Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Depp_Is_Innocent

Anbefalte innlegg

Tvillingsjel skrev (6 minutter siden):

Nå vet ikke jeg, men hvis AH virkelig har blitt mishandlet av Depp så må det være svært vanskelig å sitte i samme rom som han. Mange voldsofre og overgrepsofre synes det er helt forjævlig å vitne med overgriperen tilstede i rommet, og det er jo ikke vanskelig å forstå.

Tror ikke nødvendigvis at hun lyver om alt, eller at Johnny er en helgen, men virker som om hun smører tykt på og overdriver veldig.  

Endret av Badgald0pest2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns hun fremstår veldig falsk, ansiktsutrykkene er overdrevet. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charactouy skrev (44 minutter siden):

Depp har også ADHD. Det er heller noe annet som foregår hos Heard som gjør at hun ikke forstår hvor lite troverdig hun er og hva galt hun har gjort.

Jeg finner det for øvrig interessant at hun nevnte Adderall når hun listet opp Johnny på alkohol, Johnny på kokain... Adderall er en medisin mot ADHD, den burde ført til at han oppførte seg som et relativt gjennomsnittlig menneske 🤔

Ja, det er også andre diagnoser som hun har slitt med, bipolar mener jeg å ha lest. 

Har adhd selv ( ikke bipolar :P ) så kjente adhd trekkene igjen i henne hehe. Men var ikke klar over at depp også har adhd.  

Endret av lillevill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badgald0pest2 skrev (14 minutter siden):

Er det meningen/normalt å være så emosjonell under et testament? 

Synes det meste virker litt overspill 😬 

Selvsagt er det helt normalt å reagere så emosjonelt når man snakker om vold og overgrep som har skjedd mot seg. Det er jo en utrolig vond og tøff situasjon. Tenker ikke da kun på denne saken, men generelt.

Det er vel heller ingen "rett" måte å reagere på i sånne tilfeller. 

Endret av Clefable
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRaeder skrev (Akkurat nå):

Hun er jo skuespiller. 🤷‍♀️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har i alle fall en eksepsjonelt god hukommelse!🤭

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gratinara

Fælt og si men hva skjer med det underliggende selvgode smilet til Amber under rettsaken? Hvem smiler på den måten, altså "smug smile" når de har gjennomgått noe sånt? Stort sett er jo de som har gjennomgått noe så traumatisk som det hevdes svært nedbrutt og kan også svært ofte tvile på seg selv når det kommer til vold i relasjoner...Tvile på om det de har opplevd er riktig eller ei... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clefable skrev (2 minutter siden):

Selvsagt er det helt normalt å reagere så emosjonelt når man snakker om vold og overgrep som har skjedd mot seg. Det er jo en utrolig vond og tøff situasjon. Tenker ikke da kun på denne saken, men generelt.

Det er vel heller ingen "rett" måte å reagere på i sånne tilfeller. 

Ja det at han har kastet en telefon på henne og slått henne er jo rimelig sprøtt. Jeg kan selv ikke helt forstå hvordan folk får seg til å behandle hverandre så ekstremt, og holde på å mishandle hverandre frem og tilbake. 

Det er et ganske crazy liv de har levd sammen, med masse reising, alkohol, filming, festing, dop. Begge har jo slitt med drikking. Det er jo et slags "umenneskelig" liv med masse stress og kaos som kjendis.  At man blir unormal og utmattet av et sånt liv, og appåtil har begge diagnoser som gjør de spontane og emosjonell utagerende, så blir jo et forhold ekstra vanskelig. Sykt at de også har hatt ansvar for barn ( lily rose, var det ikke ) oppi dette. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om påstanden om at han skal ha overtalt en flyvertinne - på jobb, i flyet - til å ta mdma? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på hvordan hun fremstår når hun forteller det hun angivelig har opplevd, men det kan komme av egne erfaringer. Hun beskriver hendelsene på en helt annen måte enn hva jeg hadde gjort selv, men alle er forskjellige. 

Jeg er også overrasket over alt hun husker, siden jeg selv kun husker datoene til vold dersom det hendte på f.eks. 17. mai, bursdag eller lignende. Jeg har alltid trodd at det var vanlig dersom man har blitt utsatt for vold mange ganger. Men igjen, er klar over at ingen er like.

Denne saken har gjort meg ekstra glad for at vi ikke har jurytjeneste i Norge, for jeg hadde slitt med å ta en avgjørelse. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratinara
lillevill skrev (3 minutter siden):

Ja det at han har kastet en telefon på henne og slått henne er jo rimelig sprøtt. Jeg kan selv ikke helt forstå hvordan folk får seg til å behandle hverandre så ekstremt, og holde på å mishandle hverandre frem og tilbake. 

Det er et ganske crazy liv de har levd sammen, med masse reising, alkohol, filming, festing, dop. Begge har jo slitt med drikking. Det er jo et slags "umenneskelig" liv med masse stress og kaos som kjendis.  At man blir unormal og utmattet av et sånt liv, og appåtil har begge diagnoser som gjør de spontane og emosjonell utagerende, så blir jo et forhold ekstra vanskelig. Sykt at de også har hatt ansvar for barn ( lily rose, var det ikke ) oppi dette. 

Bor Lilly Rose hos far eller mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ambeh
charactouy skrev (Akkurat nå):

Hva tenker dere om påstanden om at han skal ha overtalt en flyvertinne - på jobb, i flyet - til å ta mdma? 

At de burde i så fall kalle inn flyvertinnen som vitne og få henne til å fortelle det med egne ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri sett eller hørt om ofre av vold/overgrep som SMILER mens de prater om personen som skal ha misbrukt dem. Må si at hun putter på tidenes dårligste skuespill

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At JD er en sjalu type kan vel være, Jennifer Grey har sagt det samme når fe var sammen. 
Så at han med dop innabords kan ha oppført seg ufyselig når han er sjalu kan jo være tilfellet - men at hun har gjort sitt for å eskalere de situasjonene har jeg heller ingen problem med å tro. At hun i tillegg kan smøre ekstra på når det kommer til vold, også ingen problem med å tro. 

Men det er ingen tvil om at JD har problemer, det er få folk som er seg selv med dop innabords, hemninger forsvinner og man kan ende opp med å gjøre ting man aldri ville gjort edru.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på ingen måte at Johnny Depp har vært lett å leve med. Vi har jo sett og hørt fra opptak at han kan slamre med skaper og dører, kjefte og bli overstadig beruset og ruset ellers. Han har (hadde?) store problemer med alkohol og rus og det kan være et mareritt i seg selv og ha en partner med slike utfordringer.

Jeg tror derfor ikke at alt Amber Heard sier automatisk er løgn. Men jeg kan ikke fri meg fra at at mye av hennes vitnesutsagn virker overdramatisk. Hun virker kunstig og mer som om hun spiller et manus enn som om hun viser ekte følelser. Det gjelder både hva hun sier og måten hun formulerer seg på. Men nå er jo melodrama og patos mer akseptert i amerikansk kultur enn norsk, så noe kan nok ligge der også.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bøker skrev (2 minutter siden):

Jeg reagerer også på hvordan hun fremstår når hun forteller det hun angivelig har opplevd, men det kan komme av egne erfaringer. Hun beskriver hendelsene på en helt annen måte enn hva jeg hadde gjort selv, men alle er forskjellige. 

Jeg er også overrasket over alt hun husker, siden jeg selv kun husker datoene til vold dersom det hendte på f.eks. 17. mai, bursdag eller lignende. Jeg har alltid trodd at det var vanlig dersom man har blitt utsatt for vold mange ganger. Men igjen, er klar over at ingen er like.

Denne saken har gjort meg ekstra glad for at vi ikke har jurytjeneste i Norge, for jeg hadde slitt med å ta en avgjørelse. 

Dette tenkte jeg på også, jeg har blitt utsatt for massiv vold både i barndommen og i ett forhold som ungdom(19-21 år). Jeg har store problemer med å skille episoder og ca når det skjedde. Detaljer er også vanskelig å huske. 

I tillegg har jeg en svoger som var gift med en veldig dominant og voldelig dame, han har flere ganger fortalt at han har store problemer med å skille de enkelte voldshendelsene, hvor og når mange av de skjedde. Hva som utløste de og hvorfor.

• Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambeh skrev (Akkurat nå):

At de burde i så fall kalle inn flyvertinnen som vitne og få henne til å fortelle det med egne ord.

Det var flere episoder jeg stusset på som burde gå greit å få bekreftet av vitner. Slik jeg forsto Heard var de flere i bilen da Depp angivelig holdt en hund ut vinduet - hvor er vitnene? Og hvor lydtett var den campingbilen/-vognen han brølte til henne i - var det ingen som hørte noe? Ødeleggelsene som eieren av campingplassen ble sint for - kan han bekrefte at dette fant sted?

Og jeg skulle gjerne hørt Lily-Rose fortelle hvordan hun opplevde Bahamas-turen...

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRaeder skrev (9 minutter siden):

Uenig. Jeg synes hun forklarer mye som gjør at brikkene faller på plass….

- Det virker som at J.D har/hadde problemer med å takle hennes seksualitet. Om disse kvinnene han har angrepet vitner og bekrefter A.H sin historie er han på tynn is.

For meg virker det som at de veksler mellom ulike roller og dette gjør det vanskelig for dem å finne sin plass i forhold til den andre:

Hun har åpenlyst «daddy issues» og omtaler seg selv som hans «baby-girl». Han har også omtalt henne som «My girl». I denne konstellasjonen er han den eldre, trygge og hun den yngre og yndige. 

Samtidig er han «røff» (språk og opplevelser med andre bekrefter dette) - hvor hun da velger å stå i mot ham «I take pride in being a tough girl « sier hun. Denne delen av henne er praktisk for ham når han trenger grensesetting i forhold til egen rusproblematikk. Men: så er det da flere episoder hvor han blir sjalu fordi andre kvinner er i følge ham for vennlig med henne. Disse kvinnene er da relativt tilfeldige damer som han selv inviterer inn i samtalen og som han selv initierer kontakt med. Han er jo J.D og selv om han fremstår jordnær er han nok vant med at disse tilfeldige kvinnene (gjetter meg til at den flyvertinna sikkert var en søt skarrende dame) - gir ham oppmerksomhet. Ikke hans biseksuelle kjæreste. Når A.H får «vennlig kontakt» med disse kvinnene er det han som blir utagerende mot kvinnene; «leave my girl alone». Han gjør jo ikke dette for å beskytte A.H mot uønsket seksuell oppmerksomhet. Han gjør det for å markere sitt territorium og være den «røffe og tøffe». 

Hun på sin side svarer denne type adferd (sjalusi) - med konfrontasjon og eller en form for normalisering/toleranse.   

Vi vet jo ikke om de mest graverende forhold som hun beskriver er sann (ren vold) - Men kommer den der flyvertinna og andre kvinnen de rusa seg sammen med rundt bålet og bekrefter A.H sin historie - da er J.D fucked slik jeg ser det. Det er faktisk ille nok det, så får hun bekreftet de historiene har han virkelig driti seg ut, spør du meg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ambeh
charactouy skrev (1 minutt siden):

Det var flere episoder jeg stusset på som burde gå greit å få bekreftet av vitner. Slik jeg forsto Heard var de flere i bilen da Depp angivelig holdt en hund ut vinduet - hvor er vitnene? Og hvor lydtett var den campingbilen/-vognen han brølte til henne i - var det ingen som hørte noe? Ødeleggelsene som eieren av campingplassen ble sint for - kan han bekrefte at dette fant sted?

Og jeg skulle gjerne hørt Lily-Rose fortelle hvordan hun opplevde Bahamas-turen...

Ja, sant det, mye av det hun forteller om burde støttes av vitner. Det kan jo hende det også gjøres etter hvert, det tar seg i alle fall ikke så bra ut dersom hun sitter og forteller alt dette uten at noen vil vitne for henne om disse episodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...