Gå til innhold

Vi ønsker oss en katt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jeg enig i. En kattunge får man formet litt mer også. Man aner ikke hva slags uvaner eller baggasje en voksen katt kommer med 

Anonymkode: fe3ae...b1a

Det er helt motsatt, er min erfaring. En voksen katt har utviklet personligheten sin, så du kan finne noe som passer, en kattunge vet du ikke hvordan vil bli. Du former ikke katten din på noe annet vis enn å trygge den, men det betyr ikke at den oppfører seg slik du vil likevel. 

Anonymkode: a43bd...3ea

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, Forundret.. said:

Hvis jeg husker riktig så ble vi fortalt at katten måtte være inne i 3 uker før i tiden. 

Hva sies det nå til dags om å flytte en voksen katt, hvor lenge er det anbefalt å holde dem inne? 

Det burde ikke være tøft å ha katten inne da.. Nøkkelen er nok bare tilrettelegging og stimuli. 

Vi hadde haugevis med leker, matpuslespill, tunneler og tårn til henne, men hun kjedet seg likevel mye. Lekte 10-30 minutter med fiskestang og ball 4-5 ganger om dagen, likevel gravde hun i potter, kloret på møbler (ja, har haugevis med klorepinner), rev ned ting. Gikk også tur i bånd. Hun var bare en propell konstant i de ti månedene hun var innekatt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi hadde haugevis med leker, matpuslespill, tunneler og tårn til henne, men hun kjedet seg likevel mye. Lekte 10-30 minutter med fiskestang og ball 4-5 ganger om dagen, likevel gravde hun i potter, kloret på møbler (ja, har haugevis med klorepinner), rev ned ting. Gikk også tur i bånd. Hun var bare en propell konstant i de ti månedene hun var innekatt. 

Kattunger/tenåringskatter har jo en helt ekstrem mengde med energi da, det er vanskelig å tilfredstille de skikkelig i alderen fra 3-12 mnd, uavhengig om de er inne eller ute. Derfor det er veldig lurt både for eier og katt at man skaffer to kattunger sammen, da de kan i mye større grad få tilfredstilt energibehovet av hverandre. Men litt kattestreker må man nesten bare regne med når man får kattunge. Det er jo lettere å holde de inne med tiden da de ikke har så høyt energibehov som når de er små.

Anonymkode: 6704a...0b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Kattunger/tenåringskatter har jo en helt ekstrem mengde med energi da, det er vanskelig å tilfredstille de skikkelig i alderen fra 3-12 mnd, uavhengig om de er inne eller ute. Derfor det er veldig lurt både for eier og katt at man skaffer to kattunger sammen, da de kan i mye større grad få tilfredstilt energibehovet av hverandre. Men litt kattestreker må man nesten bare regne med når man får kattunge. Det er jo lettere å holde de inne med tiden da de ikke har så høyt energibehov som når de er små.

Anonymkode: 6704a...0b8

Jeg er helt enig, jeg svarte brukeren som skrev at det ikke burde vært tøft. Det er min første katt, jeg har lært masse og ville nok adoptert to sammen neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...