Gå til innhold

Hvor skal røykerne få røyke?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jepp, vi burde fått sponset helikopter med pengene vi betaler inn til staten i skyhøye avgifter.  :sjarmor:

Nei, nei, nei. De får dere igjen når dere ligger på sykehuset til behandlig for lungekreft.

Har forsåvidt ikke noe i mot at det røykes utendørs dersom folk hadde vært flinkere til å ikke slenge sneipen rett i inngangspartiet. Lite lekkert når man må gjennom en ankeldyp masse av gamle sneiper for å komme inn på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns forresten ikkje røykarane skulle fått lov til å røyke nokon stader eg.... Det er da ulovleg med narkotika også....

Joda, for røyk og narkotika kan jo sammelignes! :roll::roll::roll::roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. De avgiftene går til å dekke ekstrautgiftene røykerne påfører helsevesenet i og med at de med vitende og vilje velger å utsette seg for helt tydelig helseskade. ;)

Men hvis vi først skal begynne å sammenligne røyk og narkotika som noen her gjør, hva med alle utgiftene de narkomane påfører helsevesenet? og de har jo heller ikke betalt avgifter?? :roll:

Og hva med alle som får lungebetennelse fordi de går med, la oss si, små topper som rekker over navlen? Skal det kreves avgifter på slike klær? Eller på regntøy som inneholder kreftfremkallende stoffer?

Hva med de som bevisst har jobbet i yrker som har høy ulykkesprosent, skal disse skatte mer?

Bare for å sette ting litt på spissen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, for røyk og narkotika kan jo sammelignes!  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:

Klart det kan:

Tobakk er ansett som det verste rusmiddelet vi har. Deretter kommer alkohol. Så noen tyngre stoffer. Til slutt cannabis, og deretter kaffe.

...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. De avgiftene går til å dekke ekstrautgiftene røykerne påfører helsevesenet i og med at de med vitende og vilje velger å utsette seg for helt tydelig helseskade. ;)

Tror du de bruker ALLE de avgiftspengene bare på det??? :overrasket:

Da bør man avgiftsbelegge alle handliger da, for det kan gå til helvete og da skal de betale for det selv

Syns forresten ikkje røykarane skulle fått lov til å røyke nokon stader eg.... Det er da ulovleg med narkotika også....

Hva har du røyka a? Er stor forskjell på disse stoffene.

sigaretter er det mest avhengighetsskapende (selvom narkomane jeg vet sier man blir hekta etter et forsøk med heroin, de første gangene jeg prøvde å røyke sigaretter spøy jeg som en gris). Men jeg vil påsta at det er verre å være heroinist enn røyker

Nei, nei, nei. De får dere igjen når dere ligger på sykehuset til behandlig for lungekreft.

Har forsåvidt ikke noe i mot at det røykes utendørs dersom folk hadde vært flinkere til å ikke slenge sneipen rett i inngangspartiet. Lite lekkert når man må gjennom en ankeldyp masse av gamle sneiper for å komme inn på butikken.

De får sette opp askebegre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det kan:

...!

Joda, dette stemmer såklart 100% siden du har quotet en gjest! :roll:

Vil du virkelig påstå at røyk og feks heroin kan sammenlignes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det kan:

...!

Det er da stor forskjell på narkotika og vanlig tobakk... Hva i allverden er det som gjør dette til det VERSTE rusmiddelet :forvirret:

nå er det noen som bør tenke seg om før de uttaler seg her :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er bare at det, i motsetning til hva angår narkotiske stoffer, ikke er ulovlig hverken å bruke eller selge tobakk. Tobakk, sigarer, sigaretter, sigarillos, pipetobakk, sigarettpapir, snus og skrå er lovlig å omsette på det norske markedet. Hvordan kan noen da sammenligne med narkotika og ulovlighet?

Jeg vet ærlig talt ikke hvor folk skal få lov til å røyke, jeg vet bare at jeg syns de som velger å røyke skal få lov til det. Og jeg syns det er smålig at mange av dere kan protestere på at det røykes ute. Veldig smålig!

(Jeg syns forresten det er ganske utrolig at et land kan innføre en så rigid røykelov som i Norge uten å samtidig forby tobakk! Og sånn for ordens skyld, nei, jeg røyker ikke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dette stemmer såklart 100% siden du har quotet en gjest!

Ja for faste brukere er jo så fulle av kunnskap. Greit å ha gjester å skylde på når det kommer utsagn man ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så vanskelig å forstå at ikke-røykere helst ikke vil stinke røyk eller puste inn røyk? Som det er blitt nevnt før; utendørs, og ikke i folkemengder synes jeg. Og nei, jeg hoster ikke, raper ikke og promper ikke på andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Da ser jeg helst at ingen hoster når jeg er i nærheten. i busskur, i store folkemengder, ved inngangsdører osv. Heller ikke nyser. Og de som bruker en parfyme jeg ikke liker bør også forbys ved lov.

Jeg hoster ikke om jeg ikke puster inn røyk. Som sagt i en annen tråd får det stå til om jeg hoster på en som røyker i nærheten av meg. Akkurat det gir jeg f... i.

De kan røyke der de vil så lenge det er lov, og jeg håper de viser hensyn hvis situasjonen krever det :)

Enig, bortsett fra at jeg ville byttet ut håper med krever.

Om man gjør noe som kan påføre andre ubehag bør man vise hensyn. Er det så vanskelig å forstå? Skal ikke nekte noen å røyke jeg, om de bare kunne unngå steder som inni busskur der det står folk, rett i inngangsdøren til butikker (om de bare kunne flytte seg et par meter så man slipper å gå rett gjennom røykskyen... :roll: ) og ellers der mange mennesker er samlet.

Hvordan kan dere få dette til at folk ikke kan røyke noen steder i det hele tatt? Er ikke meg imot med røykerom, men dere som taler røykernes sak her legger sammen alle dem som taler imot sine argumenter og mener alle mener alt. Det må jo bli feil...

Endret av Violetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så vanskelig å forstå at ikke-røykere helst ikke vil stinke røyk eller puste inn røyk? Som det er blitt nevnt før; utendørs, og ikke i folkemengder synes jeg. Og nei, jeg hoster ikke, raper ikke og promper ikke på andre mennesker.

Men du LUKTER rap og promp!!! hadde du røyka, hadde den deilige røyklukta overskygget dine fæle kroppslukter!! Bare spør de som jobber i utelivsbransjen, det lukter Promp og svette så det griner nå når det ikke får røykes inne mer!!

Og siden vi røykere nesten ikke er inne mere, men står mest ute, må det være dere ikke-røkere som STINKER!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta
Men du LUKTER rap og promp!!! hadde du røyka, hadde den deilige røyklukta overskygget dine fæle kroppslukter!! Bare spør de som jobber i utelivsbransjen, det lukter Promp og svette så det griner nå når det ikke får røykes inne mer!!

Og siden vi røykere nesten ikke er inne mere, men står mest ute, må det være dere ikke-røkere som STINKER!! :roll:

:ler: Dette er normale kroppsfunksjoner, ikke en vane som kun er til skade for en selv og andre. En vesentlig forskjell. Har forresten ikke kjent noen særlig prompelukt ute jeg for min del... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikek vet jeg hvor dere røykere skal være. Mitt forslag er at dere holder dere lengst mulig unna steder der det finnes folk.

Kanskej en tur til "Der ein ikkje skulle tru at nokon ville bu"?

Barn og alle andre bør skånes fra denne elendige, harry, taperaktige, ekle og stygge røykingen. Jeg blir kvalmt av røyk og synes det ser forferdelig ut. De som står og røyker ser helt looser nervevrak ut.

Sorry at jeg var så stygg i ordbruken her altså...det bare kom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Dette er normale kroppsfunksjoner, ikke en vane som kun er til skade for en selv og andre. En vesentlig forskjell. Har forresten ikke kjent noen særlig prompelukt ute jeg for min del... ;)

Nei akkorat, det er fordi vi røykere overskygger disse ufyselige luktene med den flotte røyklokta. HURRA! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, takk for at du sier fra. Tenk at jeg har gått rundt og luktet promp og svette uten å vite det... :roll:

Du kommer med VIRKELIG slående argumenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, takk for at du sier fra. Tenk at jeg har gått rundt og luktet promp og svette uten å vite det...  :roll:

Du kommer med VIRKELIG slående argumenter!

tuuuusen takk, det va så lite.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Nei akkorat, det er fordi vi røykere overskygger disse ufyselige luktene med den flotte røyklokta. HURRA! :klappe:

Men jeg kjenner ikke noe særlig røykelukt på utesteder lenger heller jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...