Gå til innhold

Er så lei av jeans. Hva går du med i stedet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Altså. Du trenger ikke være frekk med de som faktisk forsøker å hjelpe deg... Nå angrer jeg på at jeg svarte deg tidligere i tråden. 

Anonymkode: a7f4e...957

Herlighet. Mulig å være så hårsår?

Anonymkode: b8daa...f64

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I de fleste av de yrkesgruppene du nevner der kan man ofte gå i jeans da

Anonymkode: ffce9...a27

Selvsagt. Merkelig uttalelse😌

Anonymkode: b8daa...f64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan ikke ha møtt så mange yrkesgrupper 😅

De fleste jeg kjenner kan ikke det. 

Her er vi jurist og lege. Kjenner og økonomer, eiendomsmeglere, biologer, farmasøyter, sivinger.... Enkelte kan riktignok ha på seg en pen jeans på casual friday. Men på ingen måte slike som er vist i HI. 

Anonymkode: a7f4e...957

Wow, du har en snever omgangskrets av de nevnte yrkesgruppene. Kjenner du bare folk som jobber i samme stive bransje? 

10 hours ago, AnonymBruker said:

Men veldig få i privat sektor går med jeans (unntatt lager osv).

Anonymkode: fb232...a52

Veldig mange i privat sektor går i jeans. *Veldig* mange. 

Anonymkode: 75778...f00

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeans brukes i de fleste bransjer, men for mange er det utenkelig å bruke jeans på jobb da det er et arbeiderklasse plagg for arbeidere. 

Anonymkode: 37c81...5fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeans brukes i de fleste bransjer, men for mange er det utenkelig å bruke jeans på jobb da det er et arbeiderklasse plagg for arbeidere. 

Anonymkode: 37c81...5fd

Det var da en voldsomt konservativ og arrogant holdning - med orddelingsfeil.....

Anonymkode: 5f512...37b

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken stil du foretrekker, TS, men sjekk ut instagramkontoene til Ewelina Kanty og Symphony of Silk. Riktignok bruker de en del jeans, men også mye andre buksetyper, kjoler og skjørt. Kanskje du kan finne litt inspirasjon der :) 

Anonymkode: 5f512...37b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker som regel svarte «dressbukser». De bruker jeg sammen med alt og det ts kanskje bruker til jeans - strikkegensere, skjorter, cardigans og vester. Siden jeg bruker de svarte buksene mye, kjøper jeg ganske dyre bukser, og passer på at de har passform som passer meg. Kjøper Filippa k og div. «voksen dame-merke» med god kvalitet. En random svart bukse fra vero moda feks synes jeg totalt ødelegger looken jeg prøver å oppnå.

Anonymkode: c6a6c...9a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du kan ikke ha møtt så mange yrkesgrupper 😅

De fleste jeg kjenner kan ikke det. 

Her er vi jurist og lege. Kjenner og økonomer, eiendomsmeglere, biologer, farmasøyter, sivinger.... Enkelte kan riktignok ha på seg en pen jeans på casual friday. Men på ingen måte slike som er vist i HI. 

Anonymkode: a7f4e...957

Hele den snevre omgangskretsen min (vi er ca. nyutdannede og stolte hele gjengen) består av siviløkonomer, jurister, sivilingeniører, og dataingeniører, og selv om vi alle jobber i relativt store kjente selskaper så er det ikke noe særlig med dresscode 😅

Jeg kjøpte jo en egen business garderobe for litt over et år siden med dressbukser for kvinner, bluser og skjorter i ulike hvit og kremtoner, blazere, loafers, og hele pakken. Inntrykket mitt var at de kledde seg fint på intervjuet, men utover det så gikk det i jeans, joggesko, vanlige ullgensere, og til og med en hettegenser i ny og ne. Ingen av oss har faktisk en streng dresscode og casual friday har jeg aldri hørt om utenom amerikanske serier fra 90-tallet 

Anonymkode: b6419...5cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeans brukes i de fleste bransjer, men for mange er det utenkelig å bruke jeans på jobb da det er et arbeiderklasse plagg for arbeidere. 

Anonymkode: 37c81...5fd

Slikt er sikkert vanlig i wannabe-miljøer med sosiale klatrere uten manglende refleksjosevner. Vi snakker om jeans her. Faglig dyktighet er viktigere enn noe så banalt som bukser, men det er ikke i alle yrker det er der fokuset ligger, altså fokus på faglig dyktighet. Det var en skivebom av Ab-en som brukte sivinger, leger, biologer som eksempler, eiendomsmeglere og jurister var bedre eksempler😉

Anonymkode: b8daa...f64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 18.52):

Du kan ikke ha møtt så mange yrkesgrupper 😅

De fleste jeg kjenner kan ikke det. 

Her er vi jurist og lege. Kjenner og økonomer, eiendomsmeglere, biologer, farmasøyter, sivinger.... Enkelte kan riktignok ha på seg en pen jeans på casual friday. Men på ingen måte slike som er vist i HI. 

Anonymkode: a7f4e...957

Jeg er jurist og samboeren min er ingeniør, og vi går begge med jeans på jobb innimellom.

Synes likevel ikke jeans er så behagelig, så velger som regel løse eller mer ettersittende dressbukser, kjoler, skjørt og andre tøybukser. 

Anonymkode: dcfff...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 8.49):

Jeg bruker som regel svarte «dressbukser». De bruker jeg sammen med alt og det ts kanskje bruker til jeans - strikkegensere, skjorter, cardigans og vester. Siden jeg bruker de svarte buksene mye, kjøper jeg ganske dyre bukser, og passer på at de har passform som passer meg. Kjøper Filippa k og div. «voksen dame-merke» med god kvalitet. En random svart bukse fra vero moda feks synes jeg totalt ødelegger looken jeg prøver å oppnå.

Anonymkode: c6a6c...9a2


hva heter buksen? Er buksene fra filippa k veldig lange i bena ?

Anonymkode: 45d40...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):


hva heter buksen? Er buksene fra filippa k veldig lange i bena ?

Anonymkode: 45d40...ad8

Har ulike bukser fra Filippa k. Alle har jeg hatt i mange år, så ikke sikkert de lages lenger. Men ville gått i butikk og prøvd mange. Du kan ikke kjøpe bukser på nett (i følge meg). Tror ikke de  er spesielt lange i beina. Men har selv litt lange ben.

Anonymkode: c6a6c...9a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Skjønner jeg godt. Klesvalget på alle bildene var heselige.

Anonymkode: 6bf39...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 18.52):

Du kan ikke ha møtt så mange yrkesgrupper 😅

De fleste jeg kjenner kan ikke det. 

Her er vi jurist og lege. Kjenner og økonomer, eiendomsmeglere, biologer, farmasøyter, sivinger.... Enkelte kan riktignok ha på seg en pen jeans på casual friday. Men på ingen måte slike som er vist i HI. 

Anonymkode: a7f4e...957

De fleste du kjenner?! 
Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke kan. 
Her går ordfører, rådmann, enhetsledere, leger, renholdere, lærere og presten i jeans. 

Anonymkode: 14cbe...2d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 18.52):

Du kan ikke ha møtt så mange yrkesgrupper 😅

De fleste jeg kjenner kan ikke det. 

Her er vi jurist og lege. Kjenner og økonomer, eiendomsmeglere, biologer, farmasøyter, sivinger.... Enkelte kan riktignok ha på seg en pen jeans på casual friday. Men på ingen måte slike som er vist i HI. 

Anonymkode: a7f4e...957

Hvorfor kan ikke en økonom gå med jeans på jobb ? De gjør da det? Ingeniører også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun bukser med strikk i livet og som går ut ved ankelen på buksene. Normal og behagelig bukse for meg som er overvektig. 

Anonymkode: f77ad...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...