Gå til innhold

Jeg tror dattera mi bruker vibratoren min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

kanskje datteren til Trådstarter rett og slett trengte batterier til ett eller annet, men ikke klarte å finne noen andre batterier? 

men det er jo selvfølgelig veldig typisk for Kvinneguiden og bli mest mulig hysteriske med en gang.. 

Anonymkode: 1c83d...a61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiolette83 skrev (På 9.4.2022 den 18.25):

Jeg ville kjøpt en liten enkel vibrator til henne og lagt den på rommet  hennes med en lapp. Skrevet noe helt enkelt som: «jeg ser du har kikket på min, så nå har jeg kjøpt en egen til deg så trenger vi ikke snakke mer om det. Hilsen mor». 
På den måten anerkjenner du at dette er en naturlig del av seksualiteten og hjelper henne på veien til å finne den. Dette lærer de om i pubertetsundervisningen og det er helt naturlig at de er nysgjerrige på dette i ungdomstiden. Det er en naturlig del av utviklingen. Men jo ikke noe man ønsker å snakke med foreldre om, så en samtale om det vil nok bli utfordrende. Hilsen en helsesykepleier i skolehelsetjenesten🤗

Haha why? Det er vel ikke farlig å snakke om?

Snakk om å legge opp til dårlig kommunikasjon og skam. 

Endret av duplexx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Æææsj nei uff kast den. Også kan du jo overaske datteren din med en søt vibrato. hun er jo gammel nok til å utforske kroppen sin 😁

Anonymkode: 4e61e...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duplexx skrev (20 timer siden):

Haha why? Det er vel ikke farlig å snakke om?

Snakk om å legge opp til dårlig kommunikasjon og skam. 

Absolutt enig med deg i det. Men jeg har samtaler med mange 13 åringer i jobben min og jeg husker veldig godt selv også hvordan det var å være i den alderen. Det siste de ønsker er å snakke om seksualitet med foreldrene sine. De fleste syns at kropp, pubertet og seksualitet generelt er flaut å snakke med voksne om. Jeg tror også mange voksne syns dette er vanskelige ting å snakke med barna om og de vet ikke hvordan de skal starte en sånn samtale. Men så vokser de til og så blir det som regel lettere etterhvert. Kanskje denne moren og datteren kan se tilbake og le litt av denne episoden en vakker dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke bare å snakke med dattera? Spør om hun har vært i nattbordskuffen og rotet, og si ifra om at å drive å fikle me andres personlige eiendeler ikke er greit. Nattbordskuffa er privat område, og en vibrator skal være kun til personlig bruk. Selv om hun ikke har brukt den, har hun jo fremdeles fiklet med den med potensielt skitne fingre. Dersom hun var ute etter batterier, er det veldig snålt å gå rett i nattbordskuffa til mamma og hente vibratorbatteriene. Kanskje første bud er å snakke om hvor ekstra batterier oppbevares i huset? Eller at man kan spørre før man begynner å romstere rundt på soverommet.

Jeg ville nok ikke ha kjøpt vibrator til en 13-årig datter, men til dere som synes hun er så ung og at det er så forferdelig galt å "lære opp" et barn til å bruke leketøy/hjelpemidler; har dere overhodet vært i puberteten selv? Husker dere ikke denne trangen til å tilfredsstille seg selv? Dette handler ikke om å ha sex med andre, men å utforske egen kropp, og det kommer hun garantert til å fortsette med. Da jeg var ung på 90-tallet visste jeg ikke så mye om sexleketøy, men jeg syntes det var stor stas med de elektriske tannbørstene vi fikk, og den viberende fargepennen var også en svært god venn. Jeg trengte ikke hjelp utenfra for å skjønne at vibrering kunne være ekstra moro å teste ut. Jeg var overhodet ikke klar for sex med andre, men syntes det var kjempespennende å tukle med egen kropp. :sjarmor:

De aller fleste jenter bruker mye annet enn bare hendene, så istedet for at både grønnsaker, kjøkkenredskaper, diverse barneleker o.l. blir brukt til å gnis og puttes inn i underlivet, er det vel bedre at de bruker en vibrator som er laget for bruk i underlivet. Her må nok TS mote seg opp og snakke med datteren. Først finne ut hvorfor hun har vært i skuffa og tuklet med batteriene i vibratoren, og så ta samtalen videre derfra. Hvis hun faktisk har testet den ut på seg selv, forklarer man hvorfor det ikke er greit å bruke andres sexleketøy.

Anonymkode: 95306...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 17.51):

Jeg hadde dødd av skam hvis barnet mitt hadde oppdaget at jeg hadde noe sånt. Heldigvis har jeg ikke noe sånt.

Anonymkode: da8ae...b17

Hva er flaut med å ha sexleketøy??

Anonymkode: abbc1...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...