Gå til innhold

Klarer ikke la være å sammenligne dater med x

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hver gang jeg dater noen så sammenligner jeg dem med de dårlige egenskapene til min x mann. 

For eksempel en date. Mange bra kvaliteter som er viktige for meg. Men han har samme ocd-måten å ha ting på "rett plass". Og jeg får helt panikk og avslutter. 

En annen date. Også utrolig mange bra kvaliteter som jeg liker men er rigid på penger til det nivået at jeg anser det som ikke sunt. Velger derfor å avslutte. 

Jeg begynner å lure på om jeg er for streng i kravene. Og om at man ikke kan unngå likheter. 

Kan man forvente å finne "den perfekte på alle måter"?  

Anonymkode: 8f413...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om du vil finne noen som beriker livet ditt positivt er det vel greit å unngå egenskaper du vet du ikke liker. 

Men tenk etter om det er andre egenskaper som gjør at du velger "like menn" i første omgang, kan være det er en annen egenskap du liker som også drar med seg dette. 

Anonymkode: 5700f...2ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hver gang jeg dater noen så sammenligner jeg dem med de dårlige egenskapene til min x mann. 

For eksempel en date. Mange bra kvaliteter som er viktige for meg. Men han har samme ocd-måten å ha ting på "rett plass". Og jeg får helt panikk og avslutter. 

En annen date. Også utrolig mange bra kvaliteter som jeg liker men er rigid på penger til det nivået at jeg anser det som ikke sunt. Velger derfor å avslutte. 

Jeg begynner å lure på om jeg er for streng i kravene. Og om at man ikke kan unngå likheter. 

Nå vil jeg si at du gjorde det fornuftige med han pengemannen, og han som måtte ha ting sånnogsånn vil sikkert også ha veldig mye på sin måte.

Kanskje du skal prøve å date litt andre typer enn du pleier å gå for?

Anonymkode: 0bd0f...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke problemet med å avslutte.

Man skal slippe den "det burde jeg tåle" holdningen. Du trenger jo ikke tåle noe som helst. Du har det bedre alene enn en du må tåle ting meg...

Anonymkode: f4d25...501

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man skal ikke tåle alt mulig nei, men det er ingen som er den perfekte på alle områder.

Anonymkode: e9dba...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvis du er voksen så forstår du også at det ikke (over tid) finnes noen som er perfekt på ALLE måter. 

Anonymkode: 25ed7...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette er hvorfor jeg ikke dater damer med bagasje fra tidligere forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 18.29):

Hadde heller ikke orket en mann med disse trekkene. Gjerrighet er lite attraktivt. Ocd er slitsomt og. 

Og jeg er kjemperedd for å ende opp med en mann med lav empati, som min eks har. Eller de samme narc trekkene. Så jeg unngår ofte dating pga den frykten. Forstàr deg, men det er gir deg nok lite å ikke gi noen en sjangse. Det er vanskelig nok å finne noen.

Anonymkode: f0e0a...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
RealistiskDot skrev (20 timer siden):

Og dette er hvorfor jeg ikke dater damer med bagasje fra tidligere forhold

Alle har det.

Anonymkode: f0e0a...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje du skal vente til du er litt mer over x før du starter med datekjøret, en tanke bare. 

Anonymkode: f677d...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...