Gå til innhold

Prøve i april eller vente til mai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet jo at man ikke får planlagt så mye når det kommer til det å få barn, men! 

Mannen har vært veldig utålmodig i forhold til å prøve på nr 2.  Jeg har sagt at jeg ønsker et vårbarn i 2023, fordi jeg selv er født sent på året og i juletider. Syns liksom aldri det er «bare» min bursdag som feires om dere skjønner? 

Har sagt vente til april. Men vi skulle vært så heldige å blitt gravide på første forsøk, blir termin rundt 17-20 januar. Så da er man jo godt inn i 2023, men førstefødte er født 36+5, altså 4 uker før termin 😝 derfor redd for at jeg kan føde tidlig denne gangen og. 

Derfor er det en diskusjon i hjemmet hvor far tenker at vi sikkert ikke blir gravid på første forsøk alikevel, men jeg er sikker på at når jeg egentlig ikke vil bli det, så blir vi det 🙈 

I tilegg er det et 30årslag som jeg har gledet meg til, som selvfølgelig lander på DPO dag 5-6 slik at jeg må ev. holde meg edru. Ikke at dette er så veldig viktig, men hadde vært deilig med en kveld til å slå ut håret før man starter med prøving, svangerskap og babytid. 

Anonymkode: 1b26f...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har en født i desember, og en i april. Skal begynne å prøve på nr. 3, å vi venter til mai. Fikk nr. 2 bare 2 uker før tiden, men vil ikke risikere å få i desember 😅 tenker også at vi sikkert ikke blir gravide på første forsøk, men vil ikke risikere det 🙈

Anonymkode: e605c...d4d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nåja, jeg hadde termin i februar og ungen kom i oktober så alt kan skje🤪 Og med en prematur fødsel fra før hadde jeg nok ikke satsa på januarbarn🙈

Anonymkode: e6e93...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ventet. Det er snakk om svært kort tid å vente her. Tror dere er litt blinde på tid fordi dere ønsker barn, å ikke klare å vente en måned er ikke rasjonelt. 😛

Anonymkode: bcb37...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville elsket et desember/julebarn selv, men man er jo forskjellige. Kanskje mest av alt nå fordi jeg har mistet, og desperat ønsker å bli gravid igjen så fort som mulig. Og om det klaffer i april, vil det i det minste bli en baby i samme år som den vi mistet.

Anonymkode: 81893...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi ble gravide med nr 2 så fort jeg tok ut spiralen, nesten på dagen. Ønsket vårbarn 2022, fikk novemberbarn 2021🙈😅

Anonymkode: 3fe4a...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har med vilje ikke prøvd (vært uten prevensjon da, men vi har ikke planlagt sex, testet, osv) nå i mars og neste EL skal komme i slutten av april. Akkurat samme syklus som da jeg ble gravid med første, som ble født 18. januar. Jeg har ikke så imot januarbaby, men de kan jo komme tidlig også. Vil helst unngå desember. 🙈

Det er jo helt opp til dere. Hvis man har mulighet å vente og man helst ikke ønsker baby i desember/januar så ville jeg venta. 😊 

Vi skal gjøre det samme fram til sommeren, altså å være uforsiktig, men ikke prøve. Vi blir glad uansett utfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har den psykiske kapasiteten til å vente, helt greit. For langtidsprøvere skipper man ikke en pp kun fordi at barnet ikke skal bli desemberbarn, jeg ble selv gravid i mars med termin i desember hvis spiren sitter, og vært prøver i et år. Aldri vært lykkeligere i hele mitt liv! Har dessuten tidlig termin, så kan både bli født i november, og vil uansett bli født minst en uke før jul.

Men igjen, har du den psykiske kapasiteten til å ikke bry deg om det tar lengre tid, og være villig til å risikere en ekstra sjans, og ellers er sunn og frisk, så synes jeg dette er helt opp til deg og ikke meg eller noen andre :) 

Anonymkode: 2114f...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og du.. er da ingen krise å slå ut håret 5-6 dpo! Egget har jo ikke festet seg en gang om du er gravid! Og er da ikke avhengig av ditt blodomløp, ergo du kan drikke alkohol. :) 

Anonymkode: 010d6...020

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger da ikke holde deg edru 5-6 dpo. Jeg har slått til med en skikkelig fest ca den tid (tilfeldig) begge gangene jeg ble gravid.

Anonymkode: 1e2d6...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes desemberbarn høres koselig ut, januarbarn er kjedelig. Men skipper ikke en PP for det, men håper at viss jeg blir gravid på tidlig januartermin så kommer baby litt tidlig..

Anonymkode: d5b77...2d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bursdag på julaften og har vært voksen i mange år. Derfor spiller det ingen rolle for meg når barn blir født. Jeg er såpass voksen at jeg ikke må ha «min egen» dag bare fordi jeg har levd ett år til.

Vil dere ha nummer to så kjør på og fødselsdato spiller ingen rolle.

Anonymkode: 735d0...4ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
s0la skrev (På 1.4.2022 den 7.57):

Vi har med vilje ikke prøvd (vært uten prevensjon da, men vi har ikke planlagt sex, testet, osv) nå i mars og neste EL skal komme i slutten av april. Akkurat samme syklus som da jeg ble gravid med første, som ble født 18. januar. Jeg har ikke så imot januarbaby, men de kan jo komme tidlig også. Vil helst unngå desember. 🙈

Det er jo helt opp til dere. Hvis man har mulighet å vente og man helst ikke ønsker baby i desember/januar så ville jeg venta. 😊 

Vi skal gjøre det samme fram til sommeren, altså å være uforsiktig, men ikke prøve. Vi blir glad uansett utfall. 

Hva er forskjellen på å være uforsiktig og å prøve? Høres latterlig dumt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er forskjellen på å være uforsiktig og å prøve? Høres latterlig dumt ut.

Altså, vi ønsker baby, men vi bruker ikke eggløsningstester eller planlegger sex rundt riktig tidspunkt. Vi tenker at om det skjer, så skjer det og vi blir kjempeglad og vi ser ikke på det som en overraskelse eller en "ulykke" siden vi ikke er på prevensjon. Fra neste syklus skal vi prøve å få det til å treffe - så testing, sex rundt EL og hele pakka. Det er forskjellen for meg! 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 22.22):

Hadde ventet. Det er snakk om svært kort tid å vente her. Tror dere er litt blinde på tid fordi dere ønsker barn, å ikke klare å vente en måned er ikke rasjonelt. 😛

Anonymkode: bcb37...90c

Men om en ikke prøver på desember så er en jo ikke garantert at det går i januar. Kan ta maaange måneder før det klaffer. Hvorfor gi opp et forsøk da?

Anonymkode: a6414...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 22.14):

Vet jo at man ikke får planlagt så mye når det kommer til det å få barn, men! 

Mannen har vært veldig utålmodig i forhold til å prøve på nr 2.  Jeg har sagt at jeg ønsker et vårbarn i 2023, fordi jeg selv er født sent på året og i juletider. Syns liksom aldri det er «bare» min bursdag som feires om dere skjønner? 

Har sagt vente til april. Men vi skulle vært så heldige å blitt gravide på første forsøk, blir termin rundt 17-20 januar. Så da er man jo godt inn i 2023, men førstefødte er født 36+5, altså 4 uker før termin 😝 derfor redd for at jeg kan føde tidlig denne gangen og. 

Derfor er det en diskusjon i hjemmet hvor far tenker at vi sikkert ikke blir gravid på første forsøk alikevel, men jeg er sikker på at når jeg egentlig ikke vil bli det, så blir vi det 🙈 

I tilegg er det et 30årslag som jeg har gledet meg til, som selvfølgelig lander på DPO dag 5-6 slik at jeg må ev. holde meg edru. Ikke at dette er så veldig viktig, men hadde vært deilig med en kveld til å slå ut håret før man starter med prøving, svangerskap og babytid. 

Anonymkode: 1b26f...a82

Det er aldri bare bursdag som feires. Det er påske, 17 mai, 1 mai diverse helligdager osv. for ikke å snakke om fellesferien!! Det er mange ugunstige datoer

Anonymkode: a6414...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi har prøvd nå i april, og sitter det så blir termin helt i slutten av desember. Spiller ingen rolle, men håper jo litt på at det likevel ikke blir fødsel før over nyttår😊😅

Anonymkode: 228a2...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...