Stonegiant Skrevet 3. april 2022 #61 Del Skrevet 3. april 2022 Håper vi ser mange Ukraina-flagg i år. Mest for å irritere nasjonalister. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gratinara Skrevet 3. april 2022 #62 Del Skrevet 3. april 2022 CrossRoad skrev (5 minutter siden): Det er ingen som synes at man ikke skal bruke det norske flagget på 17. mai og det kommer helt 100% sikkert å være enormt mange norske flagg sammenliknet med flagg fra andre nasjoner. En norsk verdi som jeg setter stor pris på er at vi er inkluderende og samlende. Derfor synes jeg det er kjempeflott at mennesker fra andre land ønsker å feire vår grunnlovsdag sammen med oss. Det er også helt greit at de bruker sitt flagg for å hilse til oss på dagen. For meg viser flagget bare hvor de kommer fra og at de vil delta på feiringen. Det føles ikke som noen som helst slags trussel mot min norske identitet. Den står så fjellstøtt at jeg godt kan inkludere andre. Så russere som ønsker krigen kan flagge med russisk flagg, nazister fra den nordiske motstandsbevegelsen kan flagge med sine flagg, Satanister med sin agenda kan flagge denne dagen, saudi og Midtøsten generelt kan flagge for vår naivitet at vi godtar alt... Høres ut som et flott feiring av vårt demokrati dette her. Spørsmålet faller jo på hvorfor enkelte ikke ønsker å flagge med norskt flagg og flagge for våres verdier denne dagen? Hvorfor anerkjenner de ikke den norske nasjonaldagen og våre verdier? Hvorfor er det nødvendig å flagge for andre land på denne dagen, når vi feier den Norske grunnloven? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 3. april 2022 #63 Del Skrevet 3. april 2022 Stonegiant skrev (1 minutt siden): Håper vi ser mange Ukraina-flagg i år. Mest for å irritere nasjonalister. Så det er greit å flagge det Ukrainske flagget på 17.Mai for Ukraina som nasjon, men feil å flagge det norske flagget for Norge som nasjon?. Ukrainske nasjonalister er vel like stolte over landet sitt som norske nasjonalister, hvorfor er det galt å være nasjonalist?. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 3. april 2022 #64 Del Skrevet 3. april 2022 1 minutt siden, FryNor said: Så det er greit å flagge det Ukrainske flagget på 17.Mai for Ukraina som nasjon, men feil å flagge det norske flagget for Norge som nasjon?. Ikke feil med det norske flagget, nei. 1 minutt siden, FryNor said: Ukrainske nasjonalister er vel like stolte over landet sitt som norske nasjonalister, hvorfor er det galt å være nasjonalist?. Det er min personlige mening som globalist. Jeg mener nasjonalisme holder oss tilbake. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 3. april 2022 #65 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) Gratinara skrev (11 minutter siden): Så russere som ønsker krigen kan flagge med russisk flagg, nazister fra den nordiske motstandsbevegelsen kan flagge med sine flagg, Satanister med sin agenda kan flagge denne dagen, saudi og Midtøsten generelt kan flagge for vår naivitet at vi godtar alt... Høres ut som et flott feiring av vårt demokrati dette her. Spørsmålet faller jo på hvorfor enkelte ikke ønsker å flagge med norskt flagg og flagge for våres verdier denne dagen? Hvorfor anerkjenner de ikke den norske nasjonaldagen og våre verdier? Hvorfor er det nødvendig å flagge for andre land på denne dagen, når vi feier den Norske grunnloven? Nei. Nå diskuterer vi om mennesker fra andre land kan bruke sine flagg for å vise at de feirer den norske nasjonaldagen sammen med oss. Det du skriver om her er en total avsporing (nazisme, satanisme osv). Det kan hende at det ikke føles riktig for enkelte å bruke norsk flagg. Kanskje fordi de ikke føler seg norske hvis de for eksempel er ukrainske flyktninger som bare har vært her et par måneder? Hvorfor er det så farlig om de har med seg sitt eget flagg? Et flagg er bare noe en bruker for å vise at man feirer og det kan vise hvor du kommer fra. Endret 3. april 2022 av CrossRoad 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sankt-Vinger Skrevet 3. april 2022 #66 Del Skrevet 3. april 2022 jeg skal ikke se ett eneste annet flaggg enn norske flagg på 17 mai. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 3. april 2022 #67 Del Skrevet 3. april 2022 CrossRoad skrev (19 minutter siden): Det kan hende at det ikke føles riktig for enkelte å bruke norsk flagg. Kanskje fordi de ikke føler seg norske hvis de for eksempel er ukrainske flyktninger som bare har vært her et par måneder? Hvorfor er det så farlig om de har med seg sitt eget flagg? Et flagg er bare noe en bruker for å vise at man feirer og det kan vise hvor du kommer fra. Jeg kan nærmest love deg at ukrainske flyktninger som har ankommet Norge fra mars av, ikke føler seg norske den 17 mai i år. Den datoen er nok heller ikke det viktigste de går og tenker på akkurat nå. På samme måte som vi sikkert ikke har behov for å vise fram et norskt flagg den 24 august, når det er den Ukrainske nasjonaldagen. Faktisk tør jeg påstå at 95% av nordmenn ikke hadde anelse hvordan det ukrainske flagget så ut før for et par måneder siden. Gratinara er inne på noe vesentlig ovenfor, hva er det med denne aversjonen i forhold til norske flagg på 17 mai? Er det plutselig blitt radikalt og nasjonalistisk og ha en nasjonaldag i et land? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 3. april 2022 #68 Del Skrevet 3. april 2022 Mdg er et komplett rådvill parti. Jeg klarer ikke engang sette fingeren på hva partiet står for. De har drevet skremsel propaganda over lengre tid ved sin politikk forut 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkeramp Skrevet 3. april 2022 #69 Del Skrevet 3. april 2022 Jeg håper vi fyller gatene med norske flagg, det er stas. Ukraina, samene, de har sin dag. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. april 2022 #70 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) Gereon Rath skrev (10 timer siden): – Poenget er ikke å gjøre 17. mai-toget til et demonstrasjonstog, sier MDG-politiker, som setter fyr på flaggdebatten i sosiale medier. https://www.nettavisen.no/norsk-politikk/17-mai/barnetog/debatten-raser-vil-ha-ukrainske-flagg-i-17-mai-toget/s/5-95-437100 Jeg er 100% for å støtte Ukraina, men dette er jeg i mot 17 mai er Norges nasjonaldag og på 17 mai skal det bare være norske flag. Om man vil ha tog med Ukrainske flag så kan man gjøre det enn annen dag. Jeg er prinsipielt mot at det er andre flagg enn det norske i 17.mai-togene. Jeg mener at de ukrainske barna skal absolutt være med på toget og skal vifte med norske flagg samtidig som de som vil (også ikke-ukrainske barn) kan ha et hjerte med fargene i det ukrainske flagget på klærne sine eller noe. Mine barn vifter ikke med mitt hjemlands flagg på 17.mai. De vifter med norske flagg. Mitt hjemlands høytider feirer vi selvfølgelig hjemme med riktig flagg på plass. Endret 3. april 2022 av Drizzt 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 3. april 2022 #71 Del Skrevet 3. april 2022 Gratinara skrev (4 timer siden): Så russere som ønsker krigen kan flagge med russisk flagg, nazister fra den nordiske motstandsbevegelsen kan flagge med sine flagg, Satanister med sin agenda kan flagge denne dagen, saudi og Midtøsten generelt kan flagge for vår naivitet at vi godtar alt... Høres ut som et flott feiring av vårt demokrati dette her. Spørsmålet faller jo på hvorfor enkelte ikke ønsker å flagge med norskt flagg og flagge for våres verdier denne dagen? Hvorfor anerkjenner de ikke den norske nasjonaldagen og våre verdier? Hvorfor er det nødvendig å flagge for andre land på denne dagen, når vi feier den Norske grunnloven? Jeg skal være såpass ærlig at jeg kan forstå og akseptere at enkelte ønsker å flagge med annet flagg som representer deres «andre nasjonale tilhørighet» forutsatt at det ikke bryter med norske kjerneverdier. Det er Norges nasjonaldag og å fronte verdier som åpenlyst bryter tydelig med norske verdier, og dermed kan oppleves som en trussel mot: likestilling, demokrati, ytringsfrihet, - det har ingenting i et 17 mai tog å gjøre. Dermed skal jeg kaste følgende brannbombe inn i diskusjonen: jeg blir mer provosert av å se en burka eller hijab i et 17 mai tog, enn et ukrainsk flagg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 3. april 2022 #72 Del Skrevet 3. april 2022 Kjør på.. 17 mai er den store hyklerdagen hvor vi kun feirer illusjonen om selvstendighet. Hvorfor ikke gjør det skikkelig, veiv med ukrainske og EU flagg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 3. april 2022 #73 Del Skrevet 3. april 2022 Jeg har alltid vært for å tillate andre flagg 17 mai. Jeg synes ikke man skal overtenke. Hvis man ser et svensk flagg så betyr det at noen svensker feirer vår dag og heier på Norge. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HjelpZ Skrevet 3. april 2022 #74 Del Skrevet 3. april 2022 Har aldri vært om å flagge for andre krigsherjede land..det blir for dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 3. april 2022 #75 Del Skrevet 3. april 2022 Får vi lov å vifte med flagget til OUN eller Right Sector? Som har soldater som kjemper tappert for Ukraina? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 3. april 2022 #76 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) Kanskje jeg skal ta å vifte med det palestinske flagget. Det triste med det er at da får jeg nok sure blikk og kanskje tilslengt en kommentar, VS hvis jeg viftet med det ukrainske. Jeg synes det skal være likt, og jeg ser ingenting galt med at folk feirer Norge med kun det norske flagg. Hadde føltes ekstremt unaturlig å vifte med norsk flagg i utlandet på andres nasjonaldag. I år betyr 17 mai ekstra mye nå når vi har sett hvor nær vi har tredje verdenskrig, og vi har sett i detalj hva andre land opplever. Det er ingen skam å vifte med kun det norske flagget. I år har vi all grunn å være stolt og takknemlig. Endret 3. april 2022 av EtLiteTroll 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. april 2022 #77 Del Skrevet 3. april 2022 Synes ikke andre lands flagg har noe i toget å gjøre, dette er en feiring av Norge. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 3. april 2022 #78 Del Skrevet 3. april 2022 Gereon Rath skrev (13 timer siden): – Poenget er ikke å gjøre 17. mai-toget til et demonstrasjonstog, sier MDG-politiker, som setter fyr på flaggdebatten i sosiale medier. https://www.nettavisen.no/norsk-politikk/17-mai/barnetog/debatten-raser-vil-ha-ukrainske-flagg-i-17-mai-toget/s/5-95-437100 Jeg er 100% for å støtte Ukraina, men dette er jeg i mot 17 mai er Norges nasjonaldag og på 17 mai skal det bare være norske flag. Om man vil ha tog med Ukrainske flag så kan man gjøre det enn annen dag. Ukraina fortjener støtte, MEN 17 mai er Norges nasjonaldag. Det er ikke en støttedag, protestdag, ta- med- det -flagg -du -vil -ha -dag, kjemp- for-hva- du-tror-på-dag eller jeg-føler-meg-diskriminert- dag. Eller meg-og -min-religion-dag. Det er Norges nasjonaldag. Det og ingenting annet. Hvis noen vil markere det å støtte Ukraina med et flaggtog så værsågod.- en annen dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 3. april 2022 #79 Del Skrevet 3. april 2022 CrossRoad skrev (7 timer siden): Det er ingen som synes at man ikke skal bruke det norske flagget på 17. mai og det kommer helt 100% sikkert å være enormt mange norske flagg sammenliknet med flagg fra andre nasjoner. En norsk verdi som jeg setter stor pris på er at vi er inkluderende og samlende. Derfor synes jeg det er kjempeflott at mennesker fra andre land ønsker å feire vår grunnlovsdag sammen med oss. Det er også helt greit at de bruker sitt flagg for å hilse til oss på dagen. For meg viser flagget bare hvor de kommer fra og at de vil delta på feiringen. Det føles ikke som noen som helst slags trussel mot min norske identitet. Den står så fjellstøtt at jeg godt kan inkludere andre. dette! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 3. april 2022 #80 Del Skrevet 3. april 2022 Jeg er forsåvidt enig med de som sier utenlandske feil blir litt feil på nasjonaldagen, men det slår meg likevel som en utrolig merkelig ås å velge å dø på. Hvorfor er det så krise om noe dukker opp med et par ukrainske, pakistanske eller svenske flagg i toget? Blir dagen ødelagt for deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg