde vært så farlig med en bil med så kort kjørelengde. At bilen har stått mye behøver ikke være en ulempe når det ikke er diesel, i alle fall ikke om den har stått i garasje. Anonymkode: e1ea0...694 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #11 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det, men du er flink som spør om råd. Når du nå går tvert imot, kan du jo finne ut av hvorfor folk er så skeptiske til Nissan på egenhånd. Anonymkode: 633a1...b0b Da jeg dro av gårde for å kjøpe bil så var det foreløpig bare én som hadde svart her. Og nå er det ikke bare på KG jeg spurte om råd😊 Hadde forøvrig mye dyre reparasjoner på min tidligere Ford Focus. Mye dyrt som skiftes ut tidlig. Anonymkode: 0bd7d...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #12 Del Skrevet 13. april 2022 PetterKanin skrev (1 time siden): Da ville jeg også gått for Nissan. Japanske biler har et rykte på seg for driftssikkerhet og det er det gode grunner til. Selv om Ford ikke er så ille i dag som det de en gang var. Det er det jeg har hørt av mange også. Anonymkode: 0bd7d...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #13 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dårlig erfaring med Nissan som bensinbil og hadde ikke valgt det, men som elbil er jeg fornøyd. Men jeg er enig i at det er en fordel å slippe registerreim - selv om jeg ikke tror det hadde vært så farlig med en bil med så kort kjørelengde. At bilen har stått mye behøver ikke være en ulempe når det ikke er diesel, i alle fall ikke om den har stått i garasje. Anonymkode: e1ea0...694 Registerreimen må visst byttes selv om bilen har stått i ro også. Det er enten ved antall km eller år. Og godt å slippe å slippe å tenke på det framover. Anonymkode: 0bd7d...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #14 Del Skrevet 13. april 2022 Nissan Qashqai er vel en av de Nissan modellene med mest problemer? Anonymkode: 33ab4...77b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #15 Del Skrevet 13. april 2022 Lett Ford focus! Kjempe fornøyd med vår Anonymkode: d11a3...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #16 Del Skrevet 13. april 2022 PetterKanin skrev (10 timer siden): Da ville jeg også gått for Nissan. Japanske biler har et rykte på seg for driftssikkerhet og det er det gode grunner til. Selv om Ford ikke er så ille i dag som det de en gang var. De fleste østasiatiske bilmerkene er veldig pålitelige. Men Nissan og Mitsubishi er, på en måte, de svakeste i bunten. Og Q-en er, som kjent, ikke en bil som gjør det bra i lengden. Ford er langt ifra like pålitelig som de sterkeste asiatiske merkene, men Focusen har tradisjonelt gjort det veldig bra. Anonymkode: 633a1...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #17 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): De fleste østasiatiske bilmerkene er veldig pålitelige. Men Nissan og Mitsubishi er, på en måte, de svakeste i bunten. Og Q-en er, som kjent, ikke en bil som gjør det bra i lengden. Ford er langt ifra like pålitelig som de sterkeste asiatiske merkene, men Focusen har tradisjonelt gjort det veldig bra. Anonymkode: 633a1...b0b På hvilken måte gjør de det ikke bra i lengden? Hva slags svakheter er det snakk om? I de 8 årene jeg kjørte min Focus, så er det vel nesten ikke én ting som ikke har blitt byttet ut der heller. Grunnen til at jeg vurderte Focus på nytt var den lave km standen. Men utrolig gode og praktiske biler å kjøre da, og kommer til og savne den. Men hva slags svakheter er det Nissan Q har? Leste omtaler og vurderinger for 2014 mod, og fant ikke noe som utpekte seg som veldig negativt. Anonymkode: 0bd7d...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #18 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hva slags svakheter er det Nissan Q har? Anonymkode: 0bd7d...99e Den nye generasjonen fra 2014 er mye bedre enn den forrige, men den har fortsatt en ganske lang liste med kjente svakheter. Sjekk ut denne: https://www.whatcar.com/nissan/qashqai/hatchback/used-review/n804/advice Anonymkode: 633a1...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #19 Del Skrevet 14. april 2022 On 4/13/2022 at 1:01 AM, AnonymBruker said: Bensin begge to. Ser alle her skriver Focus, men endte etter mye fram og tilbake opp med Nissan da den var mer utstyrt, bedre på vinterføre her vi bor og godt å slippe registerreim. Har kjørt Fockus i mange år nå, og greit med litt forandring også da. Merket også at jeg ble litt skeptisk når en 8 år gammel bil har gått så lite. Den kan ha stått veldig lenge🤔 Får da håpe det var et greit valg. Alltid skummelt å kjøpe ny bil, synes jeg. Anonymkode: 0bd7d...99e Høres ut som det var fornuftige valg du tok ut ifra ditt behov. Lykke til med ny bil og håper du blir fornøyd Anonymkode: 341c2...d45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå