AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Hei! Første uka i mars var vi hos legen med tanke på barnet vårt. Resultatet av timen ble at h*n skal henvises til Bup. Vi har ikke fått noe brev, og jeg kontaktet legen i dag for å høre. Legen la seg flat, og sa at han hadde for mye å gjøre og at den lå i bunken på gjøremål, men ikke var sendt. Det virker som den var glemt, egentlig. Uansett: Hadde jeg ikke ant ugler i mosen, tror jeg ikke noe hadde skjedd. Er det ok å være frustrert? Barnet vårt trenger hjelp, og vi er nesten en måned bakpå på hjelp fordi legen ikke har gjort jobben sin. Jeg er sjokkert. Selv om jeg forstår at de har altfor mye og gjøre! Anonymkode: f2168...8be 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Fastlegen din jobber så fort han kan, gjerne 12 timer i døgnet. Anonymkode: cbd99...ce0 14
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 Kjedelig, men det er en menneskelig feil og sånn som kan skje. Anonymkode: 6c163...b19 14 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fastlegen din jobber så fort han kan, gjerne 12 timer i døgnet. Anonymkode: cbd99...ce0 Ja, jeg vet. Og har forståelse for det. Men jeh tenker der er noe galt med fastlegeordningen når de har så mye å gjøre. Når man selv må følge opp alt, er det noe feil et sted. (Det er tydelig hos legekontoret vårt, da vi faktisk må det.) Anonymkode: f2168...8be 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #5 Skrevet 30. mars 2022 Da jeg skulle henvises til BUP høsten 2012, ble min henvisning lagt bort i en skuff. Den ble etterlyst våren 2013, og da gikk det ganske fort - fra den ble sendt til jeg fikk time. Så bra du ringte og etterspurte Anonymkode: b08e0...e5e 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #6 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da jeg skulle henvises til BUP høsten 2012, ble min henvisning lagt bort i en skuff. Den ble etterlyst våren 2013, og da gikk det ganske fort - fra den ble sendt til jeg fikk time. Så bra du ringte og etterspurte Anonymkode: b08e0...e5e Godt å høre at det ordnet seg for deg:) Ja, er glad for at jeg etterspurte Anonymkode: f2168...8be
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #7 Skrevet 30. mars 2022 Det er ingen som nekter for at det er noe galt med fastlegeordningen. Fastlegene selv er misfornøyd med den ordningen. Legen din har lagt seg flat, hva mer ønsker du fra legen din? Hva mener du legen din burde sagt for at du skulle blitt fornøyd med svaret du fikk etter at skaden var skjedd? Anonymkode: 216a1...b01 14
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #8 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ingen som nekter for at det er noe galt med fastlegeordningen. Fastlegene selv er misfornøyd med den ordningen. Legen din har lagt seg flat, hva mer ønsker du fra legen din? Hva mener du legen din burde sagt for at du skulle blitt fornøyd med svaret du fikk etter at skaden var skjedd? Anonymkode: 216a1...b01 Ringt kanskje. Og beklaget direkte, ikke melding. Ellers er det jo lite han kan gjøre. Gjort er gjort. Kjipt å få ekstra ventetid. Om det er alvorlige syke i den bunken, så kan det få store konsekvenser. Man må kunne stole på legen, og selv om alle kan gjøre feil, så er det frustrerende. Anonymkode: f2168...8be 1
Gjest loveli Skrevet 30. mars 2022 #9 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, jeg vet. Og har forståelse for det. Men jeh tenker der er noe galt med fastlegeordningen når de har så mye å gjøre. Når man selv må følge opp alt, er det noe feil et sted. (Det er tydelig hos legekontoret vårt, da vi faktisk må det.) Anonymkode: f2168...8be Ja, det er noe galt med ordningen og de er bare mennesker.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #10 Skrevet 30. mars 2022 Så du mener at legen din, som du allerede beskriver har for mye å gjøre, skal bruke tiden sin på å ringe for å beklage til deg i stede for å bruke tiden på å skrive din henvisning og hjelpe andre mennesker med sine problemer? Og hvis det nå er alvorlig syke i den bunken til fastlegen din, mener du da at det er viktigere at legen bruker tid på å gi en direkte unnskyldning til deg enn å hjelpe disse menneskene med alvorlig sykdom? Kanskje noe av problemet med fastlegeordningen også er at det stilles høyere og høyere krav til fastleger og til annet helsepersonell. Anonymkode: 216a1...b01 17 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #11 Skrevet 30. mars 2022 Eh, jeg synes mange er altfor forståelsesfulle her. Og jeg er Søren meg kollega med han. Å glemme å sende henvisning er skikkelig slett arbeid! Anonymkode: 9aec4...54a 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #12 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du mener at legen din, som du allerede beskriver har for mye å gjøre, skal bruke tiden sin på å ringe for å beklage til deg i stede for å bruke tiden på å skrive din henvisning og hjelpe andre mennesker med sine problemer? Og hvis det nå er alvorlig syke i den bunken til fastlegen din, mener du da at det er viktigere at legen bruker tid på å gi en direkte unnskyldning til deg enn å hjelpe disse menneskene med alvorlig sykdom? Kanskje noe av problemet med fastlegeordningen også er at det stilles høyere og høyere krav til fastleger og til annet helsepersonell. Anonymkode: 216a1...b01 Der jeg i hovedsak tenker er at det er på trynet at man ikke kan stole på at legen faktisk gjør jobben sin. Uansett grunn. Det eneste jeg kom på at han kunne gjort annerledes er å ringe. Der var derfor jeg skrev "kanskje". Kan være enig i at det er sløsing med tid. I utgangspunktet hadde det han kunne gjort, vært å faktisk sende henvisninga da han skulle, og uten at jeg måtte undersøke saken. Det er her frustrasjonen ligger. For det er faktisk ikke ok. Anonymkode: f2168...8be 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #13 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eh, jeg synes mange er altfor forståelsesfulle her. Og jeg er Søren meg kollega med han. Å glemme å sende henvisning er skikkelig slett arbeid! Anonymkode: 9aec4...54a Takk Anonymkode: f2168...8be
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #14 Skrevet 30. mars 2022 Og jeg synes det er helt på trynet å mene at fastlegen skal unnskylde direkte når det går raskere å gjøre det på melding. Det er helt feil ressursbruk. Jeg mener legen din har handlet riktig i denne situasjonen. Legen gjorde en feil og la seg flat og allikevel er du misfornøyd etterpå og krever mer oppreisning. Skaden er skjedd, leger er overarbeidet og for høye forventninger (slik som å forvente en telefonsamtale) bidrar i et allerede overbelastet helsevesen. Anonymkode: 216a1...b01 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #15 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og jeg synes det er helt på trynet å mene at fastlegen skal unnskylde direkte når det går raskere å gjøre det på melding. Det er helt feil ressursbruk. Jeg mener legen din har handlet riktig i denne situasjonen. Legen gjorde en feil og la seg flat og allikevel er du misfornøyd etterpå og krever mer oppreisning. Skaden er skjedd, leger er overarbeidet og for høye forventninger (slik som å forvente en telefonsamtale) bidrar i et allerede overbelastet helsevesen. Anonymkode: 216a1...b01 Jeg gir deg jo rett i at det kan være sløsing av tid. Hovedproblemet er at feilen faktisk er gjort. Ikke "oppreisning". Man må kunne stole på legen. Og i mitt tilfelle kan man ikke det. Anonymkode: f2168...8be
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #16 Skrevet 30. mars 2022 Sånt skjer, helt ærlig så har sannsynligvis ikke de ukene så mye å si, det kan være laaaang ventetid på bup også. Hvis ungen i det hele tatt kommer inn. Anonymkode: ef604...f08 6
Gjest loveli Skrevet 30. mars 2022 #17 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du mener at legen din, som du allerede beskriver har for mye å gjøre, skal bruke tiden sin på å ringe for å beklage til deg i stede for å bruke tiden på å skrive din henvisning og hjelpe andre mennesker med sine problemer? Og hvis det nå er alvorlig syke i den bunken til fastlegen din, mener du da at det er viktigere at legen bruker tid på å gi en direkte unnskyldning til deg enn å hjelpe disse menneskene med alvorlig sykdom? Kanskje noe av problemet med fastlegeordningen også er at det stilles høyere og høyere krav til fastleger og til annet helsepersonell. Anonymkode: 216a1...b01 Folk tenker bare på seg selv i disse dager, sånn har det blitt.
Gjest loveli Skrevet 30. mars 2022 #18 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg gir deg jo rett i at det kan være sløsing av tid. Hovedproblemet er at feilen faktisk er gjort. Ikke "oppreisning". Man må kunne stole på legen. Og i mitt tilfelle kan man ikke det. Anonymkode: f2168...8be Man kan aldri stole på noen 100%, ingen. Bytter du lege vil denne personen mest sannsynlig også gjøre feil.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #19 Skrevet 30. mars 2022 loveli skrev (9 minutter siden): Man kan aldri stole på noen 100%, ingen. Bytter du lege vil denne personen mest sannsynlig også gjøre feil. Ja, skjønner hva du mener. Kjente bare på tristhet og frustrasjon over at datteren min ble "glemt" når det er behov for hjelp. Anonymkode: f2168...8be
Honey Dew Skrevet 31. mars 2022 #20 Skrevet 31. mars 2022 Jammen kjære vakre vene da. Ta nå kontakt med legekontoret da og etterlys henvisningen. Dette er ikke noe vi på kg kan hjelpe deg med. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå