Gå til innhold

300 bussen i rushtiden, hvordan er det?

Eplekake1

Anbefalte innlegg

Det er årevis siden jeg brukte kollektiv i hverdagen, og tror neppe det blir å bruke bil inn mot Oslo hver dag. Jeg skal snart begynne å pendle fra Lørenskog til Oslo med 300 bussen og lurer på om den står mye i kø og bruker mer enn 30 min under rushen? Hvor tidlig bør jeg dra for unngå den værste køen? Når begynner køen på vei hjem? Er det noe vits å bruke bil inn mot sentrum hvis ikke jobben har parkering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, Eplekake1 said:

Er det noe vits å bruke bil inn mot sentrum hvis ikke jobben har parkering?

Vits og vits, kommer til å bli veldig dyrt da det koster 400-500 kr å pr dag å parkere i sentrum

Anonymkode: 1a586...401

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kollektivtransporten bruker 4-5 ganger så lang tid i forhold til bil, dessuten så er jo kollektivtransport en uhygienisk smittebombe ut av en annen verden og kun egnet for MDG'ere, fattigfolk og andre kommunister.

Anonymkode: c5ea5...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/6/2022 at 11:31 PM, Eplekake1 said:

Det er årevis siden jeg brukte kollektiv i hverdagen, og tror neppe det blir å bruke bil inn mot Oslo hver dag. Jeg skal snart begynne å pendle fra Lørenskog til Oslo med 300 bussen og lurer på om den står mye i kø og bruker mer enn 30 min under rushen? Hvor tidlig bør jeg dra for unngå den værste køen? Når begynner køen på vei hjem? Er det noe vits å bruke bil inn mot sentrum hvis ikke jobben har parkering?

Jeg har tatt den bussen i flere år. Til og fra Helsfyr.

Antar du tar den fra terminalen utenfor Metro? Hvis du tar den før 7 så er det sjelden kø med mindre det har skjedd en ulykke e.l.  Da bruker den vel ikke mer enn 10 min til Helsfyr. Hvor langt skal du ta den og hvor skal du ta den fra på vei hjem?

For å unngå rush på vei hjem bør du komme deg på bussen senest kl. 15. Etter det begynner det å bli trafikk. Du kan risikere å bruke over 30 min mellom Helsfyr og Lørenskog i rushtiden, men det er sjelden. Hvis du tar den fra Oslo bussterminal eller Bjørvika i rushtiden så kan det bli en god del kø og da kan det fort ta lang tid. 

Ikke vits å bruke bil, det tar lenger tid i rushtiden og det koster flesk for både bomringer og parkering.

Bare å spørre hvis du lurer på noe så skal jeg svare så godt jeg kan.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...