Gå til innhold

Endelig klar for nummer to


Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Min andre prøvedagbok her inne der jeg skriver om å prøve på nummer to. Vi begynte egentlig prøvingen i fjor sommer, men valgte av litt forskjellige grunner å utsette det litt. Nå er alt på plass, og vi er nå endelig klare for å prøve på en liten bror eller søster til sønnen vår på 1,5 år. 

Siden fødsel har jeg brukt lang tid på å få syklusen min tilbake til normalt. I lang tid hadde jeg lange sykluser på typ 35 dager, men dette har normalisert til ca 30 nå. 

Jeg har kjøpt inn eggløsningstester og er klar for første PP nå i april. 2023 blir forhåpentligvis året for vår nummer to! 

I dag er CD1, og jeg har fått mensen. Dermed er det bare å vente et par uker før vi kan starte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er mensen over og om noen dager begynner jeg nok med testingen etter EL. Har ikke tenkt å tempe denne prøvingen, hvertfall ikke med det første. Men har kjøpt inn både strimmel EL-tester og Babyplan digital advanced. Hadde veldig god erfaring med dem sist og syns de var utrolig nøyaktige. 

Har de siste årene delvis registrert syklusen min på Flo og Ff, og de anslår litt ulike EL-datoer. Flo tror 24.04, mens FF tror ikke før 27.04. Så da får vi bare se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12 og jeg har nå begynt EL-testingen! Sannsynligvis en ukes tid til jeg får EL, men greit å teste tidlig for å være sikker.  Jeg har brukt både strimmeltester fra Babyplan og Clearblue advanced sin test. Så vi helgarderer litt for å prøve å få det til på forsøk! Begge tester var negative i dag, så ingen overraskelse der.

Tiden for eggløsning kunne egentlig ikke passet bedre. Vi har en rolig helg uten for mange planer. Ikke nødvendigvis en mulighet vi får hver prøveperiode. Så nå ligger forholdene godt til rette!

35A38ADF-ECC8-435C-B72E-27F64F6DEA22.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14. Dagens EL-test synes jeg virker sterkere, men ikke helt positiv. Advanced-testen streika selvfølgelig og ble ugyldig etter jeg hadde helt ut igjen urinet. Derfor tror jeg jeg prøver igjen i ettermiddag/kveld med en ny runde.

Lite symptomer sånn ellers, men har en magefølelse på at det kanskje nærmer seg.

673F0C30-DC5E-41B5-A645-55C5B3FEA221.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16. Negative eggløsningstester både ettermiddag cd14 og cd15. Men i dag fikk jeg blinkende smilefjes på CB Advanced! Så da er noe på gang. Strimmeltesten så svak ut, synes jeg, men jeg stoler veldig på advanced. 

Vi har bestemt oss for å vente til å legge inn aksjer til vi får fast smilefjes, og da gå for samme dag vi får fast smiley pluss dagen etter. 

Legger ved dagens strimmel. Noe uskarpt og skyggefullt bilde, men men. 

Virker som FF husker syklusen min bedre enn Flo. Flo antar at EL er på søndag, mens FF har beregnet det til onsdag! Forrige gang vi prøvde tempet jeg også i tre måneder, og tok eggløsningstester de siste to prøveperiodene. Så jeg vil tro den har lagret disse datoene. Jeg husker også da at jeg ble overrasket over at jeg hadde sen eggløsning i syklusen, men at perioden mellom EL og mens var kort. Jeg mener vel jeg fikk positiv test 8DPO sist eller noe sånt. Blir spennende å se hvordan det blir denne syklusen! Får ikke ha for store håp, men det er hvertfall fint å være i gang!

5399A065-C634-42A4-8875-3A61CE1A7996.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD17 og fremdeles negativ EL-test og blinkende smilefjes, altså høy LH på den avanserte.

Jeg har bladd litt i arkivet og ser at da jeg ble gravid for 2,5 år siden fikk jeg positiv eggløsningstest CD16 og sannsynligvis eggløsning CD18. Det bekymrer meg jo litt at det blir så sent, selv om jeg vet at jeg nok har hatt litt mer ustabile sykluser siden jeg fikk mensen tilbake. Jeg får ta en strimmel til i kveld og håpe at jeg får positive resultater i kveld eller i morgen!

376492B5-8DFF-47DF-8DD4-DF6FE9A2E1F5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ligger ganske likt i syklusen nå, jeg er også på jakt etter eggløsning (cd19…), så det blir spennende å følge løpet ditt såpass likt😁 Satser på at eggløsningen kommer snart for oss begge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (1 time siden):

Vi ligger ganske likt i syklusen nå, jeg er også på jakt etter eggløsning (cd19…), så det blir spennende å følge løpet ditt såpass likt😁 Satser på at eggløsningen kommer snart for oss begge

Spennende! Følger deg i din prøvedagbok også, synes det er veldig hyggelig å følge med på andre som ligger likt i løypa😊 Får håpe det blir eggløsning snart, ja! Hvertfall at den kommer før jeg går tom for eggløsningstester, hehe😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv eggløsningstest🥳

Er i dag på CD18, og får da sannsynligvis EL på CD20. Da er det bare å gønne på!

D3133EAB-5123-4F6E-AF9F-36D97CC185DA.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (30 minutter siden):

Hurra! Så braa🎉 Bare å feire da😁

Hehe, jepp! Fortsatt ingen EL for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (3 timer siden):

Hehe, jepp! Fortsatt ingen EL for deg?

Nei, går treigt her🙈 Fikk EL på dag 30 sist, og på dag 26 de to andre syklusene før det igjen, så er vel bare å smøre seg med tålmodighet dessverre🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noldi skrev (34 minutter siden):

Nei, går treigt her🙈 Fikk EL på dag 30 sist, og på dag 26 de to andre syklusene før det igjen, så er vel bare å smøre seg med tålmodighet dessverre🙈

Skjønner. Kjipt med lange sykluser! Men så lenge du tester finner du jo hvertfall ut av det. Håper det løsner (bokstavelig talt😂) snart for deg også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD20 og 1DPO.
Jeg er rimelig sikker på at jeg fikk eggløsning i går kveld, da jeg fikk magekramper og var oppblåst en halvtimes tid. Før hadde jeg aldri/sjelden smerter forbundet med syklus, men etter jeg hadde korona i november har jeg hatt veldig smertefulle både eggløsning og mensen. 

Fint og spennende å være ferdig med eggløsning, og nå begynner ventetida. Ser for meg å teste om en ukes tid med tidlig test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3DPO i dag. Hadde glemt hvor sykt sakte dagene går når man venter, selv i det hektiske småbarnslivet. 

Jeg har vært veldig oppblåst og hatt murringer de siste par dagene. Regner med det er symptomer på eggløsningen og ikke på noe annet, men man tenker jo «hva hvis?». Det er nok uansett for tidlig at egget skal ha festet seg, det skjer vel først etter 4-5 dager! Altså i morgen eller lørdag. Tenker å teste først på mandag eller tirsdag, 7/8 DPO. Gleeedeer meg til helga er over😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5DPO og føler at denne prøveperioden er veldig rar hittil. Alle dagene DPO har jeg følt på masse symptomer. Ikke nødvendigvis på graviditet - det er vel alt for tidlig, men bare en eggløsning som har tatt på hardt for kroppen. Jeg har vært konstant oppblåst og vond i magen, jeg er ekstra sulten og tørst, sliten og trøtt. Plutselig sovner jeg på sofaen, og det gjør jeg aldri. Jeg har jo er lite håp om at det betyr at kroppen ruger på noe, men vi får se. 3 dager igjen til testing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO, og brant av den første graviditetstesten i dag. Selvsagt blendahvit, og helt tåpelig av meg🙄 Jeg var bare så utrolig gira, og har kjent på masse symptomer hele uka. Men jeg vet jo at 7 DPO er ekstremt tidlig. Sist graviditet så jeg en svak strek 8 DPO, men det betyr jo ikke at det blir det samme denne gangen. Og selvsagt er det jo langt i fra sikkert at jeg er gravid i det hele tatt. Håper på bedre resultater utover uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=7
 

Denne nettsiden hjelper meg en del når jeg er på vei til å ta en graviditetstest alt for tidlig😅 Der kan man trykke på de forskjellige dpo-dagene og se hvor mange prosent gravide som testet positivt og negativt de forskjellige dagene, selv om alle faktisk var gravide! Og på 7 dpo er det 92% som tester negativt, dermed tror jeg egentlig ikke denne testen sier noe om du er gravid eller ikke helt enda🙈

Jeg krysser iallfall fortsatt fingrene for deg i dagene fremover🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (3 timer siden):

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=7
 

Denne nettsiden hjelper meg en del når jeg er på vei til å ta en graviditetstest alt for tidlig😅 Der kan man trykke på de forskjellige dpo-dagene og se hvor mange prosent gravide som testet positivt og negativt de forskjellige dagene, selv om alle faktisk var gravide! Og på 7 dpo er det 92% som tester negativt, dermed tror jeg egentlig ikke denne testen sier noe om du er gravid eller ikke helt enda🙈

Jeg krysser iallfall fortsatt fingrene for deg i dagene fremover🎉

Takk for tips! Denne skal jeg sjekke ut. Nei, jeg vet jo at det ikke indikerer noe som helst. Så føler meg jo litt teit som brukte opp en test 😂 men man tenker hele tiden «hva hvis?!» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...