Gå til innhold

Hvem er det naturlig betaler for hotell på første date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er ikke vanlig å dra på hotell på første date.

O.G. skrev (3 timer siden):

Den som inviterer.

Korrekt.

Anonymkode: c06e4...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det bare meg som får en uggen følelse av dette? Første gangen man skal møtes og så skal det bookes hotellrom? Har vi ikke lært at første møte skal være i offentlig rom? Hotell for å pusa på armen? 

Anonymkode: c2009...201

Enig, veldig uggent. Og hun er bare 22 og aldri vært intim med en mann før, hun sier hun bare vil puse men alle vet at dette her er oppskriften på overgrep :(

Anonymkode: e3f87...1bf

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde aldri blitt med en mann på første date på hotell.

Hvor naiv er det mulig å bli?

Anonymkode: 8b060...95d

Enig! Er over 10 år eldre enn ts og hadde aldri turt det! I tillegg er dette en mann hun ikke har møtt fysisk før en gang! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi skal møtes første gang. Vi møter på hotell da vi ikke ønsker støy og folk rundt oss. Bare se på film og være for oss selv. Prate og hygge.

men hvem betaler hotell?

Anonymkode: 58f80...e1a

Deler 50/50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal møtes første gang. Vi møter på hotell da vi ikke ønsker støy og folk rundt oss. Bare se på film og være for oss selv. Prate og hygge.

men hvem betaler hotell?

Man går ikke på hotell første date, og hvertfall ikke med en du møter for første gang.  fin måte å bli voldtatt på det der. Endeløst naivt. "Se film og være for oss selv" oser av sexforventning. Galskap!

Anonymkode: cf6b3...6c9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

men hvem betaler hotell?

Hehe ... Usj, høres bare helt for jævlig ut da, unnskyld meg? Har forresten aldri opplevd en mann som synes det er helt OK å bare hygge seg i lag, uten noe mas. :P 

Er det en jævla unicorn du sitter og ruger på ?????? :P 

Anonymkode: 2a09a...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic

Man tar aldri første date på hotell, men på offentlig sted med mye ferdsel. Restauranter der det er mange men likevel litt privatliv. Litt casual stemning.  Typ Egon. 

Ikke kino. Ikke hotell. Aldri hjemme hos seg eller daten. 

Hotell er rom med seng. Det er i sengen dere skal sitte/være. Du har praktisk talt sagt ja til å gå til sengs med ham. Ingen anstendig mann ville foreslått dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den som har booket rommet og lagt inn kortet betaler. Drar dere ut og spiser/drikker, kan evt den andre dra kortet der for å jevne ut litt.

Anonymkode: e93ac...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dere betaler begge to. Sånne gamle kjønnsroller er idiotisk. Kvinner som mener at mannen skal betale kan ikke senere forvente at mannen ser på henne som noe annet enn en dørmatte. Siden hun gjør seg både lett på tråden og uselvstendig allerede på første date. 

Anonymkode: 8ecd6...da1

Nei, på ingen måte. Det var en slik klar rollefordeling som gjorde at før holdt en kvinne og en mann sammen hele livet. Jeg skjønner ingen ting av logikken i at hun går over til å bli lett på tråden, uselvstendig og dørmatte dersom hun lar mannen spandere. Hvor i all verden har du slike vrangforestillinger fra? Mannen bør oppmuntres til å ta vare på kvinnen, selv om det er mye rollespill, så er det fornuftig. Kvinner liker å bli verdsatt, uten at de skal behandles som små barn. Å være omtenksom overfor kvinnen er oppdragende for både mannen og kvinnen. Menn trenger å lære seg omsorg, det er ikke like naturlig for alle menn, slik det er for mange kvinner. De kan starte med kvinnen de elsker, deretter fortsetter det med barna de får sammen. Da får du en god mann, og et fint par som respekterer hverandre.

Anonymkode: 237f2...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Date på hotell? Nå har jeg lest det også.

Anonymkode: 1b825...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Date på hotell? Nå har jeg lest det også.

Anonymkode: 1b825...56a

Denne historien har så mye mer 😁

Anonymkode: 58ced...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei, på ingen måte. Det var en slik klar rollefordeling som gjorde at før holdt en kvinne og en mann sammen hele livet. Jeg skjønner ingen ting av logikken i at hun går over til å bli lett på tråden, uselvstendig og dørmatte dersom hun lar mannen spandere. Hvor i all verden har du slike vrangforestillinger fra? Mannen bør oppmuntres til å ta vare på kvinnen, selv om det er mye rollespill, så er det fornuftig. Kvinner liker å bli verdsatt, uten at de skal behandles som små barn. Å være omtenksom overfor kvinnen er oppdragende for både mannen og kvinnen. Menn trenger å lære seg omsorg, det er ikke like naturlig for alle menn, slik det er for mange kvinner. De kan starte med kvinnen de elsker, deretter fortsetter det med barna de får sammen. Da får du en god mann, og et fint par som respekterer hverandre.

Velkommen til 2022, det er lov med likestilling mellom menn og kvinner i et forhold nå. Hvor får du det fra at menn ikke har omsorg? Det er jo like mange kvinner uten omsorg, dette kommer helt ann på person og oppvekst. 
Man deler regningen selvsagt, med mindre en av partene insisterer. Jeg synest at å spandere på den andre personen er innafor når man er på en 2-3 date når dere er litt kjent. 
Det at det alltid har vært et krav om at menn skal betale på første date er forkastelig, det handler om at du som kvinne også kan vise at du er selvstendig (det går seriøst under likestilling).
Det er ikke «hvem som betaler på første date» som avgjør om denne mannen er «god nok» for deg og din fremtid.

Det en første date handler om er at dere skal finne ut om dere vil bli bedre kjent med hverandre, er kjemien riktig osv. Det å henge seg opp i hvem som betaler er jævlig gammeldags og ekkelt gjort. Kanskje det er en som har fått en svær uforventet regning den måneden og dermed må kutte ned på andre utgifter (noe som er ansvarlig). Man vet jo ikke engang hvordan det ekte livet til mannen er på en første date. 

Jeg er kvinne selv som synest det er ubehagelig om jeg ikke får betale min del eller spandere på mannen, spesielt om han har betalt for meg en gang før. Og ha respekt for hverandre er å splitte regningen, eller hver sin gang å betale om det blir noe mer.

Anonymkode: ab192...027

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvordan er det mulig at det er flere andre menn i hotellrommet? Er ikke det tryggt å være i hotell i Norge? Er jo mange folk rundt over alt. Resepsjonist osv? 

Gud så naivt…

Anonymkode: 63291...e87

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS vær så snill og møt daten på en kopp kaffe før dere tar hotell date! Dette kan gå få fryktelig galt på alle måter!

Hvis dere finner ut at dere skal møte på hotell senere deler dere regningen 50/50,

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Grunnen til at de holdt sammen hele livet var pga. kristendom og dårlig økonomi og tradisjon. Vi trenger ikke kjønnsroller i dag når kvinner tjener penger selv og barna er i barnehagen. Det behøver ikke å være sånn at mannen betaler fordi han er mann. Mange damer tenker nå at det er ukomfortabelt å bli spandert på, og menn tenker jo mer penger de bruker jo mer blir det på dem. Samfunnet og særlig datingkulturen er kynisk. Det var bare sånn at før drev de ikke å datet 20 forskjellige i året, de giftet seg og måtte holde sammen. 

Anonymkode: 8ecd6...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skal dere pule så er det naturlig at mannen betaler for hotellrommet. Skal dere ikke pule deler dere 50/50. 

Anonymkode: 0b26a...680

Høres ut som reinspikka prostitusjon i mine ører..

Anonymkode: 22e07...541

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I hovedsak så betaler den som inviterer :) er det avtalt mellom dere synes jeg 50/50 er helt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, på ingen måte. Det var en slik klar rollefordeling som gjorde at før holdt en kvinne og en mann sammen hele livet.

Haha nei det var det ikke! Det var tvang og at kvinner ikke fikk ta høyere utdanning eller jobbe og ha egen inntekt som gjorde at kvinner ikke hadde noe annet valg enn å bli i forholdet resten av livet, også i forhold med vold og overgrep. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tuba skrev (34 minutter siden):

TS vær så snill og møt daten på en kopp kaffe før dere tar hotell date! Dette kan gå få fryktelig galt på alle måter!

Hvis dere finner ut at dere skal møte på hotell senere deler dere regningen 50/50,

Kan gå minst like galt om de tar en kaffe først. Jeg kjenner til en jente som slet veldig psykisk og stolte for mye på fremmede, hun hadde chattet med en eldre mann lenge og møtt han noen ganger for sex, så møtte hun han på hotell, ble bundet fast med tau og ducktape så kom det fire andre menn inn og tok for seg i en brutal gruppevoldtekt. Mannen hun kjente fra før hadde tatt betalt fra hver enkelt og ga hun de pengene og mente at han gjorde hun en tjeneste.... Hun var 19 år da det skjedde

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan gå minst like galt om de tar en kaffe først. Jeg kjenner til en jente som slet veldig psykisk og stolte for mye på fremmede, hun hadde chattet med en eldre mann lenge og møtt han noen ganger for sex, så møtte hun han på hotell, ble bundet fast med tau og ducktape så kom det fire andre menn inn og tok for seg i en brutal gruppevoldtekt. Mannen hun kjente fra før hadde tatt betalt fra hver enkelt og ga hun de pengene og mente at han gjorde hun en tjeneste.... Hun var 19 år da det skjedde

Enig i det! Rett på hotell er uansett galskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...