Kaneel Skrevet 9. april 2022 #41 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du har aldri slitt med noen ting, noen gang? Hvorfor tenker du at disse tre tingene er grunnlaget for psykisk friskhet? Og dersom du hypotetisk sett hadde slitt med noe, hvordan tror du det ville ha påvirket måten du så deg selv på? Anonymkode: be565...a63 Vedkommende er narrcissist 🤣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 9. april 2022 #42 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke sliter med noe som helst. Har høy selvtillit, er ikke en sjalu person og takler en hver situasjon forbiddelig. Anonymkode: 9f75f...bc0 Bra for deg. Hvilke situasjoner har du opplevd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #43 Del Skrevet 9. april 2022 "Vi har alle noe." Ja, det er jo helt sant. Noen mindre enn andre, andre i perioder mer eller like mye. Sorg, for eksempel.. Er jo en forferdelig sterk følelse. Det finnes mange typer sorg, men uansett hva som har fremkalt følelsen så er det jo uendelig smertefullt. Noen sørger over tapet av en funksjon (kanskje fødselsskader som gjør at man tisser på seg?), Mens andre sørger over at man ikke har fått barn. Noen mister og andre mister en pappa. Noen klarer ikke å bli gravide mens andre sørger over tapet vennskap. Noen har angst, andre har en tilbøyelighet til å bli deprimerte. Noen begge deler. Noen sliter med tvangstanker eller overdreven redsel for bakterier. Hvis det er slik at de som sliter mer enn andre, som for eksempel kvalifiserer til diagnoser, tror at hvermannsen ikke har sånne problemer, men lever et bekymringsløst liv, så tenker jeg at det er slikt man blir enda sykere av. Man skal ikke tenke at man burde tatt seg sammen fordi "alle har noe", men man bør anerkjenne at man ikke er den eneste som har levd et liv, på godt og vondt. Anonymkode: 60f79...31f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Natterangler Skrevet 9. april 2022 #44 Del Skrevet 9. april 2022 Kaneel skrev (55 minutter siden): Dette! Er bare psyk pas som klarer å tolke og tro(og ønske) at alle har en psyk diagnose 🤣 Jeg sliter psykisk selv og har vært pasient/innlagt noen ganger. Jeg tror som sagt ikke at alle sliter psykisk, tvert imot. Og det er ihvertfall ikke noe jeg ønsker eller unner andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #45 Del Skrevet 9. april 2022 Alle har jo en psykisk helse, og alle vil jo på et eller annet tidspunkt ha en en varierende psykisk helse. Ikke slik at alle blir diagnostisert selvsagt, men det er jo klart at den psykiske helsen vil være dårligere i perioder av livet. Anonymkode: bfac6...485 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #46 Del Skrevet 9. april 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har mange nok venninner til at jeg snakker mye om ufrivillig barnløshet med venninner som har 2-3 barn fra før av, eller til venninner som sliter med det samme. Og holder kjeft til min venninne som mistet sin 3 år gamle datter til kreft. Man støtter hverandre i livskriser. Men man snur seg også mot riktig person for denne støtten. Anonymkode: d418b...991 Men hun som har mistet datteren i kreft vil nok også høre om hverdagsproblemer etterhvert. Anonymkode: 2c206...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 9. april 2022 #47 Del Skrevet 9. april 2022 Lunaris skrev (18 timer siden): Nei. Er han ung? Uerfaren på livet? Vokst opp med foreldre som har støtta han opp og frem? Virker small minded. Tenkte omvendt. At han var godt voksen, har smakt litt på livet og sett andre ( også privat) kjenne på hva det er og leve. At han snakket til en person som du her beskriver. De aller fleste opplever noe traumatisk oppigjennom livet, opplever og se inn i mørket, opplever nedstemthet. Det er forskjell på og ha en psykisk sykdom ( diagnose ) og å være nedstemt når det er en åpenbar årsak. De fleste vil nok ha behov for og snakke med en psykolog Ila livet, ikke fordi de er « gale», men fordi smerte er en del av livet. jeg har aldri møtt et voksent menneske som ikke « har noe». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #48 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Han pratet med en annen ansatt. Stemmer det? Har alle et psykisk problem? Anonymkode: f5bfb...2f1 Vi har alle ting i livet som er vanskelig- og alle har en psykisk helse. Jeg er helt enig med legen: vi har alle noe! Noen kan ha store traumer men håndtere de på en måte som gjør at de har et godt liv, mens andre kan oppleve små hindringer og gå helt i kjelleren. Det handler om personlighet, støtte og mestringsevne. Men ja, vi har alle noe. Jobber selv i psykiatrien og det kan være små marginer mellom ansatt og innlagt. Vi vet aldri hva som kan komme i livet... Anonymkode: 79124...d07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #49 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei det har vi ikke. De fleste mennesker opplever jo opp og nedturer i løpet av livet, men det er en del av det å leve. Så er det mange som har medfødte psykiske sykdommer, og andre igjen som opplever vonde ting i løpet av livet som gjør at de utvikler psykiske plager. Anonymkode: f704b...f73 Psykisk helse som i "alle har noe" er ikke det samme som en psykiatrisk diagnose Anonymkode: 79124...d07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #50 Del Skrevet 9. april 2022 Alle har en psykisk helse, og alle har noe son kan utfordre den til å bli psykisk uhelse. Stort og smått. Så alle har noe, eller alle har sitt å stri med. Sånn er det å være menneske. Anonymkode: 5bb7f...acc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstikk Skrevet 9. april 2022 #51 Del Skrevet 9. april 2022 Alle har en psykisk helse, den må pleies og vedlikeholde på lik linje med vår fysiske helse. Noen har god psykisk helse der andre har en dårlig. Alle vet at eks. sunn mat og trening er bra for fysisk og psykisk helse. Alt henger sammen. Ingen går gjennom livet uten bekymringer eller ubehageligheter, hvordan hver enkelt tar det kan være helt forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #52 Del Skrevet 10. april 2022 Kaneel skrev (På 9.4.2022 den 8.57): Vedkommende er narrcissist 🤣 Akkurat. Svaret tilsier at denne personen er narsissistisk. Derfor vil hen heller ikke være åpen for å utdype svaret sitt. Anonymkode: be565...a63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #53 Del Skrevet 11. april 2022 Ja, alle har selvfølgelig noe de sliter med. Enten de opplever sykdom, død, mobbing, barn med problemer, økonomiske problemer, skilsmisse, voldtekt, overgrep, spiseforstyrrelser, mister jobben, demente foreldre, lærevansker, overvekt, kjærlighetssorg, et cetera. Jeg kjenner ikke et eneste menneske som har unnsluppet smerte, sykdom eller motgang, og jeg kommer fra et helt alminnelig miljø, typisk middelklasse der folk har utdannelse og helt greie jobber. Det er overhodet ikke sånn at man må være såkalt ressurssvak eller psykisk syk for å slite med noe. Noen møter selvsagt mer motgang enn andre og vi har ulike forutsetninger for å takle motgangen vi møter, men vi er alle sårbare overfor noe og vil alle trenge hjelp og støtte fra våre medmennesker i løpet av livet. Anonymkode: ebfd1...411 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #54 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 17.53): Jo, det tror jeg stemmer veldig godt faktisk. Så og si alle mennesker jeg har dypere samtaler sliter med noe psykisk. Ikke nødvendigvis noe man kan diagnostisere eller noe alvorlig, men tror alle mennesker på et punkt i livet føler på en depresjon, sorg, usikkerhet, dårlig selvtillit, utmattelse, angst, tvangstanker eller lignende. Skal godt gjøres å ikke kjenne på det, og jeg tenker vel at det er mer normalt å gjøre det enn å ikke gjøre det. Anonymkode: d6e2d...463 En vernepleier sa det til meg engang, at alle hadde en psykisk helse og slet med noe. Det er jeg 100% enig i og syntes det var flott vernepleiere sa det. Jeg var innlagt på en avdeling, og det er 2 ansatte jeg kunne lett peke ut som hadde psykiske vansker. Den ene en eldre sykepleier, hun var alldeles koko. Heldigvis er hun nå gått av med pensjon. Anonymkode: 0f28d...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå