Malama Skrevet 12. november 2005 #21 Del Skrevet 12. november 2005 Jeg har hatt el en, muligens to ganger etter at jeg sluttet med p-pillene i mars. Første gangen, edn jeg er litt usikker på, var det bare 8 dager før jeg fikk mens. Det var en totalt 20 dager lang syklus... andr gangen, der er jeg sikker, da hade jeg luatealfase (tiden fra el til mens) på 14 dager, akkurat det som er gjennomsnittet. Jeg hadde ikke el på dag 14 av den grunn da men på dag 46... av min 60 dager lange syklus. Nå er jeg på dag 27 av denne syklusen, og enda ikke noen el. Min tep denne syklsuens så langt varierer i det området du angir (utenom "ekstrempemteraturene" som du sier) Om det er normalt vet ejg ikke, jeg har jo ikke akkurat normale sykluser enda.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 12. november 2005 #22 Del Skrevet 12. november 2005 Jeg hopper jevnt og trutt mellom alt fra 35.90 og 36.45 før EL. Altså ca 0.55 grad. Dette er noe jeg ser er et mønster over flere sykluser. I en vanlig syklus ligger jeg på rundt mellom 0.2 og 0.4 graders “hopp” før EL. Coverline som regel rundt 36.35. Jeg har EL 12-13 dager før mensen. Om dette er en av 34 dager syklusene dine, så kan du fint ha EL på dag 22 uten at det er uvanlig. Det vil da si at du muligens (sier muligens pga at EL tester, spesielt de billige, har en tendens til å leve sitt eget liv) får positiv EL test om et par dager, og temphopp på tirsdag-torsdag om jeg har telt rett her. Og er dette en av de som er litt trege, så kommer temphoppet neste uke. (Typisk at slikt skal skje når man prøver å få oversikt over ting ) Du høres egentlig helt normal ut på meg, men jeg sliter litt med å “se” for meg charten din, så det kan gå litt i surr her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 13. november 2005 Forfatter #23 Del Skrevet 13. november 2005 Ok, jeg får bare se hvordan det går da.. det hele føles bare litt rotete akkurat nå. Håper alt er normalt hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 17. november 2005 Forfatter #24 Del Skrevet 17. november 2005 Ja, nå har jeg fått EL. testet positivt på dag 21 og 22 og negativt på dag 23. nå er jeg på dag 24, og tempen har enda ikke gått opp.. er det vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 17. november 2005 #25 Del Skrevet 17. november 2005 Nei, det er ikke helt vanlig. Kan du ikke legge ut temperaturene dine (eller har du kanskje gjort det tiligere?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. november 2005 #26 Del Skrevet 17. november 2005 Må, atter en gang, si meg enig med Chiquita her. Det er ikke vanlig. Men det hadde vært lettere om vi hadde kjent temperaturene dine. Husk at EL tester bare viser at kroppen gjør seg klar til EL, ikke garanterer at det har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 17. november 2005 Forfatter #27 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg vet at det betyr at kroppen gjør seg klar til EL, men nå jeg da tester negativt igjen, betyr ikke det at det er over da? Og at tempen skal stige? eller kan man ha EL når man tester negativt etter to dager m positiv? Ja, jeg kan vel ikke sende vedlegg eller noe her, så jeg kan ikke legge ut grafen, men jeg kan skrive temperaturene mine her: 36,2 36,2 36,1 36 36 36,1 Hittil er jo alt ganske greit, men så begynner det å svinge: 35,65 (sliten) 36,15 36,2 36 35,8 36,1 35,95 36,85 (syk) 36,3 36,05 36,15 35,8 36,15 (positiv EL test) 35,95 (positiv EL test) 36,15 (negativ EL test igjen) 36,1 (tempen i dag, dag 23) Kan jo hende at tempen stiger i morra da, men jeg hadde liksom forventet at den skulle stige allerede i går da. Huff, huff, jeg spør og graver og føler meg litt til bry her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 17. november 2005 Forfatter #28 Del Skrevet 17. november 2005 Og så kom jeg til å tenke på at hvis EL ikke har vært enda, har jeg nok alt for kort lutealfase Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 17. november 2005 #29 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg vet at det betyr at kroppen gjør seg klar til EL, men nå jeg da tester negativt igjen, betyr ikke det at det er over da? Og at tempen skal stige? eller kan man ha EL når man tester negativt etter to dager m positiv? ← Testene slår ut på et hormon (LH) som stiger i kroppen når kroppen gjør seg klar til å slippe et egg. Det er du får negative tester igjen, kan bety at EL er over, men det trenger ikke å bety det. Det kan også bety at kroppen har "ombestemt seg", og ikke vil slippe noe egg alikevell. Dersom tempen ikke stiger i morgen, så tror jeg ikke at du har hatt EL altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 18. november 2005 Forfatter #30 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Den steg ikke.. 36,13 Kan det være at det systemet med temperaturen ikke fungerer på alle? At kroppstemperaturen min er litt rar....? Det er mye bedre å tenke på enn alternativet... Endret 18. november 2005 av Arielle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå