AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #41 Skrevet 3. april 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: «Hei moren til Pål, kunne dere bare nett ha hentet Per på SFO siden dere bor så nærme?, Jeg er i trafikken og rekker ikke å være der til stengetid» Anonymkode: b3eeb...10f Svar: "NEI. Dersom du ikke rekker å være der til stengetid, anbefales det å dra tidligere, kjøpe ny bil, eller adoptere bort ungen." Anonymkode: 5f817...01b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #42 Skrevet 3. april 2022 Vi bor rett ovenfor en skole. Og jeg elsker det. Kort vei for barna. Kort vei til fotballbane og lekeplass. Og nå når våren kommer og alle er ute igjen? Det er vårtegn for meg🥰 Anonymkode: 6cfe2...d7f 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #43 Skrevet 3. april 2022 Jeg har vokst opp 50 meter unna to skoler, barne - og ungdomsskole ved siden av hverandre, og det var aldri noe problem. Det eneste jeg kan komme på som var litt irriterende, var at folk parkerte langs gjerdet vårt hver eneste 17. mai, slik at det omtrent umulig å komme inn på gårdsplassen. Anonymkode: d4daa...c1f 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #44 Skrevet 3. april 2022 Jeg regner med at du selv er på jobb når det er elever på skolen,så problemet med lyd er ikke så stort. Selv har jeg bodd ved siden av en stor barnehage uten at jeg har brydd meg om lyd. Anonymkode: 92a4a...aea 1
sommermor Skrevet 3. april 2022 #45 Skrevet 3. april 2022 Bråk er jo også riving av hus, bygging av hus og all annen oppussing. Og ikke minst trafikk.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #46 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg snakket selvfølgelig ikke om de ansatte, men at foreldrene til Per ringer foreldrene til Pål siden de vet at de bor i nærheten. Har jobbet på SFO selv og det var ikke sjeldent at andre foreldre kom for å hente andre sine barn fordi deres foreldre satt i kø. (Og jada da må vi ha beskjed fra begge foreldre for å kunne «slippe» barna ut til de)… «Hei moren til Pål, kunne dere bare nett ha hentet Per på SFO siden dere bor så nærme?, Jeg er i trafikken og rekker ikke å være der til stengetid» Anonymkode: b3eeb...10f Det er jo bare å si nei dersom det ikke passer, eller dersom egne barn ikke leker bra sammen med «Per»? 🤷♀️ Jeg tviler på at nærhet til skolen har noe å si i denne sammenhengen (samt at spørsmålet kommer flere ganger dersom man sier nei den første gangen) Det er vel typisk foreldrene til barnas (beste)venner man spør dersom man ikke rekker fram i tide/andre foreldre man kjenner godt. Anonymkode: c8490...bbc 1
-jk- Skrevet 4. april 2022 #47 Skrevet 4. april 2022 Vi bor kort vei unna både barneskole og barnehage. Fra nordveggen vår er det 20-25m til veggen på skolen, fra sørveggen vår ca. 40-50m til barnehagen og fra vestveggen er det 2m til veien (gjennomfartsvei i boligfelt). Vi er ikke plaget av det på noen som helst måte, selv om jeg jobber turnus og ofte må sove på formiddagen. Men vi er generelt lite plaget av støy overalt, henger oss aldri opp i det.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #48 Skrevet 4. april 2022 Nå synes jeg mange var negative her! Jeg er selv litt var for støy, men for dem som er på jobb på dagtid (de aller fleste!) vil jeg mene støyen er å leve med. Jeg synes evigvarende trafikkstøy (selv bare «suset») hadde vært mye verre. Utenom skoletiden er det vel omtrent som å bo ved en lekeplass/en park, det gjør jeg, og det er helt ok. At foreldre sender barna til det nærmeste huset tror jeg ikke noe på. Det er vel også ganske overkommelig at en er med en enkelt gang. Tenk hvor praktisk det vil være med skolevei! Anonymkode: fc1c8...56c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #49 Skrevet 4. april 2022 Der jeg foreløpig leier er barneskolen bak huset, men det er et lite «fjell» mellom. Det bråker noe grusomt, masse hyling og skriking, ca 100 unger som blokkerer gata for å ta buss hjem. Ofte er det kveldsarrangementer med musikk på høytaler der også. Gleder meg til å kjøpe bolig senere i år, stressnivået mitt bør absolutt ned litt. Jeg skal ikke kjøpe ved en skole for å si det sånn. Anonymkode: 9087a...3b6 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #50 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Der jeg foreløpig leier er barneskolen bak huset, men det er et lite «fjell» mellom. Det bråker noe grusomt, masse hyling og skriking, ca 100 unger som blokkerer gata for å ta buss hjem. Ofte er det kveldsarrangementer med musikk på høytaler der også. Gleder meg til å kjøpe bolig senere i år, stressnivået mitt bør absolutt ned litt. Jeg skal ikke kjøpe ved en skole for å si det sånn. Anonymkode: 9087a...3b6 Skal nevnes at jeg er skjermet for innsyn, og merker ikke til kjøringen til/fra skolen da veien og parkeringen ligger noen hus lengre opp. Men vi bor i et område med høylytte barn tydeligvis 😅. Anonymkode: 9087a...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #51 Skrevet 4. april 2022 Vi bor rett ved en ungdomsskole og en barnehage. Vi kan kaste ball til ungdomsskolen fra balkongen vår, og barnehagen er like nært, men rundt hjørnet så vi ser den ikke. Vi har aldri hørt en lyd. Anonymkode: 44ef6...e0c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #52 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi bor rett ved en ungdomsskole og en barnehage. Vi kan kaste ball til ungdomsskolen fra balkongen vår, og barnehagen er like nært, men rundt hjørnet så vi ser den ikke. Vi har aldri hørt en lyd. Anonymkode: 44ef6...e0c Jeg har barnehage, ungdomsskole, barneskole og VGS i umiddelbar nærhet. De andre skolene er ikke nærheten av å bråke like mye som barneskolen, det kan ikke sammenlignes engang. Barnhagen leverer når de ansatte setter på fullt discoparty, og så er det jo alltids en eller annen unge som er høylytt. Ungdomsskole og videregående er jo stille som graven omtrent. Men barneskoler, det høres jo ut som apokalypsen kommer. Anonymkode: 63367...02c 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #53 Skrevet 4. april 2022 Bor rett ved skole og det er ikke noe problem. Anbefaler å sjekke om det er ballbinge eller lignende like ved, lyden av ball er mer irriterende enn lyden av barn, synes jeg. Hvis du vurderer å skaffe deg utekatt er det ikke helt ideelt heller, ellers har det aldri vært noen problemer her. Kanskje litt mye trafikk rundt skoleslutt, men det klaffer med hvordan jeg jobber så det har aldri gjort noe. Anonymkode: 6dbfa...2cf
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #54 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har barnehage, ungdomsskole, barneskole og VGS i umiddelbar nærhet. De andre skolene er ikke nærheten av å bråke like mye som barneskolen, det kan ikke sammenlignes engang. Barnhagen leverer når de ansatte setter på fullt discoparty, og så er det jo alltids en eller annen unge som er høylytt. Ungdomsskole og videregående er jo stille som graven omtrent. Men barneskoler, det høres jo ut som apokalypsen kommer. Anonymkode: 63367...02c Enig, ungdomsskole er jo definitivt ikke det samme som barneskole når det gjelder støy. Ungdomsskoleelever er vel helst inne i friminuttene, om de får lov? Mens barneskolen alltids har en stor gjeng skrikende og ropende unger som «bruker utestemme» i friminuttene. Jeg kan heller aldri huske at vi var utenfor ungdomsskolen på fritiden, mens barneskolen var et mer naturlig samlingspunkt for alle. Ungdomsskoleelever leker vel ikke sånn som barneskoleelever gjør. Anonymkode: 481e3...da7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå