AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Noen som gjør det? Vi har funnet et hus vi liker godt, men den er RETT ved en skole. Terrassen vender mot skolen, men ikke direkte over skolegården. Er det irriterende? Er det mye bråk utover skoletiden? Fordeler? Ulemper? Anonymkode: c6101...681
AprilLudgate Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Jeg kommer ikke til å kjøpe kloss nær skole. En ting er friminutt og slikt, men skolegårder brukes jo ofte på fritiden også. Jeg ville kikket litt for å se om uteplassen nært dere er attraktiv for basket, skating eller har fotballbinge rett ved. De tre tingene der er STØY. 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Skal dere ha barn/har små barn? Ville glatt kjøpt. Anonymkode: aac1e...136 3
Gereon Rath Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Jeg bor i en blokk ikke så langt fra en skole og barnehage. Men min leilighet vender ikke mot skolen eller barnehagen. Så jeg hører ikke noe til barna. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Har du barn som skal gå på den skolen, så kanskje. Men jeg ville personlig unngått det. For mye støy. Hærverk. Trafikk. Anonymkode: ec149...84e 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som gjør det? Vi har funnet et hus vi liker godt, men den er RETT ved en skole. Terrassen vender mot skolen, men ikke direkte over skolegården. Er det irriterende? Er det mye bråk utover skoletiden? Fordeler? Ulemper? Anonymkode: c6101...681 Har barneskole som nærmeste nabo og det kan virkelig ikke anbefales. Det er masse bråk og støy, fotballer/basketballer og så videre havner daglig inn på våres eiendom, mye trafikk i forbindelse med avlevering og henting for nevne noe. Anonymkode: 38765...6d0 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Dra dit i friminutt og se hvor høylydt det er. Jeg hadde aldri gjort det, men jeg er sensitiv for lyd og liker ikke bo tett oppi folk eller bråk. Anonymkode: 150eb...55d 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 Hadde aldri kjøpt like ved skole... Det er litt forskjellig fra område til område da, men det er veldig vanlig at ballbinger og fotballbaner brukes utenom skoletid. Både for venengjenger i alle aldre som vil spille ball, og flere fotball-lag bruker skolers fotballbaner til trening. Mange skoler lager skøytebane på vinteren, som også blir brukt utenom skoletid. Lekeplasser blir fort samlingsplass for alle barna i området i helger og ferie. Jeg bodde noen hundre meter fra en sentrumsnær skole tidligere, der gikk foreldre og politi patrulje på kveldstid fordi det var så mye ungdommer som hang rundt skolen, mye festing og narkotikasalg. En annen ting er trafikken, nå kjøres svært mange barn til skolen, som kan skape mye trafikk. Om skolen ikke har nok parkering selv, så parkerer de ansatte i nærliggende områder. Anonymkode: 60d73...b97 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Skal dere ha barn/har små barn? Ville glatt kjøpt. Anonymkode: aac1e...136 Ja, vi har barn som skal begynne på skolen der om et par år. ts Anonymkode: c6101...681
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 Fløff skrev (49 minutter siden): Jeg kommer ikke til å kjøpe kloss nær skole. En ting er friminutt og slikt, men skolegårder brukes jo ofte på fritiden også. Jeg ville kikket litt for å se om uteplassen nært dere er attraktiv for basket, skating eller har fotballbinge rett ved. De tre tingene der er STØY. Uteplassen vår er mer ved innkjøringen til skolen, så ikke direkte ved noen ballplass eller noe, men ja, det blir nok noe støy. ts Anonymkode: c6101...681
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, vi har barn som skal begynne på skolen der om et par år. ts Anonymkode: c6101...681 Da håper jeg dere er sosiale mennesker for tipper dere blir ringt først når det er foreldre som ikke rekker å hente på SFO, og tipper det blir en greie med at deres hjem blir et samlingspunkt for hele vennegjengen siden det er så nærme skolen. Det er jo vanlig at barn blir med andre hjem/får venner på besøk, men det er jo ofte de som er nærmest som blir det naturlige samlingspunktet. Anonymkode: b3eeb...10f 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #14 Skrevet 2. april 2022 Synes det høres fantastisk ut jeg. Men hadde satt opp hekk/levegg på den delen som vender mot skolen. Anonymkode: becf9...782 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #15 Skrevet 2. april 2022 Jobber dere ikke folkens??? Siden dere irriterer dere over støy på dagtid? Men en ting ville jeg tatt hensyn til, det er om jeg hadde jobbet nattevakt og må sove på dqgtid. Ellers er nå vel et hus innved skolen, med egne barn, bare en positiv ting??? Anonymkode: aa3d5...b6f 8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #16 Skrevet 2. april 2022 Er selv på boligjakt og har dette som en dealbreaker. Det blir mye støy ja Anonymkode: 603c5...d09 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #17 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jobber dere ikke folkens??? Siden dere irriterer dere over støy på dagtid? Anonymkode: aa3d5...b6f Jeg er hjemmeværende. Hadde nok vært stilt litt anderledes om jeg uansett dro på jobb 7.30 og kom hjem 16.30 før og etter barna kom og dro til skolen. Men pga jeg er hjemmeværende orker jeg ikke det bråket og ringeklokke til friminuttene og ballspill osv rett utenfor døra mi Anonymkode: 603c5...d09 3
Drizzt Skrevet 2. april 2022 #18 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen som gjør det? Vi har funnet et hus vi liker godt, men den er RETT ved en skole. Terrassen vender mot skolen, men ikke direkte over skolegården. Er det irriterende? Er det mye bråk utover skoletiden? Fordeler? Ulemper? Anonymkode: c6101...681 Vi var også på visning i et hus rett ved en barneskole. I starten trodde jeg det var positivt - veldig kort og trygg vei til skolen for barna. Men da vi kom dit og så hvor nært det var - bråk og støy ville vært uutholdelig. Jeg slo en prat med en av naboene som var ute i hagen sin da vi var på visning og spurte om det var bråkete fra skolen. ''Man blir vant til det'' svarte hun med et smil. Jeg vil ikke bli vant til støy, så vi mistet interessen. Megler maste i et par uker om å legge inn bud, men vi nektet. Huset ble jo solgt til slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #19 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jobber dere ikke folkens??? Siden dere irriterer dere over støy på dagtid? Men en ting ville jeg tatt hensyn til, det er om jeg hadde jobbet nattevakt og må sove på dqgtid. Ellers er nå vel et hus innved skolen, med egne barn, bare en positiv ting??? Anonymkode: aa3d5...b6f Noen har hjemmekontor. Noen ganger er man hjemme på grunn av sykdom. Tenk å ha helt jævlig migrene og så tåle bråk fra skolen. Nei takk. Enig også med kommentar 12. Det kan fort hende. Anonymkode: 3ee86...ae0 6
GammelKaktus Skrevet 2. april 2022 #20 Skrevet 2. april 2022 Det blir mye kjøring utenfor huset, masse støy til alle tider, på sommeren så er det jo aktivitet på skolen fra tidlig morgen til seint på kveld. Fotballer som flyr og folk som parkerer i hytt og pine til alle tider osv. Det ene huset ved vår skole har fått ruta knust 3 ganger siden forrige sommer...huset ligger uheldig til. Skolene blir som regel brukt i fritiden og til alt fra skrik og skrål til skating og baller som dabber i hytt og pine, bursdager og andre samlinger. Hun ene som bor ved skolen kommenterte at når folk var på vei hjem i helgene så pleide de å skrike å skråle på uteområdet på skolen mens de prøver seg i klatrestativet... 😄 Så masse gratis underholdning. Jeg kunne ikke tenkt meg å bodd så nær skolen at vi delte gate eller at jeg kunne høre alt som skjedde i skolegården enten det er morgen eller kveld. Kjekt å bo nært skolen men ikke så nært for min del. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå