Gå til innhold

Barnehageassistent 40% - Hvor mye fleksibilitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mrs Robinson skrev (15 minutter siden):

Har aldri hørt om en barnehage som ansetter i 40 % fleksibel stilling, men ok.

Her må du nesten høre med arbeidsgiver. Enten jobbe du 40 %, eller så er du ringevikar som ikke er forpliktet til noen ting

Jeg har heller aldri sagt jeg jobber for èn barnehage. Jeg jobber for et byrå som assistent/vikar. 

Anonymkode: d34fe...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok så det er det som gjelder for seg også? Du er fast ansatt som vikar 40% med arbeidstid to dager per uke. Dette skal stå i kontrakten din. Kanskje du får faste dager også, ellers så skal du få vite det noen uker i forveien.

Anonymkode: 3b032...942

Nei det var en annen annonse. I kontrakten står det bare 40% i løpet av 12 måneder. Så det er vel det som gjelder. Jeg får ikke vite uker i forveien dessverre, jeg er en tilkallingsvikar for flere barnehager i området. 

Anonymkode: d34fe...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har heller aldri sagt jeg jobber for èn barnehage. Jeg jobber for et byrå som assistent/vikar. 

Anonymkode: d34fe...c36

Da er det byrået som er arbeidsgiveren din og kan svare deg på dette. Det bør også stå i kontrakt og det bør ha vært diskutert før kontraktsinngåelse. Som hovedregel må arbeidsgiver akseptere at du har en annen jobb i tillegg hvis de bare kan tilby deltid dersom ikke annet er spesifisert. 

Anonymkode: 3b032...942

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber jo ingen dager fast. Jeg takker ja eller nei til tilbud de sender meg. 

Anonymkode: d34fe...c36

Du er tilkallingsvikar, med andre ord. 
En 40% stilling i barnehage er to arbeidsdager pr uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

40% stilling fordelt på et år betyr å jobbe 40% uansett om det er 40% i uka eller hel dag hver dag  mandag til fredag i perioder så skal alltid 40%stilling utgjøre total 40% av gjennomsnittlig arbeidstimer i 100% stilling gjennom i 12 mnd. Har selv 20% fast stilling i Acapedia. Selv om jeg jobber hver dag ut resten av året vil jeg aldri komme opp i 10% stilling med de periodene det ikke er arbeid. Likevel ansetter Acapedia  stadig 10 nye vikarer i 20% stilling som de gir jobb til med en gang mens du som har jobbet litt får beskjed om at det ikke er ledige oppdrag. Går ut i fra at jeg ikke er eneste med den erfaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Acapedia betalte meg 160 for å jobbe i offentlig barnehage og 164 kr for privat barnehage. Jeg viste aldri når jeg ble tilbudt oppdrag og de ga ned til 30 min varsel i forkant. Gikk 5 mnd. uten arbeid hos dem før det ble oppdrag igjen. Jobber som tilkallingsvikar for privat barnehage nå og får 270 kr timen og blir spurt om jeg kan komme senest dagen før. Acapedia bryr seg bare om å selge seg til barnehagene så skjer det deg noe så får du ikke flere oppdrag. Du har heller ingen rett til å se hvorfor du ikke fikk oppdraget. Det er alltid flere vikarer fra Acapedia i samme barnehage som du konkurrerer med. På den måten skapes det en ukultur og stakkars unger som får en annen vikar enn barnehagen blir fortalt at kommer.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...