Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal betale 4000 pr. måned for dagmammaen til vår datter. Er ikke det dyrt? Det inkluderer tre brødmåltider og litt frukt... Hun skal ha henne fra 8.30 til 15.00.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja....det var litt dyrt, synes jeg.

Vi betaler 3200,-Da får hun middag en gang pr. uke.

Vi foreldre bytter på å kjøpe frukt og kjeks.Vi holder også bleier.

Jeg er kjempefornøyd.

Skrevet

Jeg syns ikke det var dyrt, men så spørs det hvor i Norge det er. Her i Bergen ligger prisene på rundt 4000-5000 kr per barn.

Skrevet

Jeg synes det hørtes dyrt ut.Jeg ville ikke betalt mer enn 3500 max.da er det jo billigere hvis en får plass i barnehage da.men det er vel ikke så lett å få plass der....

Skrevet

Er dette en "svart" eller "hvit" dagmamma?

Dersom hun er "hvit", så er det jo ikke så dyrt. Da kan dere trekke fra utgiftene til dagmamma på selvangivelsen. Dagmamma må jo også da betale skatt av det hun tjener.

Er det derimot en "svart" dagmamma kan det kanskje være litt dyrt, men prisene varierer veldig etter hvor i landet man bor.

Skrevet (endret)

Heisann!

Jeg jobber som dagmamma i ett år nå for å få være hjemme sammen med tulla mi litt lengre. Og fordi jeg selv ikke har fått barnehageplass til henne.

Jeg passer 2 barn.

De betaler 4500 kr hver. Da kan de være her mellom 07.30 - 16.30.

De holder selv bleier,grøt og middag.

Hos meg får de melk, frukt,skiver og Yoghurt.

Disse foreldrene får jo kontantstøtte, så det er ca 1000 kr de tar av egen lomme.

Å jobbe som dagmamma er ganske krevende, og man har et stort ansvar. Jeg hadde ikke villet eller kunnet jobbet for mye mindre en dette. Koser meg veldig, og man blir jo utrolig glad i disse barna. Og når ungene er bare 1 år tror jeg de har veldig godt av å være i en så liten gruppe.

Men jammen er det nok å henge fingrene i, og man er ganske sliten når dagen er omme.

-Charmina

Endret av Charmina
Skrevet

Hei! Jeg kjenner ei som er dagmamma og om noen har ungene der hver dag, hele uken så koster det dem 4500 kr. Da får de vel alt av mat der og holder bleier selv. Middag får de ikke.

Det å være dagmamma er ganske krevende og de bruker jo sitt eget hjem. De skal jo også ha dette som sin inntekt så må jo tenke på hva du selv ville forventet dersom du skulle passet et barn på denne måten. Jeg syns ikke det hørtes dyrt ut, kontantstøtten dekker jo store deler av dette.

Skrevet

Vi betaler kr. 4300.-, og det er inkl. mat (skiver og frukt) og bleier. Kan være der fra 07.00 til 16.30. Vestlandet.

Skrevet (endret)

Vi betaler 1000,- pr. dag. Eller 4500,- for fulltid (8-16 pluss minus). Det inkluderer mat og bleier. Dette er altså i Osloområdet.

Endret av 14062003
Skrevet
Jeg synes det hørtes dyrt ut.Jeg ville ikke betalt mer enn 3500 max.da er det jo billigere hvis en får plass i barnehage da.men det er vel ikke så lett å få plass der....

Hvis man får plass i barnehage, mister man kontantstøtten, så det blir langtfra billigere.

Skrevet
Vi betaler 1000,- pr. dag. Eller 4500,- for fulltid (8-16 pluss minus). Det inkluderer mat og bleier. Dette er altså i Osloområdet.

det var da en dyr dagspris!

:klø:

Skrevet

Det kan godt hende vi betaler mye, men det er ikke lett å få dagmamma her i området. Barnehageplass er jo bare å drømme om...

Skrevet

men 1000kr dagen? Sikker på at det ikke ble skrivefeil?

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke var dyrt. Da sønnen vår hadde dagmamma, betalte vi 1500 kr for to uker, (Mens pappen var i Nordsjøen), fra ca 8-14.30. Det er 12 år siden, og da var det ingen kontantstøtte.

Skrevet

Du betaler vel ikke 20000kr i mnd for ei dagmamma?!?!?!?(forutsatt at det er 5 dager i uken)

Skrevet

Åh, vi betaler 1000,- dagen i måneden. Ikke hver dag. Sorry den misforståelsen. Bruker vi henne 2 dager i uka en måned, blir prisen 2000,-, bruker vi henne 4 dager i uka en måned blir prisen 4000,-. Og fulltid blir 4500,- for en hel måned. Prisen blir da 250,- pr. dag.

Skrevet

Synes ikke det var dyrt. Men som sagt over så har det jo betydning om denne dagmammaen er "svart eller hvit". Her hvor jeg bor(litt utenfor Oslo) tar de helt opp til 6000 kr mnd.

Ganske dyrt, men er også vanskelig å få barnehageplass...så hva gjør man vel ikke for å komme seg ut i jobb igjen.

Skrevet

Vi betaler 3200,- for full plass. Da får de mat, men hvis de skal spise frokost, tar vi det med. Hver fredag har de "klubb" med varm mat. De er ute å leker store deler av dagen, og hver dag møtes flere av dagmammaene i nærheten slik at det på en måte blir som en barenhage. Vi er superfornøyd, og sønnen vår er så glad i henne!

Her i Tromsø har det blitt bygget utrulig mange barnehager de siste årene, målet er full barnehagedekning til jul. Og kanskje de klarer det, ikke så langt i fra i allefall. Men vi er så fornøyd med vår dagmamma at vi har rett og slett ikke brydd oss om å søke barnehageplass... Kanskje vi gjør det når vi trenger pass til nr 2 som kommer i februar. Men det er heldigvis godt over 1 år til.

Skrevet

Glemte å skrive i innlegget mitt at jeg også skatter av denne summen. Da får jeg pensjonspoeng, og kan trekke av for slitasje i hjemmet. Og foreldrene kan trekke av sine utgifter på skatten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...