Gå til innhold

Blir du irritert når gjester bruker masterbaderommet, istedenfor gjestetoalettet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Man må ikke gjennom soverommet for å komme til masterbaderommet. Det har inngang fra gangen òg mastersoverommet. Så de går ikke gjennom soverommet.

Du har sett for mange amerikanske boligprogram på tv.

Anonymkode: a0b18...0db

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje de som skal på doen er redd for at dere i stua skal høre på dolydene deres, og derfor går til badet som ligger langt unna stua?? 

Anonymkode: 3d74e...a11

Dette. Jeg har en tarmsykdom som gjør at dobesøkene mine ikke er lydløse akkurat, og jeg har ekstrem angst for at noen skal høre meg (inkl ovenfor Mamma og mannen min).

Klarer ikke å bæsje hvis jeg ikke er sikker på at jeg er i safe distanse fra alle ører. Så jeg hadde garantert brukt badet som er lengst unna. :(

Anonymkode: 3e803...3b9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, bryr meg ikke om det. Kan evt vaske etterpå 

Anonymkode: 839c6...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har sett for mange amerikanske boligprogram på tv.

Anonymkode: a0b18...0db

vårt masterbaderom har kun inngang fra gangen. Langt unna soverommet. Slike bad som man må igjennom soverommet for å gå på er bare elendig planløsning

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Legg gummislangen i skuffen, eller andre steder de kan snoke. Og knyt fast en lapp i slangen, der det står «JEG SER DEG»

Anonymkode: 2eb8c...36b

Jøss du har tillit til dine gjester   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri opplevd at gjester bruker annet enn gjestetoalettet. Med unntak av de som overnatter, de bruker gjestebadet. 

Hva slags gjester er det som bare vandrer gjennom på huset og velger seg et toalett, og ikke bruker det du viser til når de spør, og ved fremtidige besøk? 

Anonymkode: 75318...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en tante, som, da jeg var på familieselskap med barnet mitt og jeg måtte amme og spurte pent om å fø bruke badet, svarte hun syrlig: du kan bruke gjestetoalettet som alle andre!

Er vel en av de siste gangene jeg var der på besøk. Man behandler ikke gjestene sine som dritt heller. Et gjestetoalett fullt av sterkt luktende såper og duftdiller og pyntehåndklær hjelper ikke når det er trangt som bare det og man må amme babyen… 

Anonymkode: 7a5bd...3d6

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en tante, som, da jeg var på familieselskap med barnet mitt og jeg måtte amme og spurte pent om å fø bruke badet, svarte hun syrlig: du kan bruke gjestetoalettet som alle andre!

Er vel en av de siste gangene jeg var der på besøk. Man behandler ikke gjestene sine som dritt heller. Et gjestetoalett fullt av sterkt luktende såper og duftdiller og pyntehåndklær hjelper ikke når det er trangt som bare det og man må amme babyen… 

Anonymkode: 7a5bd...3d6

Jeg svarte rett før deg at jeg forventet bruk av gjestetoalett. 

Men ammende, eller de med behov for å legge baby til en dupp, får bruke vårt soverom dersom gjesterommet er i bruk av andre gjester, og huset ellers er fullt på grunn av høytider å slik. Det er ryddig, og redd opp, så er ofte det beste rommet for slikt. 

Det er stor forskjell på de som bare skal på toalettet en tur, og de som har slike behov. 

Så også noen svarte mtp lyder. Gjestetoalett, gjestebad, og vårt bad, er akkurat like isolert fra stuer og kjøkken. Om ikke hadde jeg også her forstått ønske om å bruke andre bad. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor i all verden skal man snoke på andres bad 😳 Sånne folk tror jeg faktisk ikke at jeg har hatt på besøk.. Jeg regner egentlig med at en del ønsker å bruke badet som er lengst unna selskapet dersom de må på en ordentlig dotur på do, f eks. Da får man litt mer fred. Det gjør meg ingen verdens ting, men nå har jeg bare familie og gode venner på besøk. Er en introvert type som ikke orker stadig gjennomgang av gud og hvermann.

Anonymkode: 3f7cc...8e8

Hehe. Jeg har likt å lukte på ting. Får jeg øye på en parfyme kan jeg bare lukte. Er ikke slik at jeg bruker av det eller stjeler. Samme gjelder sjampo og sånt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Avstand skrev (15 minutter siden):

Hehe. Jeg har likt å lukte på ting. Får jeg øye på en parfyme kan jeg bare lukte. Er ikke slik at jeg bruker av det eller stjeler. Samme gjelder sjampo og sånt. 

Gjør du det på badet hjemme hos folk? Syns jeg er merkelig oppførsel. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gjør du det på badet hjemme hos folk? Syns jeg er merkelig oppførsel. 

Ja. Ser du ikke at jeg skrev det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke rart folk kvier seg for å slippe folk inn på badet når man ser hvordan enkelte oppfører seg. I en annen tråd var det en som tok bilder av undertøyet fra skittentøykurven. 

Anonymkode: 18cc7...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har tre bad/toalett. Gjester får bruke de to som er i 1.etasje. De har ingenting oppe i 2.etasje å gjøre.

Anonymkode: 06902...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg svarte rett før deg at jeg forventet bruk av gjestetoalett. 

Men ammende, eller de med behov for å legge baby til en dupp, får bruke vårt soverom dersom gjesterommet er i bruk av andre gjester, og huset ellers er fullt på grunn av høytider å slik. Det er ryddig, og redd opp, så er ofte det beste rommet for slikt. 

Det er stor forskjell på de som bare skal på toalettet en tur, og de som har slike behov. 

Så også noen svarte mtp lyder. Gjestetoalett, gjestebad, og vårt bad, er akkurat like isolert fra stuer og kjøkken. Om ikke hadde jeg også her forstått ønske om å bruke andre bad. 

Gid a meg.Tror du hadde vært utmerket som streng sjefshusholderske på 1800-tallet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Masterbad, faktisk :hoho: da har jeg lært et nytt ord idag også 

Anonymkode: f61be...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gid a meg.Tror du hadde vært utmerket som streng sjefshusholderske på 1800-tallet.

Hehe, alltid noen som trenger noen å ta ut ting på en ensom fredags kveld ;)

Men om du føler det er helt naturlig at gjester går forbi gjestetoalettet, forbi gjestebadet, gjennom soverommet ditt, og inn på badet ditt, så står du jo fritt til det. Men jeg er ikke streng bare fordi jeg synes dette er noe merkelig oppførsel... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hehe, alltid noen som trenger noen å ta ut ting på en ensom fredags kveld ;)

Men om du føler det er helt naturlig at gjester går forbi gjestetoalettet, forbi gjestebadet, gjennom soverommet ditt, og inn på badet ditt, så står du jo fritt til det. Men jeg er ikke streng bare fordi jeg synes dette er noe merkelig oppførsel... 

Det ER merkelig oppførsel, men det fordrer også at vedkommende vet at det finnes et bad der inne. Eller går de faktisk på leting etter et bad nummer tre? Jeg kjenner mange med to bad, men tror faktisk ikke jeg kjenner noen med tre. Ikke som har vist det frem til gjester i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det ER merkelig oppførsel, men det fordrer også at vedkommende vet at det finnes et bad der inne. Eller går de faktisk på leting etter et bad nummer tre? Jeg kjenner mange med to bad, men tror faktisk ikke jeg kjenner noen med tre. Ikke som har vist det frem til gjester i hvert fall.

Det må de i så tilfelle gjøre.

Alle som er her første gang spør, og holder seg til det badet de blir vist til. 

Derfor jeg skriver at det ville vært sært om noen gjorde dette. Men det er tydeligvis snerpete av meg🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det må de i så tilfelle gjøre.

Alle som er her første gang spør, og holder seg til det badet de blir vist til. 

Derfor jeg skriver at det ville vært sært om noen gjorde dette. Men det er tydeligvis snerpete av meg🤣

Prøver liksom å se scenariet for meg. Noen som sjekker ut to ulike bad og tenker, nei, det må da finnes noe bedre enn dette. Og flyr gjennom etasjer og soverom på leting etter et bad nummer tre 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg blir irritert. Gjestetoalettet ligger nærmest stua og jeg vil såklart at det er det gjestene skal bruke. Familiebadet er for oss. Der kan det plutsellig ligge noen bh'er eller truser i skittentøyskurv som jeg ikke vil gjestene skal se. 

Det går såklart greit i de fleste tilfeller, for man rydder jo litt når man venter besøk. Men har opplevt et par ganger at en (alltid samme) familie kom på uanmeldt besøk og da visste jeg at det var bombe på badet. Sa tydelig ifra at jeg ønsket de, eller rettere sagt venninnes mann, brukte gjestetoalettet, men nei, han ville ned og bruke familiebaderommet. Da ble jeg irritert. 

Anonymkode: 377a5...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...