Gå til innhold

Datter er syk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøringer, brukerdebatt, avsporinger og siteringer av slettede innlegg.
- Rhodiola, mod.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke på en 14åring.. Da gjør de det selv.. Fins godkjente pannetermoterere som de bruker på legevakt og sykehus og!

Anonymkode: 2e2d1...76e

Ja vi bruker de og de viser feil i ett kjør. 

Anonymkode: 53cac...8a4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

På akutten ønsker faktisk legen at temperatur tar rektangulært. Men nå er ikke datter så syk, så har kun tatt den i munnen. Den viste 38,6. Derfor skrev jeg at den er på rundt 39. 

Skulle den bli voldsomt høy, får vi heller vurdere det da. Jeg går inn før jeg legger meg. Snakket med henne litt nå nettopp, hun virket ikke «utenfor» på noen måte ❤️

Anonymkode: 019c3...99a

Hvordan tar en tempen rektangulært? Putter en da termometeret på tvers oppi rumpen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hæ? Nei? Tar ikke temp rektalt på så store barn uansett, det er bare sykt!! Hva faen!

Anonymkode: 974f6...44c

Hvorfor seksualiserer du det å ta temperaturen i rumpen?

Skrevet
BobbySocks skrev (7 timer siden):

Det er utrolig mange år siden vi i helsevesenet sluttet å måle rektalt, vi måler i øret eller urinblære. For en merkelig tråd med mye merkelige folk.

Jeg hadde litt feber på sykehuset for noen uker siden og da ble jeg bedt om å ta det rektalt også for å få nøyaktig temperatur.

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (8 timer siden):

Det er utrolig mange år siden vi i helsevesenet sluttet å måle rektalt, vi måler i øret eller urinblære. For en merkelig tråd med mye merkelige folk.

Din arbeidsplass er ikke hele norge. Senest for to år siden måtte jeg ta tempen rektalt på sykehus. Ble ikke akkurat traumatisert av det. 

Anonymkode: 092ea...9a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Din arbeidsplass er ikke hele norge. Senest for to år siden måtte jeg ta tempen rektalt på sykehus. Ble ikke akkurat traumatisert av det. 

Da lurer jeg på hvilket sykehus du var på? Dette er ikke vanlig praksis lengre! Gikk ut for mange år siden! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4/9/2022 den 21.31):

Ja, var det jeg skrev. Foreldrene skal ikke gjøre det det klarer hun fint selv skrev jeg! 

Vi har alltid målt under armen når de var på den alderen. Bare å legge til en halv grad. Man tar jo ikke tempen rektalt på seg selv heller. Det er bare på babyer man gjør det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da lurer jeg på hvilket sykehus du var på? Dette er ikke vanlig praksis lengre! Gikk ut for mange år siden! 

Det er bullshit. Jobber på et meget stort sykehus, og vi bruker rektalt mål innimellom. 

AnonymBruker
Skrevet
Unn9 skrev (2 minutter siden):

Vi har alltid målt under armen når de var på den alderen. Bare å legge til en halv grad. Man tar jo ikke tempen rektalt på seg selv heller. Det er bare på babyer man gjør det.

Feil.

Anonymkode: 0cb00...fe4

Skrevet

Gi heler Ibux da Ibux er febernedsettende.

Gi henne godt med drikke men ellers la henne sove ut. Man blir sliten og trøtt av feber.

Følg formen 39 er ikke veldig høyt, det er også lurt å ha kjølig rom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Feil.

Anonymkode: 0cb00...fe4

Hva er feil med det? Jeg har tatt det mye under armen på sykehjemmet jeg jobber på også jeg. Nå bruker vi mye øremåler da, men når jeg ikke har det for hånd, så måler jeg under armen. Det har jeg ofte gjort sammen med kollegaer også, så det er ikke bare meg.

Skrevet
Unn9 skrev (12 timer siden):

Hos oss tar vi temperaturen rektalt. Barna ble opplært til det og vi voksne har alltid gjort det.

AnonymBruker
Skrevet
Queen94 skrev (14 timer siden):

Gi heler Ibux da Ibux er febernedsettende.

Gi henne godt med drikke men ellers la henne sove ut. Man blir sliten og trøtt av feber.

Følg formen 39 er ikke veldig høyt, det er også lurt å ha kjølig rom.

Vet ikke hvordan du velger å tolke det jeg, men jeg syns det står febernedsettende på paracet 

FFC26400-7BA9-4387-BD32-2691B51F0885.png

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vet ikke hvordan du velger å tolke det jeg, men jeg syns det står febernedsettende på paracet 

FFC26400-7BA9-4387-BD32-2691B51F0885.png

Jeg er klar over at Paracet også er febernedsettende, men av erfaring så hjelpe det å kombinere begge. TS gir jo allerede Paracet 🤷🏾‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 20.47):

Ja, hun er 14 år. Likevel ingen erfaring med å være syk. Nå er jeg nok litt truskete, er så lenge siden jenta var syk. Men håper og tror det går fort over, uten at det er noe mer alvorlig.

Hun tok forøvrig tempen i munn 😅

Anonymkode: 019c3...99a

hun dør ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...