Gå til innhold

Lage "familietrebok" til barna - noen forslag?

Veggdyret

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så veldig interessert i slektforskningsbiten, men jeg har lyst til å lage et familietrealbum til barna mine. Gjerne av samme type som de digitale fotoalbumene som man kan bestille ferdig utskrevet og innbundet, hvis noen vet hva jeg mener med det? I tillegg til selve familietrefremstillingen (sånn 4-5 ledd bakover i slekta) ønsker jeg å få med bilder av flest mulig av de omtalte, gjerne flere bilder (som ung, voksen, og gammel) dersom det er mulig.

Finnes det noe sånt der ute, eller må jeg komponere det helt fra bunnen av selv? Noen som har sett noe?

(Tenker altså IKKE på de ferdige innbundne bøkene der man må lime inn bilder og skrive for hånd, det vet jeg at finnes, men jeg vil ha en litt mer "proff" tilnærming - i tillegg til at jeg har flere barn, så det hadde vært fint å slippe å lage kopier manuelt...)

Endret av Veggdyret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melder meg å følge opp. Vurderer det selv, men har ikke funnet noe som passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro du kan bruke en vanlig digital fotobok? Jeg har aldri laget en selv men regner med du kan legge til tekst der? Finnes sikkert anetremal på nettet også som du kan bruke dersom du ønsker det. Den største jobben blir å få tak i bilder og scanne dem inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...