Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet
CecilieX skrev (1 time siden):

Jeg får skrive aller først at jeg ikke er på noen side, jeg er ikke fan av verken Depp eller Heard, jeg kjenner meg dermed nokså objektiv. Jeg har fulgt tråden sporadisk og sett noen få klipp fra rettssaken da de dukker opp over alt. 

Det er ikke mulig å renvaske noen av dem. Heard har skyld og Depp har skyld. 

Heard har begått karakterdrap på seg selv, hun står igjen fullstendig ribbet. Saken handler ikke om det. Saken handler om å sannsynliggjøre at hun er et offer for «domestic violence». Om jeg ikke tar feil så er det enighet om at Depp har brukt rus. Jeg har tilgode å se det beskrevet som at det å leve med en rusmisbruker er helt OK. Tvert i mot vil rus gjøre noe med deg som vil ha effekt på din evne til å være en god partner. Jo mer du ruser deg, jo mindre settes du i stand til å fungere godt relasjonelt. Å leve med en rusmisbruker kan være svært psykisk belastende og da er vi over på påstanden: Kan dette oppleves som så psykisk belastende at det faller i kategorien offer for «domestic violence»? Alle kilder jeg har sjekket inkluderer har psykisk vold med i definisjonen. Blant annet denne: 

https://www.findlaw.com/family/domestic-violence/what-is-domestic-violence.html

Det er altså ikke så interessant om han har vært fysisk, så lenge han kan tas på den psykiske delen. Det er det som er kjernen her i forhold til om hun har ærekrenket ham. Hadde hun belegg for påstanden sin? Det vil jeg tro, fordi en som er påvirket av rus jo nettopp kan være krevende å leve med. Det er vanskelig å forstå at noen avskriver muligheten fullstendig for at Depp ikke har utøvd psykisk vold, gitt hans befatning med rus. 

Poenget er at det ikke er mulig å se for seg at det er «enten eller». Å kategorisk argumentere for Depp sin uskyld virker farget av helt andre ting enn det som er realiteten i saken. Nå har jeg sett for mange advokatserier og har jo tenkt at det er fiksjon, men det som utspiller seg i rettsaken ser ut til å være bygget over samme lest. Hvem greier å grumse til saken mest mulig, slik at det til syvende og sist blir avgjørende hvem man har mest sympati med, men det er altså ikke persondyrkelse dette handler om, men å godtgjøre at Depp kan ha oppført seg på en slik måte at Heard har dekning for påstanden sin. 

Tilføyelse: Ser at den helt konkrete frasen brukt i teksten hennes var «domestic abuse», det sidestilles av FN med «domestic violence» 

https://www.un.org/en/coronavirus/what-is-domestic-abuse

Som jeg skrev tidligere, så er det helt klart krevende å leve med en rusmisbruker. Frustrerende og trist. På meg virker det også som om Amber har hatt mye mer lyst til å være i det forholdet enn Johnny. Han trekker seg unna, hun presser, håner, latterliggjør, trygler osv om at han skal bli. Hun forsøkte å bli sammen med han i to år etter at det ble slutt, han responderte ikke engang. Amber har blitt fremstilt som en gold digger, som kun er sammen med menn som gir henne status. Til og med agenten hennes skrev dette til henne, og han beskrev seg selv som en nær venn på det tidspunktet. Forholdet til Musk bygger jo opp under dette gold digger-inntrykket.

MEN, personlig tror jeg på Amber her. Jeg tror hun var sammen med Johnny fordi hun var dypt forelsket. Og alle som har vært dypt forelsket vet at man ikke er helt tilregnelig i den tilstanden. Legg til to flasker vin daglig, så har du den perfekte storm. Å bli avvist i den tilstanden er grusomt. Johnny trakk seg unna, igjen og igjen. Rusmisbruk er også en form for avvisning. En med Ambers personlighetsforstyrrelse vil reagere akkurat som henne på denne avvisningen. At hun hadde det vondt er det ingen tvil om.

Men er dette det samme som psykisk vold? Nei, det er ikke det. Ved vold i nære relasjoner dannes et traumebånd, og det ser vi ikke her. Amber var åpenbart ikke redd, hun var ikke bundet, hun kunne vandret ut av det forholdet når hun ville og Johnny ville ikke stoppet henne. Hun ble i det forholdet fordi hun ville, fordi hun trodde hun kunne vinne og få Johnny til å være den mannen hun ønsket seg. Rusfri, pen og på knærne etter henne. Johnny, derimot, hadde tydelige tegn på traumebånd.

Ble hun utsatt for fysisk vold? Seksualisert vold? Det vet vi ikke, for hun klarer ikke å komme opp med beviser for det. Ingen har sett blåmerker og lydbåndene hun legger frem har ikke tegn på dette. At Johnny ikke benekter vold i disse opptakene beviser ingen ting. Er det en ting vi har lært i denne rettssaken er at Johnny ikke et typen som protesterer verbalt. Er han ikke enig, så viser han det med kroppsspråk. Han himler med øynene, drar på smilebåndet og rister på hodet. Han er tross alt skuespiller, nonverbalt språk er det han er best på. Det er alltid noen andre som skriver replikkene. Dette kommer ikke frem på lydopptak…

Neste punkt er om artikkelen omhandlet han. Det gjorde den, i følge Organisasjonen som hjalp til å skrive den. Det var de som fjernet navnet hans, for Amber navnga han i de første utkastene.

Siste punkt er om han mistet karrieren på grunn av denne artikkelen. Personlig tror jeg han klarte å kjøre den i grøfta selv, på grunn av rusmisbruk og dårlig helse. Men agenten har vitnet om at han mistet rollen som Jack Sparrow på grunn av denne, så da har han egentlig bevis for dette.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tanuki skrev (På 29.4.2022 den 7.22):

Han har innrømmet og ha mishandlet henne og.

Har han? Link?

• Liker 5
Skrevet
Hatsumomo skrev (På 29.4.2022 den 9.22):

Hva kan grunnen være at de har trukket seg?

Fant de ut at hun har løyet til dem?

• Liker 2
Skrevet
Felis skrev (22 timer siden):

Etter dette fortsatte hun å sende tekstmeldinger til talentspeideren om hvor mye hun savnet Johnny, og ville at han skulle overlevere håndskrevne brev til han. Den siste meldingen var i 2018. Det virker unektelig litt rart at ei dame, som har vært utsatt for mishandling og seksualisert vold i den grad at hun har skaffet seg besøksforbud mot han, fortsetter å jakte på han....

Det er ikke helt uvanlig. Selv om noen er utsatt for vold så betyr ikke det at de ikke kan ha sterke følelser for voldsutøveren.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kassiopeia skrev (21 timer siden):

For meg virker de begge to skyldige som voldelige parter i det forholdet. Man kan gjerne diskutere seg grønn på hvem som var "mest" skadelig, og utifra flere av de lydopptakene er det absolutt AH som framstår som den mest provoserende og regelrett småpsykotiske. Likevel synes jeg JD fans er alt for ukritisk til hans oppførsel, og finner alt for mange unnskyldninger for det han har sagt og gjort.

F.eks måten han har snakket om henne til andre på meldinger, eller måten han snakker til henne. Folk unnskylder ham med at de "skjønner den svarte humoren hans", og at han har blitt "dyttet til bristepunktet hvor" 'alle' ville slengt dritt om partneren sin uten at man mener alvor" - men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det faktisk ikke greit. Å leve under psykisk belastende omgivelser betyr IKKE at det er greit å snakke så grovt og trakasserende om og til andre! Jeg blir faktisk mildt sagt sjokkert når jeg leser hvor lett andre unnskylder ham for dette, inkludert her inne.

Dette gir null mening. Du mener begge virker skyldige i vold, men det eneste du klarer å peke på hos Depp er at han har snakket stygt om henne i tekstmeldinger til andre?!

Hvordan har han snakket om henne på meldinger til andre?

Hvordan snakker han til henne?

Du må nesten komme med noe konkret her. Hvis den ene driver med fysisk og psykisk mishandling, og den andre svarer med å slenge litt dritt, er virkelig begge like ansvarlige?!

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kassiopeia skrev (16 timer siden):

Måten han snakker til henne på mange av de kjente lydopptakene er svært grove og krenkende. Han kaller henne forferdelig mye stygge ting. Akkurat som hun gjør mot ham, men forskjellen er jo at 99 % av de som mener noe om denne saken finner bare hennes oppførsel som voldelig og hans oppførsel blir unnskyldet. 

Hvilke lydopptak?

Har du noen konkrete eksempler?

Psykisk mishandling forutsetter gjerne at den ene har et overtak. Det å slenge dritt i seg selv er ikke nødvendigvis psykisk vold. Psykisk vold handler gjerne om at den ene parten lever under kontroll og manipulasjon, og blir trykket ned i søla:

https://dinutvei.no/vold-i-naere-relasjoner/hva-er-psykisk-vold/

Endret av jabx
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
jabx skrev (5 minutter siden):

Dette gir null mening. Du mener begge virker skyldige i vold, men det eneste du klarer å peke på hos Depp er at han har snakket stygt om henne i tekstmeldinger til andre?!

Hvordan har han snakket om henne på meldinger til andre?

Du må nesten komme med noe konkret her. Hvis den ene driver med fysisk og psykisk mishandling, og den andre svarer med å slenge litt dritt, er virkelig begge like ansvarlige?!

Ikke nødvendigvis, å bli utsatt for psykisk og fysisk mishandling gjør deg veldig sliten, det er ikke alle som vet hvordan de skal takle det og tyr til med samme mynt.

• Liker 1
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (15 timer siden):

Slutt å gå i offerrollen

Litt som Heard pleier å gjøre? 🤣

• Liker 7
Gjest CecilieX
Skrevet
Felis skrev (9 minutter siden):

Som jeg skrev tidligere, så er det helt klart krevende å leve med en rusmisbruker. Frustrerende og trist. På meg virker det også som om Amber har hatt mye mer lyst til å være i det forholdet enn Johnny. Han trekker seg unna, hun presser, håner, latterliggjør, trygler osv om at han skal bli. Hun forsøkte å bli sammen med han i to år etter at det ble slutt, han responderte ikke engang. Amber har blitt fremstilt som en gold digger, som kun er sammen med menn som gir henne status. Til og med agenten hennes skrev dette til henne, og han beskrev seg selv som en nær venn på det tidspunktet. Forholdet til Musk bygger jo opp under dette gold digger-inntrykket.

MEN, personlig tror jeg på Amber her. Jeg tror hun var sammen med Johnny fordi hun var dypt forelsket. Og alle som har vært dypt forelsket vet at man ikke er helt tilregnelig i den tilstanden. Legg til to flasker vin daglig, så har du den perfekte storm. Å bli avvist i den tilstanden er grusomt. Johnny trakk seg unna, igjen og igjen. Rusmisbruk er også en form for avvisning. En med Ambers personlighetsforstyrrelse vil reagere akkurat som henne på denne avvisningen. At hun hadde det vondt er det ingen tvil om.

Men er dette det samme som psykisk vold? Nei, det er ikke det. Ved vold i nære relasjoner dannes et traumebånd, og det ser vi ikke her. Amber var åpenbart ikke redd, hun var ikke bundet, hun kunne vandret ut av det forholdet når hun ville og Johnny ville ikke stoppet henne. Hun ble i det forholdet fordi hun ville, fordi hun trodde hun kunne vinne og få Johnny til å være den mannen hun ønsket seg. Rusfri, pen og på knærne etter henne. Johnny, derimot, hadde tydelige tegn på traumebånd.

Ble hun utsatt for fysisk vold? Seksualisert vold? Det vet vi ikke, for hun klarer ikke å komme opp med beviser for det. Ingen har sett blåmerker og lydbåndene hun legger frem har ikke tegn på dette. At Johnny ikke benekter vold i disse opptakene beviser ingen ting. Er det en ting vi har lært i denne rettssaken er at Johnny ikke et typen som protesterer verbalt. Er han ikke enig, så viser han det med kroppsspråk. Han himler med øynene, drar på smilebåndet og rister på hodet. Han er tross alt skuespiller, nonverbalt språk er det han er best på. Det er alltid noen andre som skriver replikkene. Dette kommer ikke frem på lydopptak…

Neste punkt er om artikkelen omhandlet han. Det gjorde den, i følge Organisasjonen som hjalp til å skrive den. Det var de som fjernet navnet hans, for Amber navnga han i de første utkastene.

Siste punkt er om han mistet karrieren på grunn av denne artikkelen. Personlig tror jeg han klarte å kjøre den i grøfta selv, på grunn av rusmisbruk og dårlig helse. Men agenten har vitnet om at han mistet rollen som Jack Sparrow på grunn av denne, så da har han egentlig bevis for dette.

Jeg har aldri hørt noen beskrive det som uproblematisk å leve med en som har en avhengighet til rus. Det har en effekt på partneren selv for de som er psykisk friske. Heard sin psykiske helse er for meg saken uvedkommen, det er ikke slik at fordi hun er psykisk syk så er hennes opplevelse irrelevant eller uriktig. Om en psykisk frisk person hadde levd med Depp så hadde ingen satt spørsmålstegn ved at russvhengigheten hans kunne ha opplevdes som «domestic abuse». Det er regelen og ikke unntaket. Jeg sier bare at det blir merkelig å avfeie det som en mulighet og det er det saken handler om. Jeg har ikke fulgt saken tett nok til å ramse opp eksempler, men om det stemmer at han har bæsjet ( hvor nå det var) så er det et eksemplet på «domestic abuse». Det er saken uvedkommen om Amber Heard har personlighetsforstyrrelse. 

Skrevet
Sanninga skrev (14 timer siden):

Alt du skriver der er jo psykisk vold. Så de har nok begge bidratt og vært usunne for hverandre. 

Jeg må også si det er et skremmende hvor lett mange bare tar en side uten egentlig kjenne vedkommende. Ting kan være helt noe annet på innsiden. Og ikke minst hvor mye stygt mange skriver om mennesker de faktisk ikke kjenner. 

Nei, alt er ikke nødvendigvis psykisk vold. Det kommer an på konteksten.

Vi vet at Heard oppsøkte Depp en gang han var fortvilet og slo/kastet ting rundt seg. Han ville være i fred, men hun ville fange episoden på lyd. Hvis Depp bare vil være i fred og slår i dører av frustrasjon over noe annet men Heard oppsøker ham (for å få ham på lyd for å få "bevis") så er ikke det psykisk vold. Hun er da åpenbart ikke redd, men er kynisk og fyrer opp under det hele så hun kan få ham på lyd.

Dytting er vold isolert sett, men å dytte noen unna i frustrasjon ved en anledning er noe annet enn å bruke vold for å undertrykke noen. Hvis jeg kommer opp i ansiktet ditt og du dytter meg unna så er det teknisk sett vold, men det er en form for mild vold som grenser mot selvforsvar.

Stygge SMSer er kun psykisk vold hvis det er en del av et generelt voldsregime, som ikke er påvist.

Dopbruk er ikke psykisk vold, WTF?

Så her ser vi altså at eksemplene på påstått psykisk vold fra Depp sin side ikke holder vann.

• Liker 24
Skrevet
jabx skrev (6 minutter siden):

Det er ikke helt uvanlig. Selv om noen er utsatt for vold så betyr ikke det at de ikke kan ha sterke følelser for voldsutøveren.

Men det er litt påfallende at denne artikkelen kommer samtidig med den at det endelig går opp for henne at hun ikke får tilbake Depp? Det lukter hevn av hele greia.

I motsetning til mange andre har jeg litt sympati for Amber. Jeg tror hun er offer for concorde effekten (sunc cost). Hun har investert så mye i denne mannen, hun ville ha noe igjen. Det var tydelig for alle at han slet med helsa allerede før han traff henne. Jeg husker at jeg så The Tourist, filmen hvor han traff «narkovennen» sin Paul Bettany. Han var totalt malplassert som leading man, oppblåst og uinspirert. Den var fra 2010, innen 2013 vil jeg tro teamet hans allerede var ganske bekymret. De har sikker mast om diett, joggeturer og døgnrytme. Og selvfølgelig misbruket hans. Amber har rett i en ting, når en fyr som Johnny driter seg ut, så er det en drøss med mennesker som tetter hullene, for han er tross alt levebrødet deres. Han har, som rusmisbrukere flest, sikkert syntes de var slitsomme.  

Og inn seiler Amber, ung og vakker. Hun forstår han, hun lytter til han, masserer egoet hans og trøster han. I halvannet år klarte hun å spille den rollen. Og så klarte hun ikke å late som mer… Hun begynte å sette krav. Han skulle holde armen rundt henne på rød løper, se forelsket ut, møte opp på bursdagsfesten, ikke se så «gammel og feit» ut. Hun syntes sikkert hun hadde krav på valuta for innsatsen. Men Johnny klarte ikke å levere. Han var ruset, egoistisk og avvisende. Man kan si hun kan skylde seg selv, man skal ikke lure en partner bare for å få han på kroken og man kan ikke tvinge noen til å være forelsket i seg. Men at det var vondt har jeg full forståelse for

• Liker 8
Skrevet
CecilieX skrev (2 timer siden):

Om jeg ikke tar feil så er det enighet om at Depp har brukt rus. Jeg har tilgode å se det beskrevet som at det å leve med en rusmisbruker er helt OK. Tvert i mot vil rus gjøre noe med deg som vil ha effekt på din evne til å være en god partner. Jo mer du ruser deg, jo mindre settes du i stand til å fungere godt relasjonelt. Å leve med en rusmisbruker kan være svært psykisk belastende og da er vi over på påstanden: Kan dette oppleves som så psykisk belastende at det faller i kategorien offer for «domestic violence»? Alle kilder jeg har sjekket inkluderer har psykisk vold med i definisjonen. Blant annet denne: 

https://www.findlaw.com/family/domestic-violence/what-is-domestic-violence.html

Det er altså ikke så interessant om han har vært fysisk, så lenge han kan tas på den psykiske delen. Det er det som er kjernen her i forhold til om hun har ærekrenket ham. Hadde hun belegg for påstanden sin? Det vil jeg tro, fordi en som er påvirket av rus jo nettopp kan være krevende å leve med. Det er vanskelig å forstå at noen avskriver muligheten fullstendig for at Depp ikke har utøvd psykisk vold, gitt hans befatning med rus.

Å være en dårlig partner på grunn av rus er ikke mishandling i seg selv.

At noe er psykisk belastende er ikke mishandling i seg selv.

Hva har linken din med saken å gjøre? Det står ikke noe der om at rusmisbruk i seg selv er mishandling.

Det eneste halmstrået du har å klamre deg til er tydeligvis at han ruset seg. Men dette holder ikke.

• Liker 15
Skrevet
CecilieX skrev (12 minutter siden):

Jeg har aldri hørt noen beskrive det som uproblematisk å leve med en som har en avhengighet til rus. Det har en effekt på partneren selv for de som er psykisk friske. Heard sin psykiske helse er for meg saken uvedkommen, det er ikke slik at fordi hun er psykisk syk så er hennes opplevelse irrelevant eller uriktig. Om en psykisk frisk person hadde levd med Depp så hadde ingen satt spørsmålstegn ved at russvhengigheten hans kunne ha opplevdes som «domestic abuse». Det er regelen og ikke unntaket. Jeg sier bare at det blir merkelig å avfeie det som en mulighet og det er det saken handler om. Jeg har ikke fulgt saken tett nok til å ramse opp eksempler, men om det stemmer at han har bæsjet ( hvor nå det var) så er det et eksemplet på «domestic abuse». Det er saken uvedkommen om Amber Heard har personlighetsforstyrrelse. 

Det var Amber som dreit.. I senga hans, og så klappet hun dyna pent over. Derav tilnavnet Amber Turd. Dette kom som en reaksjon på at han kom sent og gikk tidlig på bursdagsfesten hennes. Og at han gjorde det slutt.

• Liker 18
Skrevet
Felis skrev (4 minutter siden):

Det var Amber som dreit.. I senga hans, og så klappet hun dyna pent over. Derav tilnavnet Amber Turd. Dette kom som en reaksjon på at han kom sent og gikk tidlig på bursdagsfesten hennes. Og at han gjorde det slutt.

Deretter kastet hun tingene til JD ut vinduet og stakk til Coachella og ruset seg på «Magic Mushrooms» hele helgen i følge livvakten hun hadde med seg. 

• Liker 18
Skrevet
Ella1 skrev (6 minutter siden):

Deretter kastet hun tingene til JD ut vinduet og stakk til Coachella og ruset seg på «Magic Mushrooms» hele helgen i følge livvakten hun hadde med seg. 

Det visste jeg ikke. Da kan vi kanskje konkludere med at man ikke trenger å følge saken med argusøyne for å få med seg hovedpoengene? Det er gode sammendrag på YouTube, som kun tar for seg fakta, uten å være farget av team Amber og team Johnny. Tar 20 minutter om dagen…

Jer enig i at å utsette partneren for din egen avføring er psykisk vold.

• Liker 7
Skrevet
Ella1 skrev (21 minutter siden):

Hun påstod at han hadde banket henne og slept henne gjennom glass  før turen. Ligger en video på twitter der hun synger og danser i bilturen sammen med vennene sine. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Valyria83 skrev (1 minutt siden):

chrome_skjermdump_1651316013638.png

Bare for sette det litt på spissen. En dame som er ett ekte voldsoffer skrev dette. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

utifra hva jeg har fått med meg i tråden her, så er jo tydeligvis AH også glad i dop. hvorfor er det psykisk mishandling når JD ruser seg, men ikke når AH ruser seg?

• Liker 27
Skrevet

Ny info fra twitter angående forholdet mellom Heard og Musk. Amber har hatt en del sex fester der han har deltatt. Hun har på film at han har sex med en mindreårig.? 

Ikke rart at han har hjulpet henne viss dette stemmer. 

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...