AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #21 Del Skrevet 11. april 2022 48 minutter siden, AnonymBruker said: Trodde barnehager blei vaska av eget renholdspersonell etter stengetid, jeg. Anonymkode: ef818...98d De tar hverdagsvasken ja, ikke detaljevask. Det må se ansatte gjøre. Anonymkode: 42bc8...a56 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #22 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags utdannelse har du TS? Å bli krenket fordi en blir bedt om å ta i et tak og gjør noe annet enn ta vare på barna er helt innafor når det er lite annet å gjøre. Du får vel lønn uansett? Det å kunne være fleksibel er en god egenskap, og nå har du nettopp gitt signaler til din leder om at du ikke er det. Litt amatørmessig synes jeg Anonymkode: b9557...be5 lønn skulle bare mangle!! MAN FÅR LØNN ETTER ARBEIDSOPPGAVENE! er faktisk mer vanlig at det er en renholder i bhg som gjør alt av renholdsarbeid inkl kjøkken. Anonymkode: a1990...736 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #23 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Idag er det stille og rolig på jobb, påskleåpent. Og ene pedagogen ville at jeg skulle vaske i alle skap og kjøleskap? Nei, jeg jobber i barnehage og passer på barn sa jeg, og satte meg i sandkassa og lekte med de. Vaske i skapene? Herregud, det får pedagogen gjøre selv om hun er så opptatt av å ha det rent inni skapet i barnehagen her. Er det dette disse såkalte pedagogene har gått 3 år på høyskole for? Å delegere de under seg å vaske skap, mens de selv er med barna, sitter å drikker kaffe i "viktige" møter kan gå tidligere osv. Jeg blir matt.. Anonymkode: af57d...de1 Å bla bla bla. Anonymkode: 6b747...374 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #24 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): lønn skulle bare mangle!! MAN FÅR LØNN ETTER ARBEIDSOPPGAVENE! er faktisk mer vanlig at det er en renholder i bhg som gjør alt av renholdsarbeid inkl kjøkken. Anonymkode: a1990...736 Løft blikket litt, og tenk at det går heilt fint å gjøre noe annet for en gangs skyld. Det å ta seg sjøl så veldig alvorlig er lite konstruktivt. Anonymkode: b9557...be5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #25 Del Skrevet 11. april 2022 Jeg jobber i bhg. Assistent. Her blir de oppgavene sett på som deilige og fri. Godt å slippe barna litt eller så gjøres de mens barna er i nærheten. Har selv vasket kjøleskap og ryddet/vasket en del skaper. Kollegaen min vasket ett rom mens jeg hadde ungene. Anonymkode: 6723d...72b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #26 Del Skrevet 11. april 2022 Og hva seier stilingsinstruksen din? Anonymkode: 40604...c18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #27 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom det er barn i barnehagen er jeg helt enig med HI, heller bruke tid på barna enn vasking. Dersom det ikke er barn enkelte dager/tidspunkt, og en har arbeidstid, ser jeg ingen problemer med å gjøre arbeid som ellers ikke blir gjort. Anonymkode: 86c1f...d66 I påska og for så vidt i andre ferier så er det færre barn på jobb og skuffer og skap må vaskes så enten gjør vi det når vi har færre barn å forholde oss til eller så må man jobbe overtid for å gjøre dette. Hilsen en leder som har stått med huet inn i et skap med vaskefille og vaska Anonymkode: 4b8ea...5a3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #28 Del Skrevet 11. april 2022 Og jeg har i stilling som hotellsjef med 62 ansatte gått inn på kjøkkenet i stiletthæler og pen manikyr og stilt meg opp i oppvasken. Fordi det trengtes. Vask det forbanna kjøleskapet, vel. Anonymkode: d455b...766 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 11. april 2022 #29 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Idag er det stille og rolig på jobb, påskleåpent. Og ene pedagogen ville at jeg skulle vaske i alle skap og kjøleskap? Nei, jeg jobber i barnehage og passer på barn sa jeg, og satte meg i sandkassa og lekte med de. Vaske i skapene? Herregud, det får pedagogen gjøre selv om hun er så opptatt av å ha det rent inni skapet i barnehagen her. Er det dette disse såkalte pedagogene har gått 3 år på høyskole for? Å delegere de under seg å vaske skap, mens de selv er med barna, sitter å drikker kaffe i "viktige" møter kan gå tidligere osv. Jeg blir matt.. Anonymkode: af57d...de1 Håper og tror dette er en trolletråd. Selvfølgelig er det fint å gjøre ting som ekstra rydding og skapvask på slike rolige dager, og selvsagt skal du gjøres som leder sier. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #30 Del Skrevet 11. april 2022 Å vaske skap så det er hygieniske forhold er en del av jobben, det er faktisk å ivareta barnas helse. Dårlig trolleforsøk, gir deg 3 av 10. Anonymkode: f01ea...4f4 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #31 Del Skrevet 11. april 2022 Som mor til ei med alvorlig cøliaki, så må jeg få sagt at vask av skap og kjøleskap er en veldig viktig jobb når du jobber med barn! Men jeg hadde satt mere pris på om en person som bryr seg tok seg av den jobben, så sånn sett glad det ikke ble deg! Anonymkode: 7155c...5c5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #32 Del Skrevet 11. april 2022 Er ikke alltid barna en har ansvar for som er de som utfordrer mest på jobb. Store og små babyer er krevende på hver sin måte.. Anonymkode: f572e...2fc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #33 Del Skrevet 11. april 2022 Pedagogisk leder her. I høytidene når barnehagen er åpen og det er få barn, så er det helt normalt å gjøre ting i barnehagen som man ikke får tid til. Sånn som å vaske skap, vaske leker, sortere bøker osv. Dette kan de største barna være med på også, men jeg er vant til at alle deltar i denne prosessen, uansett om de er assistenter eller pedagogiske leder. Anonymkode: 75d7d...f87 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #34 Del Skrevet 11. april 2022 Du burde vasket men hvis ikke der er noen vaskeliste lage en så det går på rundgang eller syns hvem som har gjort det. Anonymkode: a1f1a...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 11. april 2022 #35 Del Skrevet 11. april 2022 Jobba på Sfo i da jeg var i 20 åra. SElføgelig tar all i et tak når det er jul/påske/vinterferie. Vaske inni kjøleskap og masse annet forefallende som trengs. Samma det om det var assistenten eller Sfo -leder som gjorde det. Du virker temmelig blåst. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #36 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pedagogisk leder. Si det høyt, er du snill. Leder... Med andre ord, en som står over deg i rang. Personlig vil jeg helst at den jeg skal sitte å ha utviklingssamtaler med har tilbragt tid sammen med mitt barn og ikke brukt den avdelingstiden med huet inni et skap. Og med all den sytingen som kommer fra såkalte "medarbeidere" om at de tilbringer all tid på avdeling mens barnehagelærer er så mye borte på møter og med ubunden tid, værsågod her har du muligheten til å stikke deg litt bort. 🙄 Anonymkode: c2b1e...a34 Forstod ikke innlegget ditt de 5 første setningene. Anonymkode: 75d7d...f87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burugla63 Skrevet 11. april 2022 #37 Del Skrevet 11. april 2022 Altså vet du egentlig hva slags arbeidsoppgaver en pedagog har ? . Det er ikke pent lite for å si det sånn og de har ett massivt ansvar . Alle må bidra til fellesskapet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #38 Del Skrevet 11. april 2022 Tror det blir en lang påskeferie på deg ts. Vasking er endel av stillingsinstruksen, og nekter du å utføre arbeidsoppgavene dine er det oppsigelsesgrunn. Hvis du ikke liker å vaske kan du alltids ta 3 år høyskole utdanning med påfølgende videreutdanning så du kan sitte i møter og drikke kaffe, som du sier. Anonymkode: 83d4b...0fa 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #39 Del Skrevet 11. april 2022 Håper dette er tull. Å vaske skap, vil jeg tro er en oppgave som de ansatte i barnehagen må gjøre, og jeg synes det er helt uproblematisk at pedleder ber deg hjelpe til. I hvert fall vasket personalet hyllene i garderoben hyppig under den verste koronaperioden, mens vaskepersonalet tok gulv og annet. Det er nok ikke så uvanlig at det må tas en vask på jobben iblant, selv om man har renholdspersonale som tar grovvasken. Kan ta et eksempel fra min arbeidsplass, en høyskole. Her rullerer vi på å vaske kjøleskapet, og professorene slipper heller ikke unna. Anonymkode: d2f23...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guppy88 Skrevet 11. april 2022 #40 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Forstod ikke innlegget ditt de 5 første setningene. Anonymkode: 75d7d...f87 Oj. Det var skummelt at du ikke forsto det. Hilsen ikke den du siterte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå