Gå til innhold

Ufo eller satellitt?

galaxii

Anbefalte innlegg

Jeg så noe på himmelen nettopp. Så først noe jeg antok var satellitt. Men så lyste den kraftigere, så ble den "satellitt" igjen så lyste den på nytt kraftigere og så ble den mindre og borte i typ satellitt tempo og rett retning gikk den. 

Så er usikker på hva jeg så. Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du ikke vet hva der var, så var det en UFO for deg, per definisjon.

Men noen her i verden vet nok hva det var. Om det ikke var et vær/synsfenomen.

Anonymkode: 16fd3...469

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Satelitt du beskriver der. Det at den øker i blinking osv er sollyset som reflekteres. 

Anonymkode: 29297...08a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kan identifisere det så er det en UFO.

UFO har ingenting med romvesener å gjøre, UFO er bare et flyvende objekt du ikke greier å identifisere . Jeg mener et vanlig fly blir en UFO om du ikke identifisere at det er et fly.

Endret av Gereon Rath
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gereon Rath skrev (4 minutter siden):

Om du ikke kan identifisere det så er det en UFO.

UFO har ingenting med romvesener å gjøre, UFO er bare et flyvende objekt du ikke greier å identifisere . Jeg mener et vanlig fly blir en UFO om du ikke identifisere at det er et fly.

Det er rett det du skriver. Samtidig så har det blitt slik nå at de aller aller fleste forbinder 'UFO' med romskip fra det ytre rom. Og det er vel egentlig helt greit for det er dårlig med andre navn på fenomenet...od du da ikke ønsker at 'flyvende tallerken' skal begynne å bli brukt igjen da. ;)

Anonymkode: 5a8db...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis den beveger seg i relativt rett linje, satelitt. Hvis den vimser i alle retninger, fram og tilbake etc, UFO. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gereon Rath skrev (4 timer siden):

Om du ikke kan identifisere det så er det en UFO

Jeg mener et vanlig fly blir en UFO om du ikke identifisere at det er et fly.

Vel, det er et rimelig lettvint bruk av begrepet. Hvis to stykker står å kikker på himmelen og en kjenner igjen et rutefly eller satellitt flare (som dette er), så er det både ignorant og ukorrekt at personen ved siden av deg likevel skal annonsere til verden at det var en UFO fordi vedkommende nekter å høre på de som vet mer eller ikke vil gjøre research selv. For å hevde med sikkerhet at et objekt er uidentifisert, så bør man kunne hevde med like stor sikkerhet at det IKKE er identifisert... (logisk nok)  Når det er avklart og andre kan fortelle hva det er, kan man ikke lenger gå rundt å kalle det for en UFO. Eller rettere sagt, man kan godt kalle hva som helst for hva du måtte ønske, men din egen kredibilitet vil falle som en stein og ingen tar deg seriøst. Hvis det er målet så er det jo greit nok.

Anonymkode: 22094...783

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Selvfølgelig var det en ufo. Med mange små grønne menn som hadde vært her på Jorden og hentet Gry Jannicke Jarlum. De savnet henne, nemlig. 

Anonymkode: fb25b...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

UFO (Unidentified Flying Objecy) er alt som du kan ikke identifisere.

Anonymkode: 6515c...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 22.55):

UFO (Unidentified Flying Objecy) er alt som du kan ikke identifisere.

Anonymkode: 6515c...b77

Ja det vet jeg at ufo betyr. Men det er ikke av interesse for meg. Jeg lurte på om det er satellitt,  om en satellitt kunne bli større og mindre større og mindre. Jeg har sett ufo tidligere. Dvs jeg så et lys på himmelen i stor fart som tok en U-sving. Det er noe en satellitt ikke kan. 

Endret av galaxii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...