Gå til innhold

Pedagog ville jeg skulle vaske skap og kjøleskap i barnehagen. Hva med å være med barna? Jeg nektet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er alle forskjellige ser jeg. Jeg ville likt å gjøre litt annet arbeid. Kunne hørt på noe behagelig musikk, tatt med  meg en kaffe. Hadde kost meg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

La ped-leder vaske, så kan dere som kjenner barna være hos dem. Mange barn kjenner knapt førskoleleder fordi de nesten aldri ser dem. Husker da mine gikk i barnehage og jeg spurte avd.lederen om hvordan det gikk med barna, eller hva de hadde gjort på. Da ble jeg stadig sendt  til assistenter eller fagarbeidere fordi dem ikke visste noe. 

Forresten kunne ikke lederne gjennomføre foreldrekontaktmøte uten hjelp og samarbeid fra assistentene og fagarbeiderne.

Takk og lov for assistenter og fagarbeiderene som mine barn var så glad i. Har jaggu opplevd mye rart med førskolelærere.  

Anonymkode: 7b217...d50

Veldig enig!  Vi som kjenner barna best. Skulle ønske foreldrene så det...

Anonymkode: af57d...de1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mye useriøs trolling og/eller kunnskapsløshet i denne tråden. Renhold overlates til renholdspersonalet. Dette kommer kanskje som en overraskelse på dere, men det finnes mennesker som blir leid inn og betalt for å drive renhold. Dette er ikke de barnehageansatte sitt ansvar.

Anonymkode: 8b303...692

Renholdspersonalet vasker vanligvis ikke inni skap, nei, de vasker gulver og toalett, men de rydder ikke og de flytter heller ikke på ting for å vaske bak de. 

Har selv mastergrad og jobber på kontor, og dersom det skal vaskes inni skapene eller i kjøleskapet så må vi gjøre det selv ;) 

Anonymkode: b4c0c...233

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er svært mange sykepleiere som er sånne og. ”Åhh tar ikke søppla eller vasken jeg fordi jeg er sykepleier”. Asså bare fordi du har en utandning så er du ikke bedre en andre og når en jobber i team så må en dele opp atbeidsoppgaver, herregud lissom. 

Anonymkode: 35f4a...dc8

Gjør du sykepleierene sine arbeidsoppgaver også da, siden "alle må dele på alle oppgaver"?

Anonymkode: 1de6b...abb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Idag er det stille og rolig på jobb, påskleåpent. Og ene pedagogen ville at jeg skulle vaske i alle skap og kjøleskap? Nei, jeg jobber i barnehage og passer på barn sa jeg, og satte meg i sandkassa og lekte med de.

Vaske i skapene? Herregud, det får pedagogen gjøre selv om hun er så opptatt av å ha det rent inni skapet i barnehagen her.

Er det dette disse såkalte pedagogene har gått 3 år på høyskole for? Å delegere de under seg å vaske skap, mens de selv er med barna, sitter å drikker kaffe i "viktige" møter kan gå tidligere osv. Jeg blir matt..

Selv med 3 årig utdanning og jobb med pasienter må jeg også vaske. Eller sette i oppvaskmaskin😅

Nice try... Ellers er du en svært dårlig kollega!!

Anonymkode: b864a...38d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De vasker gulv ja

Har et barn og et svigerbarn som jobber i bhg og der blir vask utført av renholdspersonalet. (Og skap/kjøleskap som taes pr 4 mnd)

2 forskjellige bhg

Anonymkode: 80688...ac6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Trodde barnehager blei vaska av eget renholdspersonell etter stengetid, jeg.

Anonymkode: ef818...98d

Renholdere i barnehager vasker gulv, bad,toalett,vaskerom ,bord og vindu hvis en har tid. Å vaske inni skap hadde jeg ikke hatt tid til når en var alene om å vaske en stor barnehage.

Anonymkode: 62e83...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Mye useriøs trolling og/eller kunnskapsløshet i denne tråden. Renhold overlates til renholdspersonalet. Dette kommer kanskje som en overraskelse på dere, men det finnes mennesker som blir leid inn og betalt for å drive renhold. Dette er ikke de barnehageansatte sitt ansvar.

Anonymkode: 8b303...692

Så da bør vi droppe å vaske gulv eller bord da for å rekke å vaske skap og kjøleskap ? For jobben må gjøres innen de timene en renholder har.

Anonymkode: 62e83...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 13.40):

Er svært mange sykepleiere som er sånne og. ”Åhh tar ikke søppla eller vasken jeg fordi jeg er sykepleier”. Asså bare fordi du har en utandning så er du ikke bedre en andre og når en jobber i team så må en dele opp atbeidsoppgaver, herregud lissom. 

Anonymkode: 35f4a...dc8

Hvor mange av sykepleierens oppgaver gjør du da? Siden man skal jobbe på team. Eller hvor ofte tilbyr du hjelp til sykepleieren når du ser den har mange sykepleieoppgaver?

Anonymkode: b305d...bad

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS satte seg i sandkassa og lagde et sandslott i sinne! 😅

Men altså er du nederst på rang på jobb, så forent å ta drittjobbene. Sånn er det jo. Hva hadde du forventa? 

Anonymkode: 7a438...482

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt seg ut om jeg fortalte sjefen min at han fikk vaskene skapene på jobb selv, hvis det er så forbanna viktig, for jobben min er å ta vare på kundene våre. Renhold er en del av jobben, de aller fleste steder. 

Anonymkode: 2aadf...4d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pedagogisk leder, og har jobbet i barnehage i over 20 år. At man må ta forefallende arbeid som rydding og vasking i rolige perioder på året med færre barn i barnehagen, er helt vanlig, og noe hele personalgruppa har ansvar for. Selv pleier jeg å ta med barna på sånne ting. Utstyrer de med bøtte og klut, og gir de enkle instrukser underveis. De er så ivrige, så :) At en assistent skulle være for "fin" til å delta på sånne oppgaver, er bare sært, og vil bli oppfattet som vrang og vanskelig oppførsel.

Min erfaring er også at renholdspersonalet vasker bad og gulv, og ikke noe mer. Hyller, skuffer, skap og leker må de ansatte i barnehagen ta i ledige stunder, som i ferier med færre barn. 

At jeg som pedagogisk leder skulle kjenne barna dårligere enn assistentene jeg jobber med, er jeg heller ikke enig i. Ja, jeg har plantid og møter, men det betyr ikke at jeg ikke kjenner barna på avdelingen min like godt som assistentene. Når jeg er på avdelingen, er jeg sammen med barna hele tiden. De har mitt fulle fokus, både inne og ute. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest våroghøst
AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 11.20):

Idag er det stille og rolig på jobb, påskleåpent. Og ene pedagogen ville at jeg skulle vaske i alle skap og kjøleskap? Nei, jeg jobber i barnehage og passer på barn sa jeg, og satte meg i sandkassa og lekte med de.

Vaske i skapene? Herregud, det får pedagogen gjøre selv om hun er så opptatt av å ha det rent inni skapet i barnehagen her.

Er det dette disse såkalte pedagogene har gått 3 år på høyskole for? Å delegere de under seg å vaske skap, mens de selv er med barna, sitter å drikker kaffe i "viktige" møter kan gå tidligere osv. Jeg blir matt..

Så pedagogen som har treårig utdannelse skal ikke være med barna?? Riktignok kunne hun vasket skapene, men det kan hun gjøre en annen gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre bør vite at det går MYE bort tid på vask og rydd i bhg. Ja de har vaskepersonell, men det er bare gulver. Vaske i skuffer og skap må personal ta selv. Dette er egentlig ikke så kjekt. Tenker trådstarter gjorde rett. Lek med barna. Vasking kan gjøres senere og rullér på oppgavene.

Anonymkode: f34ec...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ordrenekt ts. Det kan slå tilbake på deg.

Jeg er pedagogisk leder selv, og i dag vasket jeg kjøleskapene på jobb fordi det var så få barn at jeg hadde mulighet. 

Anonymkode: 25cec...77d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Foreldre bør vite at det går MYE bort tid på vask og rydd i bhg. Ja de har vaskepersonell, men det er bare gulver. Vaske i skuffer og skap må personal ta selv. Dette er egentlig ikke så kjekt. Tenker trådstarter gjorde rett. Lek med barna. Vasking kan gjøres senere og rullér på oppgavene.

Anonymkode: f34ec...d8b

Vasking må gjøres når det er få barn tilstede, som i påsken. Når tenker du senere er?

Anonymkode: 083b8...102

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (På 11.4.2022 den 11.24):

Å vaske må alle bidra med. Du virker å være nokså blåst. Tror du skapene vasker seg selv?

Nei, rengjøringsfirma vasker som regel. Hvorfor skal de ansatte vaske skap istedet for å være med barna? Du virker nokså blåst. Med mindre dette er en liten privat barnehage som ikke gidder betale for renhold og da må de ansatte være renholdere uten å være med barna. Hvis det er tilfelle, må TS ut i lokalavisa. 

Det eneste vaskingen de ansatte skal gjøre er barnerumper, bord og koste gulv etter måltid og sette oppvaskmaskin ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4/11/2022 den 11.40):

Trodde barnehager blei vaska av eget renholdspersonell etter stengetid, jeg.

Anonymkode: ef818...98d

Tja.. her støvsuger de, vasker gulv, toaletter og tømmer søppel (ikke med mat/bleier) i åpningstiden. De vasker vinduer en gang pr. måned.

Ellers må vi selv vaske kjøkkenet, stellerom, leker, vaske og tørke håndklær og kluter, alle tripptrapp-stolene, bord, pulter, vognskur ++ 

Å nekte å vaske hører ingen steder hjemme. 

Anonymkode: a4db4...a10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ordrenekt ts. Det kan slå tilbake på deg.

Jeg er pedagogisk leder selv, og i dag vasket jeg kjøleskapene på jobb fordi det var så få barn at jeg hadde mulighet. 

Anonymkode: 25cec...77d

😮 Inngår vask av kjøleskap i stillingsbeskrivelsen din da du ble ansatt? I barnehagen hvor mine går/gikk er det firma som rengjør og vasker og det er standard i flere barnehager her hvor jeg bor. Er det kommunen som har dårlig organisering av renhold i barnehagen?

''Ordrenekt'' faktisk. Står det i TS sin stillingsbeskrivelse at hun skal vaske kjøleskap? 

Endret av Drizzt
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...