Gå til innhold

Trist å gifte oss helt alene? Eller romantisk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er voksne, har vært gift før og har begge halvstore barn.

Poenget med å gifte oss er å være gift, og ikke nødvendigvis å ha et stort bryllup. 
Vil det oppfattes som trist dersom vi fikser en prøvingsattest og gifter oss alene (med ukjente vitner)? Tenker feks i forbindelse med en liten reise innenlands.

Vil familie føles seg snytt for et bryllup? Vi vil jo selvfølgelig ikke ønske oss noen gaver, vi har uansett alt vi trenger.

Anonymkode: f4415...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi giftet oss alene. Gir faen i hva andre måtte mene om det. 

Anonymkode: 3813d...9d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også viste oss alene🙂 Første ekteskapet til begge. Vil ha minst mulig oppmerksomhet. Godt mulig noen blir fornærmet, men det kan vi jo ikke ta stilling til, så det får de bare bli. Regner uansett med det blir kortvarig. Tror det blir mer og mer vanlig å ha enkle bryllup/giftemål. 

Anonymkode: fa263...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi skal også viste oss alene🙂 Første ekteskapet til begge. Vil ha minst mulig oppmerksomhet. Godt mulig noen blir fornærmet, men det kan vi jo ikke ta stilling til, så det får de bare bli. Regner uansett med det blir kortvarig. Tror det blir mer og mer vanlig å ha enkle bryllup/giftemål. 

*Gifte oss 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi er voksne, har vært gift før og har begge halvstore barn.

Poenget med å gifte oss er å være gift, og ikke nødvendigvis å ha et stort bryllup. 
Vil det oppfattes som trist dersom vi fikser en prøvingsattest og gifter oss alene (med ukjente vitner)? Tenker feks i forbindelse med en liten reise innenlands.

Vil familie føles seg snytt for et bryllup? Vi vil jo selvfølgelig ikke ønske oss noen gaver, vi har uansett alt vi trenger.

Anonymkode: f4415...ef3

Hva syns dere?  vil ungene syns det er litt sårt å ikke få vite det? 

Anonymkode: ee9ba...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være trist? :)

Vi hadde et lite bryllup med bare 5 til middag. Var kjempekoselig. Ville gjort det igjen. Hadde vi kunne reise utenlands kunne vi godt funnet på å dra helt alene.

For oss er også ekteskapet viktigst, men ser tilbake på bryllupsdagen som en flott dag som virkelig feiret vår kjærlighet til hverandre. 

Anonymkode: 30081...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde reist utenlands 😍🌞

Anonymkode: b5da4...f3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde involvert barna. Dere må uansett informere om bryllupet til to personer ettersom de skal signere forlovererklæring(ja, man trenger denne selv om man ikke skal ha forlover tilstede i vielsen)

Om barna er myndige er det jo fint å la de signere denne, men det høres ikke ut som de er så gamle utifra HI.

Anonymkode: 112fd...3b2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tenk så mye på hva alle andre tenker! Det som er viktig er hva dere tenker og ønsker. Normalt oppegående mennesker legger seg ikke opp i andres valg for seg selv.

Anonymkode: 5b88c...fdf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som dere selv vil, dere kan jo også si at det er dette dere blir å gjøre(uten å nødvendigvis si når) slik at det ikke kommer som et sjokk. Jeg og min mann giftet oss med to ukjente vitner, signerte papirene og ferdig med det. Ikke sagt det til andre enn mine nærmeste, ikke fordi det er hemmelig, bare ser ikke behovet:P Men så var gifting aldri så viktig for meg, heller det motsatte, men viktig for min mann(men han ønsket heller ikke noen stor fest osv) så da ble det sånn.

Anonymkode: 124ce...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer vil at det bare skal være oss, han er ikke så glad i masse oppmerksomhet og store folkemengder. Men det er jeg da! Uansett er det giftemålet som er viktig, og så lenge jeg får han, så kan jeg godt gå med på at vi gjør det enkelt og bare med oss to. Og så får resten av verden mene det de vil, det er ingen som har krav på å bli inkludert.

Jeg hadde elsket å ha 100 til bords, men jeg elsker han mer. 

Anonymkode: 0cd9d...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med å gifte seg uten stort selskap men barna bør bli med.

Anonymkode: f1768...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss alene i utlandet :) Første ekteskap, ingen barn osv da. 

Var en superfin opplevelse :) 

Anonymkode: 60dfb...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi giftet oss med stort bryllup og hele pakka, og ville ikke gjort det igjen.  Det var svigerfamilien som så absolutt skulle ha det slik som det var vanlig i deres familie.  Masse arbeid og koster mye.  Mange gjester kjente jeg knapt.  

Gift dere som dere vil.  Synes det høres veldig romantisk ut  å bare være to :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...