Gå til innhold

Endelig klar for nummer to


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Så gøy at du prøver på nr 2 😀 Fulgte deg jo sist også! Krysser fingrene for at spiren sitter nå 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smashy skrev (59 minutter siden):

Så gøy at du prøver på nr 2 😀 Fulgte deg jo sist også! Krysser fingrene for at spiren sitter nå 🤞

Takk for det! Husker deg godt fra sist! Er du også prøver igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (2 timer siden):

Takk for det! Husker deg godt fra sist! Er du også prøver igjen?

Så koselig at du husker meg 😊 Nei, vi har ikke bestemt oss for å prøve på nummer to (enda 😄), men vi er litt der at vi tenker "skjer det så skjer det".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smashy skrev (14 minutter siden):

Så koselig at du husker meg 😊 Nei, vi har ikke bestemt oss for å prøve på nummer to (enda 😄), men vi er litt der at vi tenker "skjer det så skjer det".

Skjønner! Det er jo en veldig trivelig fase det også. Litt ekstra spenning, men ingen press og mas. 

Egentlig synes jeg det er mye mer behagelig å prøve på nummer to enn på nummer en. På den første var jeg så utrolig utålmodig og ville ikke miste et sekund til før jeg skulle bli mor. I tillegg var det iblandet usikkerheten om hvorvidt vi kunne få barn. Nå er jeg jo allerede mor, og om aldersforskjellen blir 2,5 år eller 3 år er egentlig ikke så nøye. Så jeg tror det blir mye mindre stress denne runden😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8DPO. Negativ graviditetstest. Murringene og krampene i magen har tatt seg opp, og det føles veldig ut som menssmerter. Har dog lest litt om at testene jeg har brukt (tidligtester fra Metode) har veldig dårlig sensitivitet, og at mange knapt får strek selv ved IKM. Sånn går det når man feilberegner innkjøp av tester. Kjøpte to digitale CB på nett i forkant, men de vil jeg jo ikke sløse unna i denne fasen. Så spørs om jeg ikke kjøper en first response på apoteket som jeg kan teste med på torsdag. Begynner nok uansett å innstille meg på en ny syklus og en ny prøveperiode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9DPO 

Dette er helt sykt. Men jeg tror faktisk jeg er gravid?! På første forsøk! Er det mulig??

En svak blå strek på dagens CB-test, men ikke tvil om at den er der.

Har kjøpt inn flere tester, også digitale, så blir spennende å se om den lille spiren holder seg der. 

98210C8E-4C9A-4263-B1BB-F7A731A21178.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ingen tvil her!!🤩😍 Herregud så fantastisk!😍 Gratulerer🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (1 time siden):

Ååå så spennende!! Ser definitivt streken, håper spiren sitter 🤩

 

Noldi skrev (13 minutter siden):

Absolutt ingen tvil her!!🤩😍 Herregud så fantastisk!😍 Gratulerer🥰

Tusen takk dere❤️❤️ Krysser fingrene for deg fremover, @Noldi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (På 2.5.2022 den 22.28):

Skjønner! Det er jo en veldig trivelig fase det også. Litt ekstra spenning, men ingen press og mas. 

Egentlig synes jeg det er mye mer behagelig å prøve på nummer to enn på nummer en. På den første var jeg så utrolig utålmodig og ville ikke miste et sekund til før jeg skulle bli mor. I tillegg var det iblandet usikkerheten om hvorvidt vi kunne få barn. Nå er jeg jo allerede mor, og om aldersforskjellen blir 2,5 år eller 3 år er egentlig ikke så nøye. Så jeg tror det blir mye mindre stress denne runden😊

Ikke sant! 

Det er akkurat som om jeg skulle skrevet det selv, og det er så deilig å bare ta det som det kommer. For deres del er det jo hyggelig om det klaffer på første forsøk, noe det så absolutt ser ut til ref. ditt siste innlegg! Gratulerer så mye 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smashy skrev (7 minutter siden):

Ikke sant! 

Det er akkurat som om jeg skulle skrevet det selv, og det er så deilig å bare ta det som det kommer. For deres del er det jo hyggelig om det klaffer på første forsøk, noe det så absolutt ser ut til ref. ditt siste innlegg! Gratulerer så mye 😍

Takk for det! Mye kan fremdeles skje siden det er så tidlig, men håper vi har flaks og at dette går hele veien❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO

Har testet med to andre merker, som gir mye svakere utslag enn i går, men jeg ser hvertfall streken. Både metode fra apotek1 og lloyds pharmacy. Håper det bare er at CB er ekstra sensitiv slik at den får sterkere utslag. Har to digitale, men har lyst å spare den ene til IKM på lørdag, og den andre til uka etter for å forhåpentligvis få en indikasjon på stigning. Metode-testene har jeg også 8 stk igjen av, så der får jeg teste daglig fremover for å se etter stigning.

Symptomer: har ikke fått klassiske gravidsymptomer, men har murringer i magen sånn innimellom. Er sliten og trøtt. Sist husket jeg at jeg fikk veldig ømme pupper rundt IKM, så «håper» de kommer denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at clearblue gir sterkere streker, så jeg krysser fingrene for at det gjelder i denne situasjonen også🤞🏼🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 DPO

Legger ved dagens test. Tror den er litt sterkere enn den jeg fikk i går, men fremdeles en ganske svak test. Merker det bekymrer meg litt, siden jeg mener jeg fikk sterkere tester sist graviditet, men da brukte jeg heller ikke dette merket.

Blir spennende å se med den digitale! Noen som har tips til når jeg bør ta denne for å få 2-3? 

08652A4C-A268-43D7-8980-6F3D416D8A32.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring fra det merket, men jeg har erfaring med svake tester 11 dpo🙈 og ett av de har resultert i en frisk liten jente🥰 Testene så tidlig sier liksom ikke alltid så mye om hvordan det går, men jeg har håp🥰 Hadde tatt digital 15dpo, da er man jo i teorien over 2 uker etter eggløsning, og dermed kan man håpe på 2-3 på test😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 DPO og fremdeles svak test. Det så umiddelbart ut som den er svakere enn den fra i går, men når jeg sammenligner bildene er de kanskje like sterke. Klamre deg fast lille krabat! I dag er også IKM. Litt rart å skulle hatt så tidlig IKM med sen eggløsning, men jeg tror rett og slett bare at jeg har kort lutealfase, ikke at syklusen min var forskyvet. Venter uansett til 15 DPO med digital test, og håååper den viser 2-3 da.

7084A204-42BF-4F49-82AF-3539F6F1DCF7.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan ta litt tid å få sterkere test, syns denne ser ut som en sikkelig fin babystrek 🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette ser lovende ut enn så lenge😍 Det er fortsatt tidlig, og selvom du har kort lutealfase bruker kroppen tid på å få festet egget skikkelig, så at du har hcg er jo bare et godt tegn på at kroppen jobber med å feste denne spiren❤️ Et par dager til nå så gleder jeg meg til å se hva den digitale sier😁 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 DPO og dagens test. I dag er den heldigvis markant sterkere ❤️
Har begynt å få litt tegn til uren hud og hormonkviser. I forrige svangerskap mener jeg å huske at jeg hadde mye av det i første trimester, før det roet seg. Kjenner fremdeles ingenting i puppene. Litt murringer i magen innimellom. Ingen mensen, heldigvis! 😊

E2184790-1D7B-41BB-8A0D-4A2D295EF68E.jpeg

Endret av Kassiopeia8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! 2-3 på digital test.

Etter en svak strimmeltest fikk jeg letter panikk og bare måtte teste med digitalt, egentlig en dag før planen. Heldigvis viser den gravid 2-3 og jeg kan puste lettet ut. Jeg tror jeg herved legger bort de semidårlige gravidstrimmeltestene fra metode og heller tester med en ny digital om en ukes tid.

Jeg har selvfølgelig lastet ned utallige gravidapper, og alle sier forskjellig termin. Hvis jeg følger menstermin blir termin 15. januar, og jeg er 4+5. Dette er jeg jo 99% sikker på at ikke stemmer, siden jeg testet etter EL. Så hvis jeg tenker at 14 DPO er 4+0 så er det i dag. Tar utgangspunkt i dette enn så lenge og at termin blir 19. januar.

Formen er ellers fin, ingen tegn til graviditet. Litt ekstra sulten kanskje? 

8598F3F0-B6A4-4DDF-8BB1-F2052E4D0758.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...