Gå til innhold

Er så lei av jeans. Hva går du med i stedet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke kjole eller skjørt om sommeren?

Anonymkode: 239b8...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korte jeansskjørt  og svarte strømpebukser i ull. Maxiskjørt. Enkle svarte blyantskjørt. Strikkede genserkjoler med strømpebukser i ull ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chinos er mykt og behagelig å bruke, og du kan pynte de opp med f.eks en bluse til, eller du kan ha vanlig tskjorte/genser/ullgenser til. Kjøper du klassiske chinos med litt smale bein så kan du bruke høye hæler/finsko til når du skal pynte deg sammen med en pen overdel til, eller du kan bruke sneakers/cheelsaboots/sandaler til hverdags 

Disse fra Gant synes jeg er fine, og de er i god kvalitet og stoff (jeg vektlegger det ganske høyt pga da har jeg de i årevis) Disse er 97% bomull og 3% elastan, dvs at de holder fasongen godt og blir ikke saggete i rumpa og knær

https://www.gant.no/fryda-slim-fit-classic-chinos-16

image.jpeg.0839dc7937aaaf8a7f48cff9e23341cb.jpeg
 

Ellers så sverger jeg mye til kjoler. Kjoler er ofte varmere om vinteren enn jeans. Bruker kjoler i lin eller bomull om sommeren og ull eller tykkere bomull om høst/vinter. Når været blir kaldere så bruker jeg alltid sort merinoull-strømpebukse til. Og såklart kjoler med enten 3/4 ermer eller helt langermet. Evt kjole uten ermer men med brede skulderstropper og bruker en ettersittende genser under. Skjortekjoler er også fint. Unngår fullstendig kjoler i polyester/syntetisk stoff pga stoffer puster ikke, blir fort lukt og de holder seg ikke så godt. 

Kjoler på høst/vinter kan du gjøre mye ut av, du kan f.eks bruke en strikkevest over, cardigan eller hjemmestrikket jakke. Er det skikkelig kaldt så kan du bruke ei tynn ullundertrøye under (anbefaler de fra Janus, de har en søt liten blondekant nederst på ermet og de er tynne og ettersittende sånn at det blir ikke klumpete under kjolen. Jeg har både med lange ermer og singlet fra janus). Det, sammen med strømpebukse i merinoull under kjolen og du er god og varm :) i tillegg er det så utrolig mere behagelig å ha på seg enn jeans :) Til sko (til kjoler) så bruker jeg cheelsaboots fra Dr Martens (jeg har ett par uten for og ett par med ullfôr), ankelboots fra Timberland, loafers fra Vagabond eller Uggs på høst/vinter. Om våren/sommeren går det i sneakers eller birkenstock (jeg kan dessverre ikke gå med høye hæler pga sykdom)

Skjørt er også fint å bruke :) samme som med kjole så varierer du type skjørt og stoff ut i fra årstid, og du kan variere med uendelig ulike overdeler. Bluser, tskjorte, strikkavest over blusen/genseren, cardigan/hjemmestrikket jakke, ullgenser..

Det blir sikkert en liten overgang hvis du nesten alltid bruker jeans, men det er en vanesak :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freddy WR.UP er herlige å ha på både i jeans og vanlig stoff. ❤️

Anonymkode: 10bf1...7c3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 8.53):

Hele den snevre omgangskretsen min (vi er ca. nyutdannede og stolte hele gjengen) består av siviløkonomer, jurister, sivilingeniører, og dataingeniører, og selv om vi alle jobber i relativt store kjente selskaper så er det ikke noe særlig med dresscode 😅

Jeg kjøpte jo en egen business garderobe for litt over et år siden med dressbukser for kvinner, bluser og skjorter i ulike hvit og kremtoner, blazere, loafers, og hele pakken. Inntrykket mitt var at de kledde seg fint på intervjuet, men utover det så gikk det i jeans, joggesko, vanlige ullgensere, og til og med en hettegenser i ny og ne. Ingen av oss har faktisk en streng dresscode og casual friday har jeg aldri hørt om utenom amerikanske serier fra 90-tallet 

Anonymkode: b6419...5cd

Nå støtter jeg virkelig ikke posten du siterte, men jeg har jobbet hos en av de fire store (som du bør vite hva er hvis du er i bransjen), og der var det casual friday og blå jeans var ikke «lov» ellers. Men jeg gikk ofte i bluse, blazer og sorte skinny. Det var innenfor. 

Anonymkode: 9c15d...cb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bukser hver dag i jobb, når jeg har fri så bruker jeg nesten aldri bukse. Hopper over i skjørt eller kjole på fritiden. Bukser er ikke veldig behagelig og gå i selv om jeg har fasong som kler det.Nå er høsten kommet så det går i strømpebukse under, der varierer jeg denier ettersom hvor kaldt det er.

Anonymkode: 0af9e...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...