AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #21 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tallene dine stemmer ikke helt. Dixi-ressurssenter skriver at forskining viser at sansynnligvis hver 12. gutt har opplevd overgrep før fylte 18 år og oppmot 14% av gutter og menn har opplevd det. Om man tenker seg at det 5000000 så tilsvarer det ca 700 000. Ellers enig med deg. https://www.dixi.no/for-gutter-og-menn/ Anonymkode: f4c68...760 Det blir litt misvisende det du sier fordi jeg snakker om voldtekt med tallene mine og den statestikken underbygges også i rapporten du selv henviser til. Uønskede seksuelle handlinger som du snakker om er andre ting. Det står i linken din at 8% av guttene sa de hadde opplevd mildt seksuelt overgrep og 7% for alvorlige seksuelle krenkelser. Når du går inn i selve rapporten som tallene er hentet fra (virker ikke som du har gjort det) definerer de hvilke handlinger som bestemmer hva som er mildt seksuelt overgrep og hva som er alvorlige seksuelle krenkelser og mildt seksuelt overgrep er eksempelvis beføling, og grov seksuell krenkelse er et bredt spekter. I rapporten står det at 1% gutter har blitt tvunget eller truet til å utføre eller motta oralsex mot sin vilje, ha samleie mot sin vilje eller fått fingre puttet inn i anus mot sin vilje. Altså voldtekt, så du har tolket tallene feil. 1 av 100 som jeg skrev er derfor riktig AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Forresten, det stemmer ikke helt at det kun er menn som er overgripere. Kvinner står for 20-30% av overgrepene. Anonymkode: f4c68...760 Jeg har ikke påstått at det kun er menn som er overgripere. Jeg skrev at det først og fremst altså hovedsakelig er menn som begår overgrep mot andre menn, 80% som rapporten du selv linker til viser. Anonymkode: f229f...a90 1
Guppy88 Skrevet 2. april 2022 Forfatter #22 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg kjenner en mann som ble voldtatt i utlandet da han var tenåring. Temmelig brutalt land, hvor faren jobbet en periode. Han ble lurt med på et hotell, truet med våpen, runket og utført oral på, og ført inn i analen til en mann, hvor han knullet, under trussel om bank og truet med våpen, til han kom. I mange år våget han ikke å fortelle det til noen, på grunn av slike idiotiske forestillinger om at da måtte han være kåt og like det, for ellers... Han har hatt store traumer og spesielt synet av egen sæd som rant ut av en mann (han er heterofil selv) har plaget ham enormt, som skyldfølelse og skam. Han var livredd under det hele, og likevel... det var så stor skam, og så stor redsel for at da ville folk bare le og si at ja da måtte han jo ha likt det. Selvbebreidelsen for at han tross situasjonen både fikk ereksjon og utløsning var også enorm. Nå forteller han imidlertid historien åpent, for å fronte gutter og menn som har opplevd overgrep, og tåler at folk da tror at han må ha likt det. Han er glad for å bidra til at folk kanskje får en bedre forståelse for at penis kan reagere på stimulering selv om man er truet på livet, og at menn kan få utløsning av det også, om de aldri så mye er truet, livredd og i en situasjon de på ingen måte ønsket å være i. (Serien Outlander viser en slik scene.) Det hender at kvinner får orgasme ved voldtekt også. Kroppen kan handle stikk i strid med hvordan hodet opplever noe. Men ja, forestillinger om at menn ikke kan voldtas er dessverre utbredt. Det kan de, og det er like traumatisk for menn som for kvinner. Jeg er trygg på at det er ok at jeg deler hans historie, siden han er kommet så langt at han ønsker at hans historie skal gjøre at folk får bedre forståelse. Ikke være ignorante og tåpelige angående dette. Anonymkode: 7b360...106 For en fantastisk jobb han gjør med å være åpen og dele en så grotesk historie! Jeg vet godt hvilken scene du sikter til, den var utrolig vond å se, og sitter i fremdeles. Den er egentlig en god måte å vise hvordan det kan gå til at en heterofil mann blir offer. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #23 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Desverre blir 1 av 100 menn utsatt for overgrep (og 1 av 10 kvinner) Anonymkode: f229f...a90 Tallene dine er fullstendig på jordet. Husker ikke nøyaktig, men nyere norske tall viser at ca 15% av gutter og 23% av jenter utsettes for en eller annen form for seksuelle overgrep før fylte 18 år. Så kan du legge til alle som opplever overgrep først i voksen alder. Anonymkode: 41ba8...73a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #24 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forresten, det stemmer ikke helt at det kun er menn som er overgripere. Kvinner står for 20-30% av overgrepene. Anonymkode: f4c68...760 Nesten alle overgrep begås av menn. En del overgrep begås av en kvinne i tillegg til en eller flere menn. Bare en liten prosentandel av overgrep begås av kun en eller flere kvinner. Anonymkode: 41ba8...73a 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #25 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tallene dine er fullstendig på jordet. Husker ikke nøyaktig, men nyere norske tall viser at ca 15% av gutter og 23% av jenter utsettes for en eller annen form for seksuelle overgrep før fylte 18 år. Så kan du legge til alle som opplever overgrep først i voksen alder. Anonymkode: 41ba8...73a Nei du tar feil med at jeg er på jordet, da får du lese forskningen og hva jeg skriver. Det er rett at tallene er høyere for former for uønskede seksuelle handlinger, der uønsket beføling drar tallene opp for menn. Men jeg snakker om voldtekt. Les svaret mitt til den andre personen i tråden som også påstod at tallene mine var feil. Her er sitat av svaret, kildene er tidligere oppgitt i tråden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det blir litt misvisende det du sier fordi jeg snakker om voldtekt med tallene mine og den statestikken underbygges også i rapporten du selv henviser til. Uønskede seksuelle handlinger som du snakker om er andre ting. Det står i linken din at 8% av guttene sa de hadde opplevd mildt seksuelt overgrep og 7% for alvorlige seksuelle krenkelser. Når du går inn i selve rapporten som tallene er hentet fra (virker ikke som du har gjort det) definerer de hvilke handlinger som bestemmer hva som er mildt seksuelt overgrep og hva som er alvorlige seksuelle krenkelser og mildt seksuelt overgrep er eksempelvis beføling, og grov seksuell krenkelse er et bredt spekter. I rapporten står det at 1% gutter har blitt tvunget eller truet til å utføre eller motta oralsex mot sin vilje, ha samleie mot sin vilje eller fått fingre puttet inn i anus mot sin vilje. Altså voldtekt, så du har tolket tallene feil. 1 av 100 som jeg skrev er derfor riktig Jeg har ikke påstått at det kun er menn som er overgripere. Jeg skrev at det først og fremst altså hovedsakelig er menn som begår overgrep mot andre menn, 80% som rapporten du selv linker til viser. Anonymkode: f229f...a90 Anonymkode: f229f...a90
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #26 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei du tar feil med at jeg er på jordet, da får du lese forskningen og hva jeg skriver. Det er rett at tallene er høyere for former for uønskede seksuelle handlinger, der uønsket beføling drar tallene opp for menn. Men jeg snakker om voldtekt. Les svaret mitt til den andre personen i tråden som også påstod at tallene mine var feil. Her er sitat av svaret, kildene er tidligere oppgitt i tråden Anonymkode: f229f...a90 Du skrev overgrep, ikke voldtekt. Da må du regne med at folk retter på tallene dine, slik at de stemmer med statistikken over overgrepsofre. Hvis du ønsket å snakke om kun voldtektsofre, burde du skrevet det. Anonymkode: 41ba8...73a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #27 Skrevet 3. april 2022 Guppy88 skrev (18 timer siden): For en fantastisk jobb han gjør med å være åpen og dele en så grotesk historie! Jeg vet godt hvilken scene du sikter til, den var utrolig vond å se, og sitter i fremdeles. Den er egentlig en god måte å vise hvordan det kan gå til at en heterofil mann blir offer. Ja absolutt! Det var faktisk den scenen i Outlander som fikk ham til å bestemme seg for å fortelle sin historie åpent. Det er ikke bare scenen i seg selv, men hvordan skammen etterpå formidles veldig bra. At noen kunne lage en scene med dette "temaet", og også formidle selvbebreidelsen og skammen ved det på en troverdig måte, gjorde at han innså at folk faktisk kan forstå at menn kan oppleve slikt. Også ufrivillig oppleve at kroppen "svikter", med ereksjon og utløsning, tross at man ikke på noen måte ønsket dette. Det er en forferdelig scene, men utrolig bra at de som skapte serien var så modige at de formidlet en slik historie ut til verden. For det skjer, og det er viktig at folk forstår at det er like traumatisk for menn som for kvinner. Anonymkode: 7b360...106 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå