Gå til innhold

Mulig å få symptomer før positiv test?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er 5 dpo og såå utålmodig! Garantert ikke den eneste her inne.. har god kontroll på syklusene mine og vet når el var..

Har nå masse mensmurringer, noe jeg ikke pleier ha før 2-3 dager før ikm.. 

Så er bare nysgjerrig på om noen ‘merker’ noe før en evt positiv test? 
Er pms plager lik om man er gravid? 

Anonymkode: 9fb74...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har fått veldig ømme bryster en uke etter befruktning alle 6 gangene. 

Anonymkode: 51a7b...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk veeeldig sensitive bryster og vonde brystvorter før IKM første gang jeg ble gravid! Mistet, ble gravid igjen og da kom symptomene ca ved IKM. 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

8 DPO fikk jeg en veldig rar og sær utflod (gult slim, vanskelig å forklare!) og morgenen etter var jeg umettelig til frokost (da begynte jeg å ane ugler i mosen).

10 DPO testet jeg positivt med RFSU test-strimmel, tok en RFSU tidlig test også som definitivt var positivt. 

Resultatet ligger inne på rommet sitt og sover as we speak :fnise: 

Anonymkode: 44b53...2aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo her også med veldig mye murringer … men har dessverre hatt det mange ganger før også på denne tiden i dpo land :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Laura80 skrev (9 minutter siden):

5 dpo her også med veldig mye murringer … men har dessverre hatt det mange ganger før også på denne tiden i dpo land :(

Jeg tok en test ikveld, men den var forventet negativ.. 😂 du får oppdatere hvordan det går med deg da? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tok en test ikveld, men den var forventet negativ.. 😂 du får oppdatere hvordan det går med deg da? 😊

Ja, tester nok på søndag, noe tidligere enn 8dpo tror jeg nesten  ikke man får. :) så prøver holde ut til da. Men har nok litt mistet trua, vi har prøvd såpss lenge :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk ingen symptomer før, det skal jo i teorien ikke være mulig.

Tingen er jo den at man så gjerne vil, og hvis man da har ømme bryster feks 7-8 dpo så velger noen å si at det var fordi de var gravid, feks med begrunnelse på at de aldri har ømme bryster. Men slikt er bare tilfeldig, fordi det er blant annet hcg som påvirker symptomer, og det vil ikke gi utslag før positiv test. Jeg tester positivt 10dpo og fikk ømme bryster dagen etter, i veeeeldig liten grad. Dette har økt og økt, og er nå 4+2(altså 17dpo) med veldig vonde bryster. De er dog ømme på en helt annen øm måte enn ellers i en vanlig syklus.

Ønsker deg masse lykke til. Vil ikke avslutte med å si «slutt å kjenn etter» fordi vi var selv prøvere i ett år og man vil så gjerne, og kjenner så gjerne etter på alt, hjelper ikke hva andre «lykkelig gravide» sier. Men ta alle symptomer med en klype salt, for å forhindre at du skuffer deg selv for mye. 

Anonymkode: 50c5d...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Laura80 skrev (3 timer siden):

Ja, tester nok på søndag, noe tidligere enn 8dpo tror jeg nesten  ikke man får. :) så prøver holde ut til da. Men har nok litt mistet trua, vi har prøvd såpss lenge :( 

Jeg som nettopp skrev forresten! Jeg startet alltid å teste 7dpo, til tross for at jeg lovet meg selv hver syklus å vente til IKM 😅 intet unntak var denne gangen. Tester 7dpo, negativ. 8dpo, negativ. 9dpo, negativ. Begynte å gi opp håpet selv og orket nesten ikke teste 10dpo men det er jeg veldig glad for at jeg gjorde, testen var ultra svak men positiv! Så ikke gi opp håpet ved test 8dpo

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før positive tester har jeg merker økt tykkere lysegult utflod. Sensitive brystvorter. Våkner tidlig av meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg som nettopp skrev forresten! Jeg startet alltid å teste 7dpo, til tross for at jeg lovet meg selv hver syklus å vente til IKM 😅 intet unntak var denne gangen. Tester 7dpo, negativ. 8dpo, negativ. 9dpo, negativ. Begynte å gi opp håpet selv og orket nesten ikke teste 10dpo men det er jeg veldig glad for at jeg gjorde, testen var ultra svak men positiv! Så ikke gi opp håpet ved test 8dpo

Oi.. gratulerer! 🤩 jeg testa igjen i morges.. 6 dpo da, og tenker håpet er ute allerede 🤣 det var den tålmodigheten da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg fikk ingen symptomer før, det skal jo i teorien ikke være mulig.

Tingen er jo den at man så gjerne vil, og hvis man da har ømme bryster feks 7-8 dpo så velger noen å si at det var fordi de var gravid, feks med begrunnelse på at de aldri har ømme bryster. Men slikt er bare tilfeldig, fordi det er blant annet hcg som påvirker symptomer, og det vil ikke gi utslag før positiv test. Jeg tester positivt 10dpo og fikk ømme bryster dagen etter, i veeeeldig liten grad. Dette har økt og økt, og er nå 4+2(altså 17dpo) med veldig vonde bryster. De er dog ømme på en helt annen øm måte enn ellers i en vanlig syklus.

Ønsker deg masse lykke til. Vil ikke avslutte med å si «slutt å kjenn etter» fordi vi var selv prøvere i ett år og man vil så gjerne, og kjenner så gjerne etter på alt, hjelper ikke hva andre «lykkelig gravide» sier. Men ta alle symptomer med en klype salt, for å forhindre at du skuffer deg selv for mye. 

Takk for fint svar 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig søvn/oppvåkninger på natt var mitt første symptom noen dager før positiv test. Kjente det igjen fra første graviditet og var da sikkert på at jeg var gravid. Vi hadde prøvd en stund. 

5dpo er vel altfor tidlig til å kjenne noen symptomer. Kanskje det er festesmerter du kjenner? I såfall er det jo håp 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er i praksis umulig, ja. Før et eventuelt befrukta egg fester seg i livmoren og begynner å produsere hcg, så vet ikke kroppen selv om den er gravid ennå. I tida etter eggløsning er det dermed de samme hormonene (først og fremst progesteron) som dominerer, uavhengig om det er en begynnende graviditet der inne. Ømme bryst, mensmurringer og slikt kommer av progesteron, mens kvalme, trøtthet og mer typiske graviditetssymptomer kommer av hcg. Det er også hcg som slår ut på graviditetstester, så en god tommelregel er at om du har nok hcg i kroppen til å gi deg graviditetssymptomer så har du nok til at det vil slå ut på test, også. 

Når folk likevel så ofte tolker ting som ømme bryst og andre helt normale mellom-eggløsning-og-mens-symptomer som graviditet, tror jeg at det skyldes to ting. For det første, om man akkurat har sluttet på hormonprevensjon er man ikke vant til sine normale svingninger i hormoner gjennom syklusen, så det kjennes uansett nytt. Og for det andre, når man prøver blir man veldig flink til å kjenne utrolig godt etter. Om det så viser seg at man var blitt gravid (og mange blir jo gravide relativt kjapt) så tolker man de ømme brystene 2dpo som et tegn på graviditet likevel. 

Anonymkode: e37d1...687

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er i praksis umulig, ja. Før et eventuelt befrukta egg fester seg i livmoren og begynner å produsere hcg, så vet ikke kroppen selv om den er gravid ennå. I tida etter eggløsning er det dermed de samme hormonene (først og fremst progesteron) som dominerer, uavhengig om det er en begynnende graviditet der inne. Ømme bryst, mensmurringer og slikt kommer av progesteron, mens kvalme, trøtthet og mer typiske graviditetssymptomer kommer av hcg. Det er også hcg som slår ut på graviditetstester, så en god tommelregel er at om du har nok hcg i kroppen til å gi deg graviditetssymptomer så har du nok til at det vil slå ut på test, også. 

Når folk likevel så ofte tolker ting som ømme bryst og andre helt normale mellom-eggløsning-og-mens-symptomer som graviditet, tror jeg at det skyldes to ting. For det første, om man akkurat har sluttet på hormonprevensjon er man ikke vant til sine normale svingninger i hormoner gjennom syklusen, så det kjennes uansett nytt. Og for det andre, når man prøver blir man veldig flink til å kjenne utrolig godt etter. Om det så viser seg at man var blitt gravid (og mange blir jo gravide relativt kjapt) så tolker man de ømme brystene 2dpo som et tegn på graviditet likevel. 

Anonymkode: e37d1...687

Helt enig...

Har sakt dette til folk på grupper på facebook og da blir de sint på meg..for jo de fikk symptomer 4 dpo og positiv test 10 dpo så var det gravid symptom.

Hcg og progresteron er to hormoner som kan gjøre mye rart med kroppen..men du får ikke gravid symptomer før egget er festet..og da kan det ta3-4 dager før man får nok hcg til å få positive test

Anonymkode: 4c647...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro at man kanskje kan få noe symptomer 1-2 dager før positiv test, for det fikk jeg. HCG ikke har steget nok til å få positiv test, men prosessen har jo startet selv om det ikke er høyt nok nivå av det enda.

Men sjansen for å merke graviditet før det er jo ganske så minimal/umulig siden egget ikke har festet seg enda. 

Når man prøver å bli gravid kjenner man jo også godt etter og blir veldig obs på alt som skjer i kroppen, og mange tolker det som graviditetssymptomer.

Jeg fikk symptomer rett før positiv test, så da hadde nok egget festet seg og HCG begynte å produseres. Hadde aldri hatt såre brystvorter før det, verken som tenåring eller voksen. Det var da jeg skjønte at noe var på gang siden jeg ikke hadde opplevd det før. Da var jeg gravid og resten av symptomene kom etterhvert som HCG steg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...