Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD


Depp_Is_Innocent

Anbefalte innlegg

~ m a u d e ~ skrev (51 minutter siden):

Lykke til med den, du :laugh: 

Her inne har man typisk…

…hørt lydklippene fra finger-episoden i Australia, med egne ører, og likevel tror man Johnny Depp er godgutt.

...hørt - og sett - med egne ører og øyne, Jennifer Howell uttale seg om det berømmelige vitnemålet hun skrev, og fremdeles ikke lukter lunta.

Jeg har riktignok ikke nilest hele denne tråden, kun fulgt med på den med et halvt øye, men jeg tror faktisk ikke jeg har sett et eneste innspill som har sin opprinnelse utenfor KG/norske medier/rettsdekningen/pop-kommentatorene fra rettssaken.

Jo, forresten, tweets’ene som støtter den samme propagandaen.

Men altså, du har selvfølgelig helt rett.

De «fleste her inne» sitter ikke å spekulerer om kanskje ditten eller datten mens de dikter fritt. «De fleste» forholder seg til det vi vet, bevis som er kommet frem i rettssaken og årsaken til at Depp gikk til sak mot Heard. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

~ m a u d e ~ skrev (42 minutter siden):

Men det sa jeg heller ikke, gjorde jeg vel.

Jeg snakket om forståelsen av vold i nære relasjoner. Det er jo problemet til mange av oss som har opplevd vold i nære relasjoner, at vi forstår det ikke selv en gang, og når vi omsider (forhåpentligvis) gjør det, så opplever vi at flertallet rundt oss ikke gjør det.

Det som reddet meg ut av et slikt forhold var en kollega som sa;

«Du skal vite at du kan sove hos meg om du vil.»

Det var et utsagn som kom helt ut av det blå, og som naturlig nok fikk meg til å tenke hva i alle dager var det hun mente. Dypest sett visste jeg det nok, men det tok fremdeles en stund før det sank helt inn og jeg gjorde noe med saken.

Det at man opplever vold er sjelden noe man uttrykker eksplisitt.

Da hadde man jo allerede vært ute av det for lengst.

Det er noe som man må lese mellom linjene i det mennesker sier, eller i detaljene som andre ikke ser.

Og det er DENNE kunnskapen jeg mener at dommer Andrew Nichol innehar, og som man - implisitt - forstår ut fra dommen hans.

Og jeg mener det ikke er et dokument å vise til «for alle som vil lære om denne type vold». Vi er uenige.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ m a u d e ~ skrev (1 time siden):

Men det sa jeg heller ikke, gjorde jeg vel.

Jeg snakket om forståelsen av vold i nære relasjoner. Det er jo problemet til mange av oss som har opplevd vold i nære relasjoner, at vi forstår det ikke selv en gang, og når vi omsider (forhåpentligvis) gjør det, så opplever vi at flertallet rundt oss ikke gjør det.

Det som reddet meg ut av et slikt forhold var en kollega som sa;

«Du skal vite at du kan sove hos meg om du vil.»

Det var et utsagn som kom helt ut av det blå, og som naturlig nok fikk meg til å tenke hva i alle dager var det hun mente. Dypest sett visste jeg det nok, men det tok fremdeles en stund før det sank helt inn og jeg gjorde noe med saken.

Det at man opplever vold er sjelden noe man uttrykker eksplisitt.

Da hadde man jo allerede vært ute av det for lengst.

Det er noe som man må lese mellom linjene i det mennesker sier, eller i detaljene som andre ikke ser.

Og det er DENNE kunnskapen jeg mener at dommer Andrew Nichol innehar, og som man - implisitt - forstår ut fra dommen hans.

Vi snakker om saken Depp vs Heard og det som kom frem i rettssaken. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ m a u d e ~ skrev (2 timer siden):

…hørt lydklippene fra finger-episoden i Australia, med egne ører, og likevel tror man Johnny Depp er godgutt.

Nei, men det blir jo åpenbart at Heards versjon av hva som har skjedd ikke stemmer.

~ m a u d e ~ skrev (2 timer siden):

...hørt - og sett - med egne ører og øyne, Jennifer Howell uttale seg om det berømmelige vitnemålet hun skrev, og fremdeles ikke lukter lunta.

Synd du ikke greier formulere hva som skulle gjøre at Howell ikke er et troverdig vitne. Tolker det som at du ikke vet om noe som tilsier at hun ikke er det.

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ m a u d e ~ skrev (3 timer siden):

Her inne har man typisk…

…hørt lydklippene fra finger-episoden i Australia, med egne ører, og likevel tror man Johnny Depp er godgutt.

Nå kommer du med stråmann og generalisering. Veldig mange i tråden er åpne for at Depp kan ha slått, det er flere som har skrevet nettopp det flere ganger. Det er heller et kjennetegn for deltagerne i tråden at man har vært avventende grunnet bevisets stilling. Det er heller ikke slik at "man" stort sett har festet sin lit til norske mediers dekning av saken, faktisk har norske medier fått mye kritikk i denne tråden for sin til dels ensidige dekning av saken. Svar heller den som evt har fremhevet Depp som godgutt direkte.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noen her som ønsker å få tråden stengt. Hvorfor bite på agnet? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, vintage said:

Det er noen her som ønsker å få tråden stengt. Hvorfor bite på agnet? 

Vel, man vet jo aldri om det er genuint oppegående og interesserte folk, eller om det er troll og/eller sandblåste personer.

Så man må jo la tvilen få komme slike folk tilgode. 
Ikke at det burde eksistere noe tvil lengre 🤣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Muffin man said:

Tror faktisk brukeren du siterte ikke la ut et agn for at du skulle fortsette brukerdebatten og latterliggjøringen.

Bedre å bare rapportere om folk er ufine istedet for å helle bensin på bålet =))))

👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muffin man skrev (6 timer siden):

Our Insanity: Doing the same things over and over again and expecting  different outcomes

Fun fact: dette sitatet tilhører IKKE Einstein. Det er tatt fra en roman - husker ikke tittelen - om en tennisspillende kvinne!

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muffin man
Lill3My skrev (2 minutter siden):

Fun fact: dette sitatet tilhører IKKE Einstein. Det er tatt fra en roman - husker ikke tittelen - om en tennisspillende kvinne!

Kudos til forfatteren for et godt sitat uansett. Rart Einstein for så mye creds for det.

Sikkert noe av de beste sitatene jeg har lest 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallepalle2 skrev (23 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/Orvo6V/nordmenn-tatoverte-superstjernen-johnny-depp-i-oslo
 

Ref artikkelen i VG om de norske tatovørene, så blir det sagt at det ble konsumert ganske mye alkohol under seansen. Var det ikke slik at han hadde beseirer beistet likevel 😢

Han har misbrukt rusmidler siden han var en gutt, er vel ingenting som tilsier at han har tenkt å stoppe nå. En rusmisbruker må jo stoppe å bruke helt, ellers er faren overhengende stor for å fortsette i samme tralten og i det miljøet med penger og tilgjengelighet han har til rådighet så vil jeg tro det er omtrent umulig å la være (traumene fra barndommen ligger jo der fortsatt). 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (47 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/Orvo6V/nordmenn-tatoverte-superstjernen-johnny-depp-i-oslo
 

Ref artikkelen i VG om de norske tatovørene, så blir det sagt at det ble konsumert ganske mye alkohol under seansen. Var det ikke slik at han hadde beseirer beistet likevel 😢

Han har vel ikke påstått å ha sluttet med annet enn opiater?

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at historieskriving skrives av seierherrene. Selvsagt lett for Depp å gå ut i VG og "være storsinnet" og legge det bak seg, nå som han vant rettssaken, er ikke han som ligger igjen ruinert og har bare venninnene sine og et lite barn igjen. Nå farter han rundt og tatoverer seg, og fester med oslo tattoo hipstere. Du kan tro de sikkert satt og fortalte vitser om det hele. Blir rasende her jeg sitter!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...