Såpe Skrevet 2. april 2022 #1 Del Skrevet 2. april 2022 (endret) Strikker med et garn som skal gi 12/10 med pinnestr 7. Jeg strikker visst stramt og selv med pinnestr 8 får jeg 13/10. Skjønner ikke helt at jeg kan strikke SÅ stramt, men sånn er det. Hvis oppskriften sier jeg skal legge opp til 10x12 (120) masker, kan jeg bare legge opp 10 ekstra masker 10x13 = 130 og få riktig str på den måten eller bør jeg helst bytte pinner? Hadde vært greit å strikke med de pinnene jeg har. Endret 2. april 2022 av Såpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
temolitus Skrevet 2. april 2022 #2 Del Skrevet 2. april 2022 Hadde byttet pinner, med mindre du skal strikke skjerf, pannebånd eller lignende så blir det feil når du skal felle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Del Skrevet 2. april 2022 Jeg ville byttet pinner, om du går for endre maskeantall må du huske på det ved senere fellinger og økninger. Så sant du ikke skal strikke noe som ikke trenger øke/felle som teppe, gryteklut, skjer eller lignende. Anonymkode: e9e8a...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Del Skrevet 3. april 2022 Det kommer helt an på hva du skal strikke. Som de over sider er det helt greit på tilbehør eller plagg der størrelsen ikke har noe å si, men sal du strikke f.eks en genser vil du fort få problemer, i alle fall om du ikke er en erfaren strikker som raskt kan gjøre om på oppskriften for å tilpasse. Anonymkode: c9c15...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpe Skrevet 3. april 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 3. april 2022 Hva om jeg strikker en str større, blir det riktig da? Jeg skal strikke en enkel genser med raglanfelling. Synes det allerede det ser løst ut med pinnestr 8 og så finnes ikke disse pinnene jeg liker best i 8,5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 4. april 2022 #6 Del Skrevet 4. april 2022 Såpe skrev (På 2.4.2022 den 23.32): Strikker med et garn som skal gi 12/10 med pinnestr 7. Jeg strikker visst stramt og selv med pinnestr 8 får jeg 13/10. Skjønner ikke helt at jeg kan strikke SÅ stramt, men sånn er det. Hvis oppskriften sier jeg skal legge opp til 10x12 (120) masker, kan jeg bare legge opp 10 ekstra masker 10x13 = 130 og få riktig str på den måten eller bør jeg helst bytte pinner? Hadde vært greit å strikke med de pinnene jeg har. Ja, du har regnet riktig. Hvis du ser at det tilsvarer ca maskeantallet for en størrelse større, kan du strikke den størrelsen i stedet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå